Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@13:43:10 GMT

خبر خوب|راه‌اندازی کلاس درس مجازی خانم معلم حق‌التدریسی + فیلم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۳۰۸

خبر خوب|راه‌اندازی کلاس درس مجازی خانم معلم حق‌التدریسی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

کلاس درس خانم فاطمه زارعی‌دنگسرکی با آمدن کرونا هم تعطیل نشد او سعی کرد با راه‌اندازی کلاس مجازی هم از دلتنگی‌اش از ندیدن دانش‌آموزان کم کند هم درسش را بدهد، جالب است او معلم حق‌التدریسی است و در این کلاس پولی نمی‌گیرد.

خبرگزاری فارس مازندران ـ جاوید عباسی|شیوع کرونا با نامی که اکنون برای همه آشناست و ورد زبان‌ها شده است، تعطیلی مدارس خوشحالی بچه‌ها را به دنبال داشت؛ یک هفته‌ای است که مدرسه‌ها تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان مسؤولیت‌پذیر که باشی برایت فرقی نمی‌کند، برف، سرما، کرونا، جنگ، مهم این است که احساس مسؤولیت شما اجازه نمی‌دهد دست رو دست بگذارد و منتظر بهبود شرایط باشی،خودت دست به کار می‌شوی و زمینه را برای بهبود شرایط آماده می‌کنی.

فاطمه زارعی‌دنگسرکی، معلم پایه ششم با وجود تعطیلی مدارس برای پیشگری از شیوع کرونا در مازندران، تدریس را رها نکرده و احساس دلتنگی خویش برای دانش‌آموزان را با تدریس در فضای مجازی رفع می‌کند.

درباره شیوه تدریس و اینکه چند وقت شروع به این اقدام کرده می‌گوید؛  هم‌اکنون مشغول جمع‌بندی مطالب امروز برای دانش‌آموزان هستم.

این معلم دلسوز با روش کلاس معکوس سال گذشته در مدرسه‌ای که تدریس می‌کرد آشنا شد، وی اجرای این شیوه در شرایطی که کلاس‌های درس تعطیل شده را بهترین فرصت برای کمک به دانش آموزان و سیستم آموزشی کشور می‌داند و معتقد است با توجه به رشد فضای مجازی، فرصت بسیار خوبی است که روش تدریس نوین را در شرایط فعلی عملیاتی کنم.

 در این زمینه وی در توضیح کارش می‌گوید؛

با ایجاد یک گروه در فضای مجازی مطالب را از قبل آماده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهم و پایان ساعت تدریس و با فاصله دو ساعته پس از اتمام مطالب از دانش‌آموزان درخواست می‌کنم که سؤال‌ها و یا دغدغه‌های خودشان درباره درس را برایم در غالب فیلم ارسال کنند.

 

 

 

 کلاس درس این خانم معلم ۳۳ دانش‌آموز دارد و هر دانش‌آموز باید پس از دریافت مطالب بازخوردها را برایش ارسال کنند؛ برای اینکه اطمینان خاطر حاصل کند که بچه‌ها متوجه درسش شدند سؤال برای دانش‌آموزان ارسال می‌کند و پاسخ را دریافت می‌کند و اگر ابهامی وجود داشته باشد دوباره باید رفع اشکال کند.

 

 

اوج احساس مسؤولیت این معلم فداکار زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که در حال حاضر به صورت حق‌التدریس در مدرسه پسرانه شهید معلم‌کلائی فعالیت می‌کند.

یعنی اینکه هر وقت که سر کلاس حاضر باشد از آموزش و پرورش حق‌الزحمه دریافت می‎کند و این روزها که کلاس درس به خاطر کرونا تعطیل شد بابت این تلاش‌ها ریالی دریافت نمی‌کند و میزان حقوق دریافتی‌ در ماه‌های عادی هم زیر یک میلیون تومان است.

در شرایط فعلی کشور نیاز دارد که همه دست به دست هم بدهیم، تا از بحران احتمالی جلوگیری کنیم، بنده در شرایط حاضر کمترین اقدامی است که برای کمک به رفع بحران احتمالی می‌توانم انجام دهم و بدون توجه به مسائل مالی این اقدام را وظیفه اجتماعی، دینی خودم می‌دانم.

