Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲۷۶۴ نفر افزایش یافت. از این تعداد بعد از چین با ۲۷۱۵ قربانی، ایران با ۱۶ کشته در جای دوم قرار دارد. کره جنوبی هم با ۱۲ و ایتالیا با ۱۱ مورد فوتی دیگر در صدر کشور‌های قربانی این ویروس کشنده هستند.

۳ هزار «کرونایی بالقوه» در راه لیون   چهارشنبه شب، ۲۶ فوریه قرار است در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال المپیک لیون در ورزشگاه خانگی از یوونتوس تورین پذیرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ۳ هزار هوادار تیفوسی یوونتوس برای تشویق گورخر‌ها در راه لیون هستند.

این اتفاق اعتراضات بسیاری را در فرانسه برانگیخته است. شهردار منطقه دسین در حومه لیون که استادیوم تیم فوتبال المپیک لیون هم در آنجا واقع شده است مخالفت خود را با حضور هواداران ایتالیایی ابراز کرده است. خانم لورانس فوترا، شهردار دسین در این خصوص گفته است با استانداری رون در حال مکاتبه است چرا که به اقدامات امنیتی لازم برای پیگیشری از شیوع احتمالی ویروس کرونا توسط هواداران ایتالیایی اندیشیده نشده است.

این در حالیست که هنوز مشخص نیست مسابقه راگبی بین تیم‌های جمهوری ایرلند و ایتالیا که برای ۷ مارس در دوبلین برنامه‌ریزی شده، در موعد مقرر برگزار شود.

ایتالیا بحرانی‌ترین اوضاع کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده است. تا کنون ۳۲۳ مورد ابتلا به این ویروس در این کشور به ثبت رسیده که پس از چین و کره جنوبی، بالاترین رقم به شمار می‌رود. ضمن اینکه ۱۱ نفر هم در این کشور جان خود را از دست دادند.

کرونا بعد از لمباردی و ونتو حالا به استان‌های لگوریا، توسکانی و سیسیل هم رسیده است و نگرانی‌ها از همه‌گیر شدن این ویروس را بیشتر کرده است.

تعلیق رویداد‌های ورزشی در ژاپن

نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد تمام رویداد‌های ورزشی برای دو هفته تعطیل می‌شوند. آقای شینزو آبه با اشاره به اینکه دولت ژاپن در پی اجرایی ساختن اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع ویروس کرونا در کشورش است افزود: «"با توجه به افزایش خطر انتقال ویروس کرونا طی دو هفته آینده، احتمال انتقال این ویروس در رویداد‌های ورزشی و فرهنگی بسیار بالا است.»

نخست وزیر ژاپن که این اظهارات را در پارلمان ژاپن به زبان می‌آورد همچنین افزود: «طی دو هفته آینده تمام رویداد‌های ورزشی تعطیل می‌شود تا از اجتماعات عمومی که می‌تواند انتقال کرونا را تسریع کند، جلوگیری شود.»

در ژاپن تا کنون ۱۶۱ مورد ابتلا به کرونا و یک مورد منتج به مرگ ثبت شده است.

مشعل المپیک توکیو هم قرار است طبق برنامه یازدهم مارس در المپیای یونان روشن شود و بعد از یک هفته به آتن برسد تا مقدمات ارسال آن به ژاپن نهایی شود. این در حالیست که مسئولان بازی‌های المپیک نسبت به لغو یا تعویق مراسم تاکنون موضع رسمی نگرفته اند.

اعلام وضعیت اضطراری در سانفرانسیسکو   در ایالات متحده در شهر سانفرانسیسکو در حالی که هنوز هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده، وضعت اضطراری اعلام شده است.

لاندان برید، شهردار این شهردر ایالت کالیفرنیا می‌گوید وضعیت جهانی به سرعت در حال تعییر است و ما باید آمادگی خود را برای مقابله با این ویروس افزایش دهیم.

در آمریکا همچنین جواب آزمایش یک سرباز این کشور در کره جنوبی مثبت اعلام شده است. این سرباز جوان در یک پایگاه نظامی آمریکایی در کره جنوبی و در نزدیگی شهر دگو حضور داشته است. شهر دگو در جنوب غربی کره جنوبی اصلی‌ترین مرکز شیوع کرونا در شبه جزیره کره گزارش شده است. حدود ۲۹ هزار نیروی آمریکایی در این پایگاه نظامی در کره جنوبی حضور دارند.

شرکت هواپیمایی کره جنوبی، پرواز‌های خود را به دگو لغو کرده است.

با اعلام ارتش آمریکا، این نخستین سرباز این کشور است که به ویروس کرونا آلوده شده است.

