Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:02:51 GMT

آبگرفتگی ناشی از آب‌های سطحی در همدان نداشتیم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۹۴۰۸

ایسنا/همدان مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه در بارش‌های دیروز آبگرفتگی ناشی از آب های سطحی در همدان نداشتیم، گفت: در بارش‌های دیروز آبگرفتگی ناشی از آب های سطحی در همدان نداشتیم بلکه پس زدگی فاضلاب منازل در برخی از نقاط شهر رخ داده است.

خانجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمادگی شهرداری همدان در کنترل بارش‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه بارش‌های شدیدی در همدان توسط هواشناسی پیش‌بینی شده بود، این آمادگی در شهرداری ایجاد شده بود و خوشبختانه با اصلاحاتی که در شبکه صورت گرفته بود، آبگرفتگی معابر و منازل در این شهر به طور چشمگیری کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: چند مورد جزئی آبگرفتگی به سامانه ۱۳۷ شهرداری گزارش شده بود که البته این آبگرفتگی ناشی از پس زدگی فاضلاب در حیاط و سرویس‌های بهداشتی منازل همکف در برخی از نقاط شهر همدان بود.

خانجانی با بیان اینکه بیش ۳۰ مورد اصلاحات شبکه انتقال آب های سطحی صورت گرفته است، یادآور شد: در سالجاری بیش از ۳۰ مورد اصلاح شبکه جمع آوری آب های سطحی در بلوار ارتش، شهرک فرهنگیان، شهرک مدنی، بلوار چمران، بلوار شهید رجایی، بلوار مطهری و بلوار صیاد شیرازی صورت گرفته است و برخی هنوز هم ادامه دارد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: تمامی رودخانه‌ها، نهرها، دریچه‌ها و شبکه‌های آب کنترل شده است به‌طوریکه ۵۵۰ نفر وظیفه نگهداری شبکه‌های آب های سطحی را برعهده داشتند.

وی با تأکید بر اینکه مشکل عمده‌ای در زمینه آبگرفتگی معابر در شهر همدان نداشتیم، افزود: در هنگام بارش آبگرفتگی جزئی در برخی از نقاط طبیعی است چرا که در برخی از نقاط بارش ها بیش از ظرفیت جوی‌ها بوده و به علت عدم کشش جوی آب به معابر جاری شده اما خوشبختانه به منازل مسکونی و تجاری آسیب نرسیده است.

خانجانی با اشاره به بارش برف از شب گذشته نیز گفت: صبح امروز هم با آمادگی کامل تمام سطح شهر همدان برف‌روبی شده البته در برف‌روبی اولویت اول با معابر شریانی و اصلی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات نیروهای شهرداری در برفروبی معابر خودروهای پارک شده است که باعث می‌شود برف‌روبی به صورت کامل انجام نشود بنابراین از شهروندان تقاضا داریم در هنگام بارش برف از پارک خودروها در معابر خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خدمات شهری شهرداری همدان آب گرفتگی معابر استانی اقتصادی اخبار سیلاب آبگرفتگی ناشی برخی از نقاط آب های سطحی همدان نداشتیم بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر

به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمان و بارندگی‌های چند ساعت گذشته باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به برخی از زیرساخت‌ها همانند تخریب شبکه آب شرب مناطق روستایی در منطقه جلگه شور زرند شده است.

در شهر زرند نیز بارش شدید باران که از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه شروع شده و باعث آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها شده است.

در حال حاضر برق شهر زرند به دلیل بارش شدید باران قطع شده و تردد خودروها به دلیل آب گرفتگی معابر به سختی صورت می‌گیرد.

جلوگیری از ورود آب رودخانه‌های فصلی به شهر زرند ضروری است این در حالیست که مطابق با فیلمهایی که در شبکه اجتماعی منتشر می‌شود آب یکی از رودخانه‌های فصلی در حال ورود به شهر زرند است.

کد خبر 6086414

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد
  • ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر
  • آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم
  • پیش‌بینی بارش‌های همرفتی شدید و آبگرفتگی معابر
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ شهرداری یزد به ۶۵۰ تماس/ گزارشات مردمی از آبگرفتگی معابر و جوی‌های شهر
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در جوانرود
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در هرسین
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی
  • هشدار زرد هواشناسی برای استان قزوین/احتمال آبگرفتگی معابر