Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر از تقویت ناپایداری‌ها طی بعد از ظهر امروز چهارشنبه خبر داد و افزود: وزش باد شدید تا خیلی شدید از ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت و در برخی نقاط از ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه وزش باد در ۲۴ ساعت آینده همراه با طوفان گرد و خاک خواهد بود، ادامه داد: همچنین این پدیده باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: وزش باد به تدریج از غرب و شمال غرب آغاز می‌شود و تا روز پنج شنبه در سطح استان گسترش می‌یابد.

خندان رو اظهار کرد: بروز خسارت، اختلال در تردد به دلیل وزش باد شدید تا خیلی شدید، طوفان گرد و خاک، کاهش دید ناشی از گرد و خاک از جمله پیامدهای این پدیده در استان خواهد بود.

وی خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضرور شد و افزود: همچنین از شهروندان خواستاریم رانندگی با سرعت مطمئنه، خودداری از قرار گرفتن در مجاورت درختان، محکم کردن تابلوها و توجه به استحکام پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت را مد نظر قرار دهند.

پیش بینی بارش برف در ارتفاعات

خندان رو از فعالیت سامانه بارشی طی عصر چهارشنبه خبر داد و افزود: این سامانه همراه با رگبار و رعد و برق شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در نقاط مستعد بارش تگرگ و احتمال بارش برف در ارتفاعات طی بامداد و صبح پنجشنبه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان فردوس، قاین و بخش‌هایی از زیرکوه بیشتر خواهد بود، گفت: این سامانه صبح پنجشنبه هفته جاری از استان خارج می‌شود.

خندان رو از وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی خبر داد و گفت: احتمال خطر برخورد صاعقه در مناطق مرتفع وجود دارد بنابراین از شهروندان خواستاریم مراقبت کنند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: از شهروندان خواستاریم از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و چرای دام و پرهیز از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا

خندان رو با اشاره به وضعیت دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بیان کرد: از چهارشنبه شب هفته جاری کاهش قابل ملاحظه‌ی دما از ۱۲ تا ۱۶ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سرمازدگی و وقوع یخبندان شبانه تا صبح پنجشنبه و جمعه هفته جاری در اغلب مناطق استان را خواهیم داشت.

خندان رو با بیان اینکه احتمال خسارت به ویژه در بخش کشاورزی ناشی از پدیده‌ی سرما و یخبندان شبانه وجود دارد، گفت: مدیریت مصرف بهینه حامل‌های انرژی، تنظیم دما و تهیه سوخت وسایل گرمایشی سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری دامداری و گلخانه‌ها مورد توجه شهروندان باشد.

کد خبر 4863462

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی خراسان جنوبی گرد و خاک انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین سیلاب شیراز بارش باران بیرجند هواشناسی خراسان جنوبی خندان رو وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی به تدریج از عصر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، بر شدت وزش باد در استان به ویژه غرب استان افزوده می‌شود که به تناوب باعث خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهد شد.

در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری بارش های رگباری پیش بینی می شود، این شرایط تا پایان هفته در نوار شرقی استان ماندگار می باشد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه تاکید کرده است: افزایش گرادیان هوا موجب افزایش شدت وزش باد و بروز خسارت در استان خواهد شد.

توصیه شده است:

مردم از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید اطمینان حاصل کنند.

فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص هم با توجه به کاهش کیفیت هوا منع شده است.

از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری شود.
 

دیگر خبرها

  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی