Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@03:10:34 GMT

سهمیه بنزین نوروزی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۱۶۹

به گزارش افکارنیوز، بنزین سهمیه عید در نخستین دوره از سهمیه بندی در دولت نهم به منظور حمایت از گردشگری داخلی و تسهیل در سفر‌های بین شهری از سوی سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری به میزان حدود ۵۰ لیتر اعلام شد، حال با نزدیک شدن به ایام عید گمانه زنی‌های زیادی در خصوص تخصیص سهمیه بنزین سفر مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به سنت سال‌های پیشین، در سال‌هایی که بنزین به صورت سهمیه‌ای عرضه می شد، موضوع اختصاص سهمیه خاص برای سفرهای نوروزی ارائه شده است.

اخبار اقتصادی- پیش از این مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از تخصیص سهمیه بنزین برای نوروز 99 خبر داده بود که البته دولتی ها و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی آن را تکذیب کرده بود.

پیشنهاد میراث فرهنگی برای بنزین عید

پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دلالت بر آن دارد که ۱۲۰ لیتر بنزین با قیمت لیتری ۱۵۰۰ تومان در کارت سوخت خوردوها شارژ شود تا ابزاری باشد برای تشویق شهروندان به سفرهای داخلی . زنگنه در لابلای سخنان خود تاکید کرده است که هر پیشنهادی از این دست بار مالی سنگینی برای دولت دارد این در حالی است که قوه مجریه بر بازتوزیع دقیق منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین متمرکز است .

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی نیز گفته بود: قرار است چهارشنبه (۷ اسفند) تصمیم نهایی در خصوص واریز سهمیه بنزین نوروز اتخاذ شود، از آنجایی که این روزها وزارت کشور مشغول انتخابات است این جلسه به چهارشنبه موکول شده و قرار است در جلسه هئیت دولت در خصوص سهمیه بنزین سفر ویژه ایام نوروز تصمیم‌گیری شود.

خبر خوش بنرینی برای مردم

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اظهار کرد: براساس مصوبه این کمیسیون مقرر شد برای ایام تعطیلات نوروز۹۹،  به سهمیه کارت‌های سوخت خودروها اضافه شود.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی میراث فرهنگی کارت سوخت بنزین سهمیه بندی بنزین بنزین نوروزی علی اصغر یوسف نژاد شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی سهمیه بنزین نوروزی بنزین عید میراث فرهنگی سهمیه بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ارسال پرونده روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی به سازمان جهانی گردشگری، گفت : وزارت میراث فرهنگی امسال پرونده هشت روستا را به عنوان روستا‌های گردشگری به سازمان جهانی گردشگری ارسال کرده که متاسفانه بنا به دلایلی نامی از روستا‌های کرمانشاه در این لیست نبود. 

وی تصریح کرد: هر چند در سطح استان تعداد زیادی روستای گردشگری وجود دارد که میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از استان هستند، اما در بین این روستاها، روستای هجیج ظرفیت‌های بسیاری برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های ثبت جهانی شدن دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی موجود در این روستا برای قرار گرفتن در فهرست روستا‌های ثبت جهانی شده، اظهار کرد: بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، روستا‌هایی که کاندیدای ثبت جهانی شوند، باید دارای یکسری ویژگی‌ها و شاخص‌ها باشند که روستای هجیج تعدادی از این شاخص‌ها را ندارد و باید در قالب یک پروژه مهم استانی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات آن را برطرف کنیم. 

وی اضافه کرد: برای نمونه در زمان‌های پیک سفر در مسیر‌های منتهی به روستای هجیج به دلیل حجم انبوه خودرو‌های ورودی با ترافیک بسیار شدیدی مواجه هستیم و عملا ورودی این روستا کاملا قفل می‌شود که در این زمینه لازم است دستگاه‌های مربوطه اقداماتی را انجام دهند. 

فرمانی عدم رویدادسازی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی هجیج برای ثبت جهانی شدن عنوان کرد و گفت: دراین رابطه نیاز به مشارکت مردم محلی است و آنها باید همکاری لازم را برای برگزاری رویداد‌های گردشگری منظم داشته باشند. 

وی بر لزوم ساماندهی و توسعه مراکز اقامتی این روستا هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم اقبال بسیار بالای گردشگران به این روستا، به دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاران تاکنون هتلی در آن احداث نشده، لذا باید سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا یک هتل در هجیج احداث شود. ما نیز در بحث صدور مجوز احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز اقداماتی را در دستور کار قرار خواهیم داد. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه به ناکافی بودن تعداد مراکز پذیرایی در این روستای گردشگرپذیر هم اشاره داشت و گفت: در این زمینه نیز نیاز است که تعداد واحد‌های پذیرایی بیشتری فعال شوند تا بتوانند خدمات‌رسانی مناسبی به گردشگران داشته باشند و از طرفی غذا‌های بومی محلی این منطقه را به خوبی معرفی کنند. 

وی با تاکید براینکه آماده‌سازی هجیج برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های کاندیدای جهانی شدن به همکاری و مشارکت خود مردم این روستا و سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی را برای حل این مشکلات آغاز کرده‌ایم و قطعا برای سال آینده هجیج را در فهرست روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی شده قرار خواهیم داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان
  • هنوز مشخص نیست سهمیه المپیک گرفتم/ حرکت جدیدی در قطر ثبت نکردم
  • پیام تبریک معاون توسعه ورزش بانوان درپی تاریخ‌سازی و کسب سهمیه المپیک
  • ترکیب نهایی کشتی آمریکا در المپیک مشخص شد