تا کنون ۵۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا گزارش شده است که از این تعداد ۱۴ مورد در خاک آمریکا هستند و ۴۳ نفر دیگر در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس حضور دارند. تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشتی حالا به عدد ۶۹۱ رسیده است و از این تعداد تاکنون ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کشور‌های جدید   سه‌شنبه شب چند کشور اروپایی دیگر همچون اتریش، کرواسی، سوئیس و سوئد هم ثبت مواردی از کرونا را در کشور‌های خود تایید کردند. بعد از اسپانیا که ویروس کرونا در این کشور به عدد ۹ رسید، اتریش با ۲ مورد کرونا در جایگاه دوم قرار دارد. در کرواسی، سوئیس و سوئد هم نخستین مورد کرونا به ثبت رسیده است.

همچنین در الجزایر هم فردی که اخیرا به ایتالیا سفر کرده، به این ویروس مبتلا شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر کرونا فرانسه آمریکا قربانیان کرونا ایران کره جنوبی رویداد های ورزشی ویروس کرونا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرفتن بیرانوند از پرسپولیس به سود استقلال شد!

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی: حالا که در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌وسوم هستیم، شاید خیلی‌ها از یاد برده باشند که در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات چه غائله بزرگی به پا شد. آن زمان مهم‌ترین حاشیه فوتبال ایران، نزدیک شدن علیرضا بیرانوند به استقلال بود. به شکلی باورنکردنی گلر اول سرخ‌ها که چند هفته قبلش در دربی برگشت لیگ و فینال جام‌حذفی مورد نوازش محکم(!) هواداران استقلال قرار گرفته بود، تا آستانه عقد قرارداد با همین تیم پیش رفت اما در نهایت در پرسپولیس ماندگار شد. امروز چه از آن جنجال به یاد داریم و نتیجه نهایی را چطور باید ارزیابی کنیم؟

داستانی که زلزله به پا کرد

احتمالا هدف اصلی بیرانوند برای مذاکره با استقلال، افزایش رقم قراردادش بود، در غیراین صورت او دلیل فنی و فوتبالی برای این کار نداشت. گویا مدیران وقت باشگاه هم به او برای عقد قراردادی ۲ساله، بیش از ۱۰۰میلیارد تومان پیشنهاد داده بودند. این انتقال هم اسپانسری داشت که ظاهرا فقط حاضر بود پول را بابت جذب بیرو بدهد و قبول نمی‌کرد این مبلغ صرف هیچ کار دیگری شود! با توجه به اینکه در نهایت این انتقال عملی نشد، طبیعتا صحت و سقم شایعه پیرامون حامی مالی هم به اثبات نرسید. در روزهایی که بیرانوند قراردادش با پرسپولیس را به‌طور یکطرفه فسخ کرده و پای میز مذاکره با استقلال نشسته بود، اردوگاه سرخ‌ها فضای ملتهبی را پشت سر می‌گذاشت.

یحیی گل‌محمدی با حضور در مقابل ساختمان باشگاه، ژست ناراحتی معروفی به‌خودش گرفت که تا مدت‌ها مورد تقلید هواداران حریف قرار گرفت و سوژه شد. رضا درویش، مدیرعامل قرمزها هم برای فرار از دست خبرنگاران و هواداران، روی صندلی عقب خودرو پنهان شد و یک کت روی سر خودش کشید. بعد که انتقال بیرانوند منتفی شد، ورق هم به‌طور کلی برگشت. پرسپولیس به آرامش رسید و درویش مقابل ساختمان باشگاه به هواداران گفت کل ماجرا از ابتدا هم یک شوخی بوده است!

از آن سو اما فضای استقلال متشنج شد؛ گروهی از هواداران این تیم دست به تجمع اعتراضی زدند و بعضا مرتکب برخی رفتارها شدند که اصلا قابل باور نبود. دامنه انتقادات چنان افزایش پیدا کرد که نهایتا حجت کریمی و شرکا ناچار به ترک باشگاه استقلال شدند و بنرهایی که خودشان در حمایت از خودشان در محل تمرین زده بودند هم افاقه نکرد!

نتیجه غیرمنتظره

شاید در آن روزهای گرم تابستانی خیلی از هواداران استقلال آرزو می‌کردند این انتقال انجام شود و فکر می‌کردند حضور بیرانوند در تیمشان به سود آنهاست اما فعلا که گذر زمان چیزی غیراز این را نشان داده است. حسین حسینی که آن زمان تا آستانه جدایی از استقلال پیش رفت، امسال یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش را پشت سر گذاشته است. او با ۱۴کلین‌شیت، یکی از عوامل قطعی بالانشینی استقلال بوده و ۴بار بیشتر از بیرانوند توانسته دروازه تیمش را بسته نگه دارد. در نقطه مقابل بیرو فصل پرنوسانی را پشت سر گذاشته؛ گاهی مصدوم بوده و گاهی با اشتباهاتش به پرسپولیس آسیب جدی زده است. بنابراین شاید دست‌کم برای فصل کنونی، جای حسرتی باقی نماند که چرا بیرانوند استقلالی نشد!

کد خبر 847128 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی عليرضا بيرانوند لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • نرفتن بیرانوند از پرسپولیس به سود استقلال شد!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • کنایه رئیس سابق یووه‌ به قهرمانی بیستم اینتر (عکس)
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