Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از جانبازان شیمیایی چهارمحال و بختیاری گفت:با توجه به گسترش ویروس کرونا، جانبازان استان به خصوص جانبازان شیمیایی در این روزها، با کمبود ماسک مواجه هستند.

سهراب سلیمی در گفت و گو ایرنا با اشاره به اینکه ۵ روز از خانه بیرون نیامده است، افزود: به دلیل مشکلات تنفسی و پیوندی که در قرنیه چشم دارم، از حضور در اجتماع خودداری کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برای تهیه ماسک به داروخانه‌ها مراجعه کرده‌ام اما به دلیل کمبود ماسک موفق به خرید نشدم و در تماسی که با بنیاد شهید استان داشتم، آنها نیز اعلام کردند هنوز اقلامی مانند ماسک و مایع ضدعفونی دریافت نکرده‌اند تا بتوانند در بین جانبازان شیمیایی توزیع کنند.

این معلم بازنشسته که از ناحیه ریه و دو چشم در سالهای دفاع مقدس دچار جراحت شده است، افزود: جانبازان شیمیایی به دلیل مشکلات تنفسی در بیشتر روزها که آلودگی هوا و گرد و خاک باشد، به ماسک نیاز دارند، اما در وضعیت کنونی تهیه ماسک برای این قشر ضروری‌تر است.

وی اظهار داشت: تا دو سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران هر ۳ ماه یکبار اقلام بهداشتی بین جانبازان شیمیایی توزیع می‌کرد، که این اقلام نیز از دو سال گذشته با تغییر قرارداد بیمه‌ای، دیگر توزیع نمی‌شود.

سلیمی افزود: برای تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز که به واحد بهداشت و درمان بنیاد شهید مراجعه می‌کنیم، تخصیص نیافتن اعتبار برای تهیه این اقلام را علت توزیع نکردن عنوان می‌کنند.

یک جانباز شیمیایی دیگر چهارمحال و بختیازی نیز با اشاره به رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در مقابله با ویرس کرونا افزود: به دلیل نداشتن وسایل بهداشتی و در دسترس نبودن اقلام بهداشتی ،مجبور هستیم از خانه خارج نشویم.

خدایار نصیری افزود: به دلیل کمبود ماسک و نبود برنامه حمایتی در این زمینه، مجبوریم ماسک را با قیمت بالا  و به صورت تک دانه‌ای پس از گشت و گذار در تعدادی از داروخانه‌های استان تهیه کنیم.

وی از مسوولان بهداشت و درمان و همچنین بنیاد و امور ایثارگران خواست در خصوص تهیه اقلام بهداشتی و ماسک برای جامعه هدف جانبازان شیمیایی تلاش کنند.

یک جانباز شیمیایی دیگر در شهرکرد نیز با تاکید بر اینکه جانبازان شیمیایی در روزهای عادی نیز نیاز به رعایت اقلام حفاظتی بهداشتی به خصوص ماسک دارند، افزود: به دلیل کمبود ماسک، تهیه این اقلام برای این قشر ضروری است.

ترکی اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت برای جانبازان به گونه‌ای است که باید بیشتر از دیگران رعایت بهداشت را داشته باشند و تهیه ماسک برای جانبازان و افراد در معرض خطر ضروری‌تر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اهمیت تهیه ماسک و اقلام بهداشتی برای جانبازان شیمیایی گفت: در این راستا، مکاتباتی با بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور انجام شده است.

فریبرز نجفی افزود: پس از پیگیری لازم در خصوص مکاتبات، جوابیه‌ای از طرف دبیر شورای عالی سلامت امنیت غذایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای بنیاد شهید استان ارسال شده است.

وی گفت:در این جوابیه آمده است، با توجه به ممنوعیت فروش ماسک و محلول ضدعفونی به جزء از طریق هیات امنا صرفه‌جوی ارزی وزارت بهداشت ، پیگیری لازم جهت تهیه اقلام بهداشتی برای جانبازان از طریق بنیاد شهید کشور در حال انجام است.

نجفی اظهار داشت: پیگیری برای تهیه اقلام بهداشتی و توزیع بین جانبازان به خصوص جانبازان شیمیایی از طرف بنیاد شهید استان اکنون با جدیت در دست پیگیری و اقدام است.

نجفی افزود:هم‌اکنون  ۷هزار و ۳۰۰ جانباز در استان چهارمحال وبختیاری از حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره‌مند هستند، که از ین تعداد حدود ۸۰۰ نفر جانباز شیمیایی هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه تامین ماسک و اقلام بهداشتی برای جامعه جانبازان برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران باید اقلام مورد نیاز جامعه هدف به خصوص جانبازان شیمیایی را تهیه کند.

سیدراشد جزایری اظهار داشت:هم‌اکنون توزیع مواد ضدعفونی کننده رایگان در مراکز بهداشتی برای ضدعفونی کردن خانه‌ها از جمله محلول کلرمادر و آب ژاول تحویل آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان شیمیایی اقلام بهداشتی برای جانبازان کمبود ماسک تهیه اقلام برای تهیه تهیه ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

محمدرضا عامریان با اشاره به اجرای طرح شهید عرب در مدارس استان از بهمن‌ماه پارسال، اظهار داشت: در این طرح برای تجهیز، تعمیر و نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور به ازای هر مدرسه ۴۰۰ میلیون ریال تجهیزات از محل اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خریداری شده و نصب این سرویس‌های گرمایشی و سرمایشی با همکاری خیرین وگروه‌های جهادی اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون نیمی از سیستم‌های گرمایشی مدارس کشور نصب شده است.

عامریان اضافه کرد: اجرای این طرح زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های حاکمیتی و دولتی را افزایش داده است.

وی گفت: اجرای طرح شهید عرب در ۱۰۰ مدرسه استان از اول اردیبهشت‌ماه سالجاری آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام خواهد رسید.

عامریان اظهار داشت: در این طرح نصب سیستم سرمایشی برای مدارس شهرستان لردگان و سیستم‌های گرمایشی در سایر مناطق و شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

اعتبار ۳۳۲ میلیارد ریالی برای تعمیرات و بهسازی مدارس

به گفته وی، امسال برنامه قرارگاه عدالت تربیتی در هفت منطقه آموزشی استان با اولویت مناطق محروم از جمله لردگان، فلارد، عشایر، خانمیرزا، بن، لاران و اردل در حوزه عمرانی، کیفیت بخشی آموزشی اجرا می‌شود.

دبیر اجرای طرح شهید عجمیان گفت: در تابستان امسال طرح بهسازی و شاداب‌سازی کلاس‌های درس با همکاری گروه‌های جهادی در ۷۰ هزار کلاس درس تا پایان تابستان اجرا می‌شود.

عامریان ادامه داد: طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس در زمینه‌های رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزئی میز و صندلی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود و استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم‌برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا استان چهارمحال و بختیاری

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی