Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@05:45:49 GMT

بارش برف اختلال تردد خودرویی در البرزایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۸۶۵

بارش برف اختلال تردد خودرویی در البرزایجاد کرد

این بارش که اداره کل هواشناسی استان البرز دیروز فعالیت سامانه مربوط به آن را اعلام کرده بود، سبب شده تا صدها خودروها در خیابان های اصلی و فرعی کرج زمینگیر شوند و نتوانند به حرکت خود ادامه دهند.

بارش‌ها در مناطق شمالی کلانشهر کرج از حجم بیشتری برخوردار است و سبب شده تا رفت وآمد مردم با اختلال مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بسیاری از شهروندان کرجی به علت توقف خودروها پیاده در سطح شهر تردد می کنند.

گودرز محمودی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه در تمام محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش برف شدید هستیم، اظهارداشت: رانندگانی که قصد تردد از محورهای البرز را دارند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حرکت کنند چرا که بارش برف سبب کاهش دید می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه اکنون محور کوهستانی  کرج – چالوس  مسدود است ،‌خاطرنشان کرد: این محور به خاطر احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ از روز گذشته مسدود شده است.

وی افزود: اکنون حدود ۲۰۰ راهدار به همراه ۱۳۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین راهداری در تمام راه‌های البرز فعالیت می‌کنند.

محمودی تاکید کرد که مردم و مسافران قبل از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان باشماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند.

۱۲ راهدار خانه در نقاط مختلف راه‌های استان البرز فعال است.

در استان البرز ۱۳ دستگاه تونل یک هزارو ۲۷۹دستگاه پل و ۶۶ دستگاه پل با دهانه بالای ۱۰ متر وجود دارد.

 بارش برف تمام تجهیزات مدیریت شهری کرج را به کار گرفت

 سرپرست معاونت خدمات شهر شهرداری کرج اعلام کرد که به دنبال بارش‌های ۲ روز گذشته و اکنون، تمام ماشین‌های سنگین و سبک شهرداری کرج برای هدایت سیلاب‌ها و برف روبی در مناطق شمالی شهر به گرفته شده است.

علی اصغر همتی گفت: همزمان با آغاز بارش‌ها تیم‌های  خدمات شهری مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری کرج به حالت آماده‌باش درآمدند.

سرپرست معاونت خدمات شهری اظهارداشت: به منظور مدیریت و هدایت آب‌های سطحی، ۱۰ دستگاه  لودر، ۴۰ دستگاه کامیون، ۶ دستگاه بیل مکانیکی، ۲۰ دستگاه بابکت، ۲۰ دستگاه خودرو لجن‌کش، ۲۰ دستگاه پمپ کف‌کش و ۱۵ دستگاه موتور پمپ لجن کش به صورت فعال در مناطق مستقر هستند.

به گفته وی، به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر نهر دلمبر و سیاه‌جوی لایروبی این نهرها به صورت مستمر انجام  می‌شود.

بارش باران که از ۲ شب پیش تا صبح امروز  در استان البرز ادامه داشت در این استان سیلاب به راه انداخت .

وی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته نیروهای خدمات شهری کرج درگیر بارش‌های باران بودند، اظهارداشت: اکنون با بارش برف معابر این کلانشهر ماسه و نمک پاشکی می شود.

همتی اظهارداشت: تمام مخازن مناطق دهگانه کرج ماسه و نمک ذخیر شده است و حدود پنج هزار تن نمک و ۱۰ هزار تن ماسه برای معابر اصلی و فرعی وجود دارد .

حدود ۱۹ میلیون متر مربع  مساحت معابر اصلی و فرعی کلانشهر کرج است .

استان البرز دارای یک هزارو ۳۱۵ کیلومترراه  شامل  ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه،‌ بزرگراه  و راه اصلی و فرعی و  ‌۹۱۵ کیلومتر راه روستایی است که طول محورهای کوهستانی ۵۰۰ کیلومتراست.

۲۷۶کیلومتر از راه‌های البرز شریانی و ۱۱۴ کیلومتر آن ترانزیتی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بزرگراه خودرو قوانین راهنمایی و رانندگی محورهای مواصلاتی استان مسافران انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان البرز اصلی و فرعی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی آذربایجان‌غربی هشدار زرد صادر کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مهدی کریمی افزود: این سامانه روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان فعال است و همراه با رگبار باران و رعد برق متناوب و تندباد لحظه ای است، در برخی نقاط مستعد تگرگ نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها اضافه کرد: سیلابی شدن مسیل ها نیز پیش بینی شده و لازم است که شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه بارشی روز یکشنبه در مناطق شمالی و مرکز استان و روز دوشنبه در تمامی مناطق است.

وی با اشاره به اینکه احتیاط در تردد شهری و جاده ای لازم است، اضافه کرد: کشاورزان نیز لازم است به توصیه کارشناسان در این باره توجه داشته باشند تا دچار خسارت نشوند.

کریمی با اشاره به دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته ارومیه اظهار کرد: در این مدت، دمای ارومیه بین پنج و ۱۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود و پلدشت با ۲۲ درجه گرم ترین و تکاب با ۲ درجه زیر صفر سردترین شهر بوده است.

 

دیگر خبرها

  • اختلال در ترددهای دریایی خلیج فارس؛ از دریاها فاصله بگیرید!
  • صدور هشدار قرمز قرمز جوی و دریایی در هرمزگان
  • جزئیات ۲ هشدار سطح قرمز هواشناسی و دریایی در هرمزگان
  • صدور هشدار قرمز هواشناسی؛ بارندگی شدید و رعد و برق ۵ استان را فرامی‌گیرد
  • هشدار قرمز صادر شد | بارش‌ سیل‌آسا و طوفان در ۵ استان | از دریا در این استان دور بمانید
  • آغاز باد و باران در برخی استان‌ها از سه شنبه
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • هواشناسی آذربایجان‌غربی هشدار زرد صادر کرد
  • ‌فارس از دوشنبه بارانی می‌شود
  • آموزش و پرورش البرز و کمبود جدی نیروی انسانی