Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@08:45:00 GMT

ادعاي بدون سند پمپئو درباره کرونا در ايران

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۱۸۹

ادعاي بدون سند پمپئو درباره کرونا در ايران

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد احتمال دارد ایران جزئیات شیوع ویروس کرونا را مخفی نگه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه (امروز) گفت: آمریکا شدیدا از این موضوع که ممکن است ایران بر جزئیات مربوط به شیوع ویروس کرونا سرپوش بگذارد، نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بدون اشاره به پنهان کاری دولت ترامپ درباره وضعیت کرونا در آمریکا‏، مدعی شد: همه کشور‌ها از جمله ایران باید درباره ویروس کرونا حقیقت را بگویند و با سازمان‌های بین المللی همکاری کنند.
ادعای بدون سند وزیر امور خارجه آمریکا از آنچه پنهان‌ کاری ⁧‫ایران‬⁩ درباره ⁧‫کرونا‬⁩ می‌خواند، در حالی است که اعضای ارشد کنگره درباره پنهان کاری کاخ سفید درباره اخبار شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تعلل در مقابله با آن، انتقاد کرده اند. دولت ترامپ همچنین هنوز هیچ آمار دقیقی از تلفات نظامیان آمریکایی در پایگاه ⁧‫عین الاسد و همچنین تلفات هواپیمای جاسوسی ساقط شده در افغانستان،  منتشر نکرده است.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در ادامه سخنانش‏، گفت: آتش بس نسبی که از روز شنبه میان آمریکا، ارتش افغانستان و طالبان به اجرا گذاشته شد، رعایت شده است.
وی که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می‌گفت، تاکید کرد: "کاهش خشونت ها، هر چند به شکلی ناقص اجرا می‌شود". به گفته پمپئو، افغانستان و آمریکا در آستانه فرصت سیاسی بزرگی قرار دارند.
مایک پمپئو همچنین، گفت: من به عربستان سعودی و عمان هم سفر کردم. ما در حال شکل دادن روابط قوی با این دو شریک مهم هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ادعا بدون سند پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید پمپئو به بایدن بر سر ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا اذعان کرد که ایالات متحده بازدارندگی خود را در برابر ایران از دست داده است.

 

به گزارش ایرنا، پمپئو جمعه شب در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با این ادعا که «ایران در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به اسرائیل حمله کرد» افزود که فقدان بازدارندگی آمریکا باعث شد که حماس به اسرائیل حمله کند.

وی اظهار کرد که این حمله و تهدید‌های فعلی علیه اسرائیل موید آن است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا «یک سیاست شکست‌خورده را برای دفاع از اسرائیل ادامه می‌دهد.»

وی تاکید کرد، اظهارات اخیر بایدن و دولتش در روز‌های اخیر به ایران چراغ سبز نشان داده است تا حملاتش را ادامه دهد. پمپئو درباره اظهارات روز جمعه بایدن که از ایران خواسته بود به اسرائیل حمله نکند، گفت که این یک سیاست نیست و «حتی بازدارندگی نیست.»

وزیر خارجه سابق آمریکا سیاست دولت بایدن در قبال تحولات خاورمیانه پس از حمله هفتم اکتبر را ناشی از «ضعف و بزدلی» خواند و گفت که کاخ سفید پیش‌فرض تهدید ایران را پذیرفته است.

وی افزود، بایدن چراغ سبز به ایران نشان داده است، به نظامی که صراحتا اعلام کرده که خواهان نابودی آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» و اسرائیل است.

دیگر خبرها

  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ادعای گستاخانه وزیرخارجه انگلیس در گفتگو با امیرعبداللهیان
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سیاست دوگانه و متناقض آمریکا
  • هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدارهای لازم داده شده است
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه / امیرعبداللهیان: مواضع آمریکا ناشی از رویکردی متناقض و دوگانه است
  • حمله شدید پمپئو به بایدن بر سر ایران