Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت : تاکنون 30 نمونه آزمایش ویروس کرونا از گلستان به تهران ارسال شده که جواب 3 نمونه آمده که دو تا منفی و یکی مثبت اعلام شده و خوشبختانه حال تنها بیمار کرونایی گلستان نیز خوب است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز چهارشنبه 7 اسفند ماه در گفت و و با این پایگاه خبری اظهار کرد : آمادگی ما در استان گلستان از روز چهارشنبه هفته گذشته با مشاهده اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم ، در استان گلستان اعلام شد و ما هم نیروها را برای مقابله با این بیماری بسیج کردیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل افزود : بعد از اطلاع آمدن ویروس به ایران ،  بلافاصله به تمامی مراکز درمانی و کادر پزشکی خود اعلام آماده‌باش کردیم و از آنها خواستیم تا در مراکز بهداشتی حضور داشته و با موارد مشکوک خیلی سریع مقابله نمایند.

وی در خصوص آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان گفت : تاکنون 30 مورد آزمایش ویروس کرونا از استان گلستان به تهران ارسال شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد : از این 30 مورد مشکوک به کرونا  جواب 3 مورد به دست ما رسیده که از این تعداد نتیجه آزمایش 2 مورد منفی بود و یک مورد مثبت نیز خوشبختانه درمان شده است.

دکتر فاضل در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این بیماری چه درمانی دارد ، خاطرنشان ساخت : این بیماری داروی خاصی ندارد و مردم باید با خود مراقبتی‌های بهداشتی زمینه عدم شیوع و گسترش این بیماری را ایجاد کنند.

وی ضمن بردباری و صبر پرستاران و کادر درمانی مراکز بهداشتی و درمانی گفت :  پزشکان و پرستاران استان نیز به رغم تمام مشکلات و مطالباتی که دارند با ایثار و ازخودگذشتگی به بیماران خدمت می‌کنند.

فاضل ادامه داد: علاوه بر چند بیمارستان که به صورت ویژه در اختیار بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است در تمامی بیمارستان‌های استان بخشی را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراجعان مراکز درمانی و بیمارستانها در هفته اخیر زیاد شده ، اضافه کرد :  در حال حاضر در همه بیمارستان‌های استان گلستان بخشی از تخت‌ها برای بستری بیماران حاد تنفسی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تاکنون سه تن از بیماران که دچار سندرم حاد تنفسی فوت کردند افزود : هنوز جواب آزمایش آنها تاکنون نیامده و نمی توان علت فوت را به بیماری کرونا نسبت داد .

وی با بیان اینکه مردم به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند، گفت :  از مردم می خواهم تا از توجه به شایعات و اخبار غیرموثق پرهیز و اخبار صحیح را از رسانه‌های معتبر و سایت وبدا دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

دکتر فاضل در پاسخ به این سوال که مردم چگونه با شما ارتباط داشته باشند ،  بیان کرد : مردم استان گلستان اگر در مورد کرونا و مسائل پیرامون آن سوالات و شبهاتی دارند می توانند از طریق تلفن گویا 0173150 از ما بپرسند و جواب خود را دریافت کنند .

انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، به گفته یک منبع آگاه پیکسل9 از مودم جدید یک شرکت کره ای بهره می برد که با کمک شبکه های غیرزمینی5Gیا (NTN) به ماهواره متصل می شود. به بیان دیگر با کمک موبایل های جدید پیکسل می توان درمناطق دورافتاده که سرویس اینترنت فراهم نیست، پیام های اضطراری ارسال کرد.

این سرویس در اصل توسط شرکت مخابراتی تی موبایل و با اتکا به قابلیت Direct to Cell شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک ارائه می شود. در بدو امر کاربران می توانند با کمک این قابلیت پیامک ارسال کنند اما قادر به برقراری تماس نیستند.

اسپیس ایکس اخیرا تاییدیه کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای گسترش آزمایش سرویس تلفن همراه استارلینک(cellular Starlink service) در سراسر این کشور از جمله آزمایش های گسترده در چند ایالت و آماده سازی برای آزمایش جهانی را دریافت کرده است.

این شرکت در ماه مارس سرویس تلفن همراه استارلینک را با کمک موبایل های معمولی از تولید کنندگان مختلف از جمله سری پیکسل به طور موفقیت آمیز آزمایش کرد.

به نوشته نشریه اندروید اتوریتی قابلیت ارسال پیامک اضطراری پیکسل 9 به درخواست‌های خاص پاسخ می‌دهد.این عملکرد مشابه ویژگی Emergency SOS اپل در آیفون است.

البته گوگل در ماه فوریه از همکاری با شرکت AST SpaceMobile برای پیشبرد ارتباط ماهواره ای برای دستگاه های اندروید خبر داد. طبق گزارش نشریه مذکور قابلیت اتصال به ماهواره علاوه بر سری پیکسل9 در نسل بعدی موبایل های پیکسل فولد نیز ارائه می شود.

کد خبر 6078827 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند