Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:01:56 GMT

تسلط ارتش سوریه بر شهرک استراتژیک کفر نبل در ادلب

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۸۶۰

تسلط ارتش سوریه بر شهرک استراتژیک کفر نبل در ادلب

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه کنترل شهرک استراتژیک "کفرنبل" در جنوب استان ادلب را به دست گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، نیروهای ارتش سوریه پیشروی خود در حومه جنوبی ادلب را ادامه دادند و توانستند شهرک کفرنبل را در میان بمباران زمینی و هوایی گسترده آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب در کمتر از ۴۸ ساعت  بر ۱۹ روستا و شهرک مسلط شدند.

نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر کنترل حدود نیمی از استان ادلب را که از دسامبر گذشته حمله گسترده‌ای با پشتیبانی هوایی روسیه در آنجا آغاز کردند در اختیار دارند.

پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد، ارتش سوریه با تداوم پیشروی خود تحت پوشش هوایی گسترده روسیه و بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره و انصار التوحید و همپیمانان آنها در این منطقه توانست سیطره خود را بر شهرک استراتژیک "حاس" گسترش دهد.

به گفته این منبع،  تروریست‌ها بر شهرک استراتژیک حاس به عنوان اولین خط دفاعی شهرک استراتژیک کفرنبل تکیه دارند؛ چرا که دروازه شرقی شهرک کفر نبل بوده و در کمتر از دو کیلومتری آن واقع است.

یک منبع میدانی گفت، دهها تروریست در درگیری‌های حاس به هلاکت رسیدند و پیشروی ارتش به سمت شهر کفر نبل ادامه یافت.

شهرک کفر نبل از مهمترین مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه جبل الزاویه است که با تسلط بر آن، درگیری ها مسیر جدیدی را در پیش گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیشروی ارتش سوریه در حومه ادلب شهرک استراتژیک ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان دیروز (سه شنبه) از زمان آغاز جنگ غزه، عمیق ترین حمله را در داخل اسرائیل انجام داد.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، این حمله پس از آن صورت گرفت که حزب الله اعلام کرد نیروهای اسرائیلی یکی از فرماندهان آن را در جنوب لبنان به شهادت رسانده اند.

حزب‌الله لبنان می‌گوید به تلافی کشته شدن یکی از اعضایش، حملات پهپادی را به پایگاه‌های نظامی اسرائیلی در شمال شهر "عکا" انجام داده است که عمیق‌ترین حمله به خاک اسرائیل (فلسطین اشغالی) از زمان آغاز جنگ غزه است.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که "حمله هوایی ترکیبی با استفاده از پهپادهای فریبنده و انفجاری که دو پایگاه اسرائیلی را در نیمه راه بین عکا و نهاریه هدف قرار داد"، انجام داد.

این گروه گفت که در تلافی حمله قبلی اسرائیل که یکی از جنگجویانش کشته شد، اقدام کرده است. 

ارتش اسرائیل اما مدعی شد که هیچ اطلاعی از هدف قرار گرفتن هیچ یک از تاسیساتش توسط حزب الله ندارد، اما پیشتر گفته بود که دو "هدف هوایی" را در سواحل شمالی اسرائیل رهگیری کرده است.

در اواخر روز سه‌شنبه، خبرگزاری رسمی لبنان NNA اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل به یک منطقه مسکونی در شهر حنین در جنوب لبنان، حداقل 2 نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

این خبرگزاری افزود: "هواپیماهای جنگی اسرائیل با دو موشک هوا به زمین یک خانه دو طبقه را مورد اصابت قرار دادند و ساختمانی را که در آن خانواده ای ساکن بودند که از زمان شروع حملات اسرائیل، شهر را ترک نکرده بودند، به طور کامل ویران کردند."

حزب‌الله اعلام کرد که در اواخر روز سه‌شنبه در واکنش به کشته شدن 2 غیرنظامی، ده‌ها راکت به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده است.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که حزب الله "ده ها موشک کاتیوشا" را به سمت شمال اسرائیل "به عنوان بخشی از پاسخ به حملات دشمن اسرائیلی به خانه های غیرنظامیان، به ویژه کشتار وحشتناک در حنین و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان" شلیک کرد.

پیشتر ارتش اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که در حملات هوایی آن دو جنگجوی حزب الله در جنوب لبنان کشته شدند. حزب الله بعدا کشته شدن یکی از مبارزان خود به نام "حسین علی عزقول " را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به گفته ارتش اسرائیل، در یک حمله جداگانه دیگر آن، "محمد عطیه" یکی دیگر از مبارزان نیروهای نخبه رضوان حزب الله کشته شد. هیچ اظهارنظر فوری از طرف حزب الله در مورد این ادعا وجود ندارد.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در حدود 7 ماه پیش، حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل روزانه در یک شعاع محدود مرزی تبادل آتش دارند.

طی این مدت در جریان حملات اسرائیل، حدود 270 مبارزحزب الله و همچنین حدود 50 غیرنظامی به شهادت رسیده اند.

ارتش اسرائیل نیز با وجودی که میزان تلفات خود را سانسور می کند، اما تاکنون به کشته شدن 12 نیروی نظامی و 6 غیرنظامی خود در جریان حملات حزب الله اعتراف کرده است.

همچنین طی این مدت دهها هزار شهرک نشین اسرائیلی نیز در نوار مرزی شمالی فلسطین اشغالی با لبنان، محبور به ترک خانه های خود شده اند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حملات پهپادی حزب‌ الله به سامانه گنبد آهنین اسرائیل حزب الله : از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)

دیگر خبرها

  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • ضربه‌هایی که اسرائیل از آغاز طوفان‌الاقصی به خود زد