 

 زارعی از مسؤولیت اجتماعی که در قبال دانش‌آموزان دارد سخن به میان آورد و گفت: در شرایط فعلی کشور نیاز دارد که همه دست به دست هم بدهیم، تا از بحران احتمالی جلوگیری کنیم، بنده در شرایط حاضر کمترین اقدامی است که برای کمک به رفع بحران احتمالی می‌توانم انجام دهم و بدون توجه به مسائل مالی این اقدام را وظیفه اجتماعی، دینی خودم می‌دانم.

این خانم معلم از ساعت هشت صبح کار را شروع می‌کنم و منتظر دریافت بازخورد کلاس مجازی است و در این ایام تلاش می‌کند که بچه‌ها از درس علوم و ریاضی که مسؤولیت آن برعهده وی گذاشته شده است عقب نمانند، می‌گوید؛ در حال حاضر هم روزی پنج ساعت برای دانش آموزان خودم وقت می‌گذارم.

این معلم تلاش کرد که در فضای مجازی هم جو مدرسه را حاکم کند، برای دانش‌آموزان فعال حتی جوایزی در نظر می‌گیرد.

خانم زارعی این طور ادامه می‌دهد: با بچه‌های که تدریس را یاد گرفتند مرور می‌کنم و به اعضای گروه توصیه می‌کنم که درس را به سایر دانش‌آموزانی که متوجه نشدند انتقال دهند و خودم هم به تک تک اعضا پیام می‌دهم که اگر اشکال و یا سئوالی دارند مطرح کنند، برای دانش‌آموزان فعال گروه جوایزی که در مدرسه به صورت برچسب و ستاره معمول هست اهدا می‌کنم.

در قبال ۳۳ دانش‌آموز پسر این مدرسه خودم را مسؤول می‌دانم و از این روش تلاش می‌کنم به دانش‌آموزانم القاء کنم که همه باید برای برون رفت از چالش موجود تلاش کنم و هر فردی باید به اندازه توان خویش برای شکست کرونا قدم بردارد در این راه موفق می‌شویم. 

 

زارعی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی یعنی اینکه که در این ایام محدودیت‌ها را بشکنیم و تهدید را تبدیل به فرصت کنیم، افزود: بنده احساس کردم  بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی این شیوه است بنده سهم خودم برای شکست کرونا را توجه و پیگیری درس دانش‌آموزان کلاس خودم می‌دانم و در قبال ۳۳ دانش‌آموز پسر این مدرسه خودم را مسؤول می‌دانم و از این روش تلاش می‌کنم به دانش‌آموزانم القاء کنم که همه باید برای برون رفت از چالش موجود تلاش کنم و هر فردی باید به اندازه توان خویش برای شکست کرونا قدم بردارد در این راه موفق می‌شویم.

این معلم در پایان از احساس دلتنگی‌اش برای دانش‌آموزان صحبت به میان آورد، افزود: برای اینکه بچه‌ها را وادار به حرف زدن کنم و بتوانم صدای آن را بشنوم شیوه اجرای مباحث عملی را از بچه‌ها درخواست می‌کنم و از آنها می‌خواهم که نحوه اجرای آزمایش را به صورت فیلم برایم ارسال کنند.

گفت‌وگو به پایان رسید ولی کلید واژه‌های بسیار دلگرم کننده‌ای در این گفت‌وگو بود که انسان را به تفکر وا می‌دارد، در این شرایطی که برخی سودجو به فکر احتکار ماسک یا مواد ضدعفونی کننده هستند، معلم حق‌التدریسی در این دیار همه دغدغه‌اش حتی روز تعطیل و زمانی که به واسطه ویروس کرونا مسؤولیت شغلی از او سلب می‌شود، ردای مسؤولیت اجتماعی را به تن می‌پوشد و علاقمند است به صورت ویژه نقش‌آفرینی کند با تکیه به این ظرفیت اجتماعی موجود می‌توانیم امیدوار باشیم که ما کرونا را شکست  می‌دهیم و دوباره دورهمی‌مان  را جشن بگیریم.

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا مازندران ساری معلم حق التدریسی آموزش و پرورش زارعی برای دانش آموزان بحران احتمالی فضای مجازی کلاس درس بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فقر حرکتی دانش آموزان

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، آزمون استخدامی معلمان تربیت بدنی و پرورشی ۳۰ فروردین برگزار می شود تا از این طریق خلاء کمبود معلم ورزش برطرف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • شعر یک معلم برای دانش‌آموز بیمارش در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • تهدید معلم با لهجه شیرین یزدی؛ فردا مدرسه نیا!