Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@11:40:06 GMT

ارتقاء سلامت چشم دانشجویان برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۹۴۳۴

ارتقاء سلامت چشم دانشجویان برای مقابله با کرونا

وزارت آموزش و پرورش چین گفت: این کشور در حال ارتقاء دانش مربوط به بهداشت چشم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق رسانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از  شینهوا، وزارت آموزش و پرورش چین روز سه شنبه گفت: این کشور در حال ارتقاء دانش مربوط به بهداشت چشم به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق سیستم عامل‌های رسانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار در دسترس، حدود ۲۰۰ میلیون دانش‌آموز  و دانشجو از زمان شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شده‌اند و دروس خود را از طریق آموزش مجازی پیش می‌برند. این وزارتخانه می‌گوید: یک هیئت متخصص، متشکل از چشم پزشکان، کارشناسان آژانس‌های کنترل و پیشگیری از بیماری و مقامات مسئولان بهداشت و آموزش  این دانش را در حدود ۲۰ میلیون نفر از طریق برنامه‌های ویژه، مصاحبه‌ها و فیلم‌های کوتاه پخش شده در رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند.

این مقاله افزود: مقالات و فیلم‌های طراحی شده توسط متخصصان میلیون‌ها بازدید داشته و همین موضوع منجر به کمک رسانی شده است.

به گفته این وزارتخانه، این هیئت متخصص بر روی یک پلت فرم مشاوره آنلاین رایگان چشم پزشکی نیز کار کرده است و قرار است به زودی ارائه شود و در دسترس عموم افراد قرار بگیرد.

کمیسیون بهداشت ملی چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» جان خود را از دست داده‌ و شمار قربانیان این بیماری به ۲۷۱۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان سلامت آموزش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بنی اسد، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی استان که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند، حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند.

وی افزود: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به طوری که سنجشی که هرساله در تیرماه انجام می‌شد، از آذرماه انجام شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد مؤثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می‌شود.

بنی اسد، ادامه داد: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت ماه اعلام شده است و بعد از آن در خردادماه کار توانبخشی دانش آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

وی، با اشاره به اینکه از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند گفت: تقاضا داریم خانواده‌ها این زمان را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت گیری، در تاریخ مشخص شده، به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش آموزان مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آمار سنجش سلامت متناسب با تعداد دانش آموزان متقاضی پایه اول است اظهار داشت: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است، اما خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش فرزندان پیش دبستانی ۴ و ۵ ساله خود نیز اقدام کنند؛ زیرا کودکانی که دارای بیماری‌ها، نارسایی‌ها و اختلالات جسمی هستند، طلایی‌ترین دوران درمان و جبران برای آن‌ها سنین یاد شده به حساب می‌آید.

محمود بنی اسد، با اشاره به اینکه سال‌های قبل در پایگاه‌ها از نیروهای آزاد استفاده می‌شد افزود: اکنون نیروهای متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز ،۳ تا ۵ آموزگار استثنایی، یک نفر گفتار درمانگر، یک نفر کار درمانگر و یک نفر مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

وی افزود: سنجش عشایر از طریق پایگاه‌های سیار می‌باشد که با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی کار سنجش نوآموزان عشایر را انجام می‌دهند.

کد خبر 6078456

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • دانشگاه‌ها چگونه رشد اقتصادی محلی را افزایش می‌دهند؟
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • «سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه