Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادر یکی از دانش آموزان با بیان اینکه حاضر به فرستادن فرزندش به مدرسه تا زمان فروکش این ویرس در جامعه نیست گفت: در زمان جنگ با وجود محدود بودن شبکه‌های تلویزبون یک شبکه به آموزش درس‌های دانش آموزان در ساعت های خاص اختصاص داشت.

آزیتا کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالیست که هم اکنون صدا و سیما شبکه های بسیاری دارد و از سویی فضای مجازی نیز که اکثر افراد جامعه با آن آشنایی دارند بهترین فرصت برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مسوولان تعلیم و تربیت خواست تا به این مهم توجه کنند و به جای اصرار برای کشاندن بچه ها سرکلاس های درس از این شیوه غیرحضوری استفاده کنند.

یک معلم مقطع متوسطه نیز گفت: معلمان می‌توانند از طریق فضای مجازی و ایجاد گروه های مختلف به ارائه مطالب درسی به دانش آموزان بپردازند.

رویا حیدری در گفت و گو با ایرنا افزود: نگرانی معلمان، دانش آموزان و خانواده های آنها مانع از تشکیل کامل کلاس ها و ارائه آموزش ها در محیط آرام مدرسه است.

او هم پیشنهاد داد تا مسوولان این امکان را برای معلمان ایجاد کنند تا از این طریق به آموزش غیرحضوری دانش آموزان با استفاده از شبککه های اجتماعی بپردازند.

این در حالیست که در روزهای گذشته معاون تربیت بدنی و سلامت در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا گفته شود: از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی برای آموزش استفاده خواهد شد.

مهرزاد حمیدی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس محتوا تهیه شده است،گفت: هم اینک بهترین کار این است که در کمیته‌های ستاد، آموزشی که باید در استان‌ها انجام بگیرد، تدوین و برنامه‌ریزی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی برای آموزش استفاده شود.

حمیدی با بیان اینکه تمامی اردوها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی لغو شده است، اظهارکرد: این اقدامات وتعطیلی مدارس در برخی از استان‌ها برای این بوده تا از دانش آموزان در مقابل کرونا ویروس محافظت شوند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت محتواهای آموزشی و تصویری،گفت: باید برنامه‌های تولیدی با ادبیات و بوم مدرسه و دانش‌ آموز و مناسب با مقاطع تحصیلی برای آموزش دانش آموزان و معلمان تهیه شود.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا ویروس با تاکید بر تعطیل نشدن فرآیند آموزش گفت: آموزش های مکمل و استفاده از بستر رسانه‌ها، فضای مجازی و حضور مدیران و معلمان در مدرسه و در ایام تعطیلی مدارس راهکار جبران تعطیلی‌ مدارس و رسیدگی به امر آموزش دانش آموزان است.

حسینی افزود: صدا و سیما در دسترس‌ترین رسانه است و از بستر شبکه آموزش صدا و سیما نیز می‌توان در آموزش دانش آموزان بویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استفاده کرد.

بسیاری از خانواده‌های اصفهانی به دلیل نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در هفته جاری  از حضور فرزندانشان در مدارس و مراکز آموزشی جلوگیری کردند.

شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان فضای مجازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان فضای مجازی دانش آموزان ویروس کرونا اصفهان فضای مجازی دانش آموزان دانش آموزان برای آموزش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند

روزنامه جوان از تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش تعداد تک‌ماده برای دانش‌آموزان به شدت انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت: تصمیم‌شان شوکه‌کننده است، خودشان هم می‌دانند که چقدر کیفیت آموزش ضعیف است، اما به جای اصلاح آن به دانش‌آموزانی که در چهار درس نمره ۷ و بیشتر از آن بگیرند، اجازه تک‌ماده می‌دهند. این در حالی است که پیش از این دانش‌آموزان در دو درس با امتحانات نهایی و دو درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانستند از تک‌ماده استفاده می‌کردند.

بر فرض به دانش‌آموزانی که از عهده پاسخ به سؤالات امتحانات نهایی این اجازه را دهند با تک‌ماده، مدرک تحصیلی‌شان را بگیرند و به بی‌توجهی‌ها نسبت به افزایش کیفیت آموزش ادامه داده شود، اما مگر این دانش‌آموز بعد از ورود به جامعه و بازار کار هم می‌تواند خلأ‌های آموزشی خود را تک‌ماده کند؟

اگر نبود عدالت آموزشی مسیر زندگی او را به بیراهه بکشاند، آیا می‌شود با تک‌ماده به مسیر درست زندگی‌اش برگردد؟ به نظر می‌رسد آقایان مسئول اصل ماجرا را که همان کیفیت بخشی به آموزش و توانمند کردن دانش‌آموزان در مدارس است به فراموشی سپرده‌اند.

مسئولان دور هم جمع شده‌اند و به جای تعیین راهکار برای ارائه تدریس اصولی در مدارس و حل مشکلات کمبود کیفیت آموزش و نبود عدالت آموزش در نقاط مختلف کشور، راه فراری را به دانش‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن یاد داده‌اند؛ اینکه اگر خدمات آموزشی مناسبی نمی‌گیرند و نمی‌توانند درس‌هایشان را به خوبی بیاموزند، به جایش می‌توانند با تک ماده از این مقطع عبور کنند.

این یک پیام مشخصی دارد؛ اینکه آموزش و پرورش به جای دنبال کردن سیاست‌هایی در جهت ارتقای آموزش در همه مدارس کشور و بهبود وضعیت نمرات امتحانات نهایی، شرایط فارغ‌التحصیلی از مدرسه را تغییر داده‌است. شاید به این دلیل است که اگر نتوانست نمرات دانش‌آموزان را ارتقا دهد حداقل آمار فارغ‌التحصیلان را بالا ببرد!

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد