Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:50:17 GMT

نظام قضايي آمريکا ورشکسته است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۱۹۱

نظام قضايي آمريکا ورشکسته است

خبرگزاری آریا- برنی سندرز گفت نظام قضایی آمریکا نه تنها ورشکسته بلکه نظام نژادپرست است و بیش از هر کشور دیگری در روی کره زمین زندانی دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سی بی اس ، شش نامزد دموکرات در تازه‌ترین مناظره سعی کردند حرکت رو به جلوی نامزد پیشتاز جناح خود را با انتقاد سخت از وی به دلیل هزینه پیشنهاداتش، سابقه اش درباره کنترل سلاح و اظهارات اخیرش در برنامه 60 دقیقه فیدل کاسترو متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال سندرز درباره این حملات به خنده متذکر شد: «من امشب یکم زیادی اسمم را شنیدم. متعجم چرا».
اما تقریبا هیچ نامزدی در این مناظره شدید دموکرات‌ها که درست چهار روز قبل از رای گیری مقدماتی دموکرات‌ها در کارولینای جنوبی و یک هفته قبل از رای گیری مقدماتی در بسیاری از ایالت‌های آمریکا انجام شد، صدمه‌ای ندید.
مایکل بلومبرگ به خاطر سابقه اش به عنوان شهردار نیویورک و حمایتش از جمهوری خواهان در گذشته مورد انتقاد قرار گرفت. در این مناظره یک بار دیگر از پت بوتجج درباره حامیان میلیاردرش سوال شد و جو بایدن به انتقاد از تایم استیر پرداخت؛ استیر در نظرسنجی‌ها در کارولینای جنوبی، روندی صعودی دارد.
در بحبوحه این درگیری‌ها و کشمکش‌های جدی، آمی کلوبچار هشدار داد اگر ما چهار ماه آینده را صرف از هم پاشیدن حزب مان بکنیم، شاهد خواهیم بود ترامپ در چهار سال آینده کشورمان را از هم می‌پاشد.
سیاست خارجی مهمترین موضوع مورد بحث در این مناظره بود و بیش از 25 دقیقه از زمان این مناظره به آن اختصاص یافت. نامزد‌های دموکرات 22 دقیقه درباره توانمندی انتخاب شدن صحبت کردند و بحث خدمات درمانی و کنترل تسلیحات نیز هر کدام به ترتیب 16 و 7 دقیقه از زمان مناظره را به خودش اختصاص داد.
از بایدن در این مناظره سوال شد با توجه به کاهش آراء او در پاییز، آیا می‌تواند برتری بسیار اندکش را در کارولینای جنوبی حفظ کند. میزان حمایت از بایدن در این ایالت 28 درصد بوده است.
براساس آمار‌های سی بی اس، استیر با کسب 18 درصد آراء در کارولینای جنوبی در جایگاه سوم و یک پله بالاتر از وارن با 12 درصد است.
پت بوتجج که بهترین عملکرد را در آیوا و دومین رتبه را در نیوهمپشایر بدست آورده بود امیدوار است پس از جایگاه سوم در نوادا، در کارولینای جنوبی نیز جایگاه مناسبی را در بین نامزد‌های دموکرات بدست آورد. اما نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که او تنها نظر 10 درصد از رای دهندگان را در این ایالت بدست می‌آورد.
سندرز در بخشی از سخنانش در این مناظره اعلام کرد تعداد زندانیان مواد مخدر در آمریکا نسبت به چین بیشتر است.
وی افزود:" آمریکا بیش از هر کشوری از جمله چین، زندانی دارد. ما اکنون نظام قضایی داریم که نه تنها ورشکسته است بلکه یک نظام نژادپرست است و بیش از هر کشور دیگری در روی کره زمین از جمله چین، زندانی دارد. "
وی افزود: «یکی از دلائل این امر جنگ وحشتناک با مواد مخدر است. من معتقدم ما باید قانون فدرالی درباره مواد مخدر را تغییر دهیم. برابر دانستن هروئین با ماریجوانا احمقانه است. ما باید ماریجوانا را از این طبقه بندی خارج کنیم و استفاده از آن را در همه ایالت‌های کشور قانونی کنیم.»
جوبایدن معاون سابق اوباما نیز در این مناظره مجددا بحث دخالت روسیه را در انتخابات 2016 مطرح کرد و گفت اوباما از میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا خواست در بررسی دخالت روسیه در این انتخابات به آن‌ها ملحق شود، اما او نپذیرفت.
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد مقامات دولتی اوباما در ستپامبر 2016، اطلاعاتی را به کنگره درباره نقش روسیه در نفوذ سایبری در دست کم دو ایالت و هک شدن ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها ارائه کرد.
بایدن گفت درصورتیکه در انتخابات پیروز شود، علیه روسیه بخاطر دخالت در انتخابات 2020 اقدام می‌کند.
بایدن افزود: «من آن‌ها را مجبور می‌کنم هزینه این دخالت را به صورت اقتصادی بپردازند. ما در واقع باید همین الان تحریم‌هایی را علیه روسیه بخاطر دخالت‌های انتخاباتی اش اعمال کنیم.»
استیر نیز مداخله روسیه را در انتخابات آمریکا حمله یک قدرت خارجی متخاصم به دموکراسی آمریکا توصیف کرد و موضع انفعالی جمهوری خواهان کنگره را در ارتباط با مبارزه با مداخله خارجی در انتخابات آمریکا زیرسوال برد.
درحالی که شیوع کرونا ویروس آمریکا را تهدید می‌کند و مراکز کنترل بیماری در آمریکا به آمریکایی‌ها هشدار داده اند که باید آماده اختلال‌های جدی در زندگی عادی شان باشند، نامزد‌های دموکرات آمریکا در مناظره شب گذشته شان این فرصت را یافتند تا درباره واکنش به این بحران سلامت جهانی، توضیحاتی ارائه کنند.
کلوبچار قرنطینه را برای درمان بیماران مبتلا به این ویروس ضروری دانست. وی همچنین تلاش برای بهبود روابط با متحدان آمریکا و سرمایه گذاری در آموزش به منظور آموزش نسل بعدی از دانشمندان را پیشنهاد داد تا بتوانند برای این اپیدمی و اپیدمی‌های آتی درمان بیابند.
بایدن یادآور شد دولت اوباما بودجه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و موسسات ملی سلامت را افزایش داد، اما دولت ترامپ بودجه آن‌ها را کم کرد.
وی افزود: «من فورا این بودجه را به حال قبل بازمی گردانم.»
سندرز گفت رئیس جمهور گفته کرونا ویروس طی دو ماه و باگرم شدن هوا از بین می‌رود. مشکل جهانی است و راه حل جهانی برای آن لازم است.
سناتور وارن نیز در بخشی از اظهاراتش در این مناظره گفت ما در افغانستان و خاورمیانه پیروز نمی‌شویم.
مجری مناظره از وارن درباره حمایتش از خروج نظامیان آمریکا از خاورمیانه سوال کرد.
وی گفت سه بردارش در ارتش خدمت کرده اند و برای فداکاری‌های نیرو‌های نظامی احترام قائل است.
وارن افزود: «ما نسبت به آن‌ها مسئولیم و این یعنی نباید از ارتش مان برای حل مسائلی استفاده کنیم که راه حل آن نظامی نیست. ما در افغانستان و خاورمیانه پیروز نمی‌شویم.»
وارن گفت تقویت وزارت امور خارجه آمریکا و دیپلماسی آمریکایی مهم است.
بوتیجج که تنها سرباز نظامی در بین این نامزدهاست گفت تقویت عملیات اطلاعاتی کشور حائز اهمیت است. اولین کاری که ما باید انجام دهیم، احیای اعتبار آمریکاست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نظام قضایی آمریکا کارولینای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وحیدی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: دور دوم انتخابات در 21 اردیبهشت و در 22 حوزه برگزار می‌شود؛ از این 22 حوزه، در 8 حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران