Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:55:00 GMT

اتوبوس و مترو تهران منشا آلودگی ویروس کرونا نیست

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۳۸۸

اتوبوس و مترو تهران منشا آلودگی ویروس کرونا نیست

گزارش ایرنا گزارش داد: ساعت ۲۳ ششم اسفند است و بارش شدید باران به اتوبوس حامل خبرنگاران همچون مشت می کوبد؛ راهی یکی از مراکز ضدعفونی اتوبوس های شهرداری تهران در شرق پایتخت هستیم و پس از چندی، بالاخره به پارکینگ اتوبوس های شهرداری تهران در منطقه «هنگام» می رسیم.

گوش تا گوش این محوطه چند هزار متری مملو بود از اتوبوس های شرکت واحد که برای ضدعفونی شدن پارک شده بودند؛ نزدیکتر می شوم و مردانی با لباس های آبی رنگ را می بینم که مشغول ضدعفونی کردن و پاکسازی این اتوبوس ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از آنها صندلی ها، درها و حتی شیشه های اتوبوس را ضدعفونی می کردند و افراد دیگر نیز در حال شستشوی محوطه داخلی و بیرونی اتوبوس ها بودند.

«محمود ترفع» مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران در گوشه ای، نظاره گر فعالیت این افراد بود که با خبرنگار ایرنا همکلام شد. او گفت: روزانه حدود پنج هزار اتوبوس تک کابین و ۲ کابین در شهر تهران تردد و به شهروندان خدمت رسانی می کنند و پس از شیوع کرونا در شهر نیز از حجم خدمت رسانی این ناوگان کم نشده است.

ترفع افزود: سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از پنج شنبه شب(یکم اسفند) اقدامات خود برای مقابله با کرونا را آغاز کرد و تمام اتوبوس های پایتخت که فعال هستند تا شب گذشته هر شب ضدعفونی می شدند.

وی ادامه داد: به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مراقبت بیشتر، در همه اتوبوسها از ششم اسفند در ابتدا و انتهای خطوط، عملیات ضدعفونی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ بیمار کرونایی از مسافران این ناوگان نبوده است، اظهار داشت: تست سلامت از رانندگان این ناوگان نیز بصورت منظم در حال انجام است و تاکنون هیچ مسافر یا راننده این ناوگان به بیماری کرونا مبتلا نشده اند.

وی تصریح کرد: برای ضدعفونی کردن پنج هزار اتوبوس به اندازه کافی مواد داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ترفع تاکید کرد: طبق پروتکل با وزارت بهداشت مراحل ضدعفونی کردن اتوبوس ها انجام می شود و ضدعفونی کردن اتوبوس ها تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در داخل اتوبوس ها نیز نکات آموزشی برای در امان ماندن از این بیماری نصب شده و تمامی مانیتورهای تبلیغاتی اتوبوس های درون شهری پایتخت پیام های بهداشتی برای مقابله با کرونا پخش می کنند.

ایجاد اتاق ایزوله در ایستگاه های مترو

اندکی از نیمه شب گذشته که به همراه خبرنگاران دیگر سوار اتوبوس شده و راهی پارکینگ شستشو و ضدعفونی کردن مترو تهران در منطقه صادقیه در غرب پایتخت می شویم.

محوطه ای بزرگ که قطارهای مترو به دقت شسته و سپس ضدعفونی می شوند؛ از در مترو گرفته تا میله ها.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران همراه با خبرنگاران نظاره گر این عملیات است.   او به خبرنگاران در خصوص اقدامات شرکت مترو برای مقابله با ویروس کرونا گفت: این شرکت برای حفظ سلامت مسافران خود تمامی اقدامات بهداشتی را در داخل ایستگاه ها و همچنین داخل واگن های قطار انجام داده است.

«فرنوش نوبخت» افزود: برای پیشگیری از این بیماری دستگیره های داخل قطارها را برداشتیم و همچنین سیستم تهویه هوا در داخل واگن ها را افزایش دادیم تا با توجه به تجمع مسافران در این محل، ایمن باشد.

وی ادامه داد: همچنین در داخل ایستگاه ها  تمامی اغذیه فروشی ها را تعطیل کردیم و ضدعفونی ایستگاه ها و همچنین قطارها بصورت منظم و شبانه روزی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه این ناوگان روزانه حدود ۲ میلیون مسافر جابجا می کند، گفت: شایعاتی در چند روز اخیر مبنی بر مبتلا شدن مسافران مترو تهران به بیماری کرونا در فضای مجازی منتشر شد که مشخص شد هیچ کدام از این افراد به بیماری کرونا مبتلا نبودند.

وی تاکید کرد: با توجه به شایعات ایجاد شده، حدود یک سوم از مسافران مترو کاهش یافته اما سرفاصله حرکت قطارها طبق برنامه ریزی و روال قبل است.

نوبخت خاطرنشان کرد: ناوگان مترو با ۱۲۷ ایستگاه و با ۲۵۰ کیلومتر فعالیت می کند. ما مکلف هستیم برای سلامت مسافران اقدامات بهداشتی را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا انجام دهیم.

وی یادآور شد: نمازخانه های ناوگان مترو همچنان فعال است اما مهرهای نماز و فضای نمازخانه ها را ضدعفونی کرده ایم و در تمامی ایستگاه های مترو نیز اتاق ایزوله برای بیماران مشکوک به ویروس کرونا ایجاد شده است.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر را در چین و ۳۰ کشور دیگر از جمله ایران مبتلا کرده است که از این تعداد،   بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

اغلب قربانیان، چینی هستند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون  حدود ۳۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز گذشته در ایران ۹۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۵ تن جان باخته اند.

 به گزارش سازمان نظام پزشکی کشور در مجموع ۱۷۰ بیمارستان در کشوربه مبتلایان به ویروس کرونا خدمات می دهند. در تهران،  ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی تهران و ایران شامل مسیح دانشوری، شهدای گمنام، طرفه، مدرس، زعیم، یاس، ضیائیان، رازی، بهارلو، مروستی، شهدای یافت آباد، فیروزآبادی، فیروزگر و رسول اکرم(ص) نیز در نقاط مختلف پایتخت برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیش بینی و تجهیز شده است.

برچسب‌ها شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ویروس کرونا مدیرعامل شرکت شهرداری تهران ضدعفونی کردن ایستگاه ها مترو تهران اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد واردات ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد منعقد می‌ شود

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اواخر اردیبهشت یا در خردادماه قرارداد ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد منعقد و بعد از ۱۰ ماه مرحله به مرحله وارد می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید نژادحسین در خصوص افزایش ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد اظهار کرد: ما در این زمینه سه فراخوان مناقصه گذاشتیم و با سه مجموعه وارد مذاکره شدیم. یک مجموعه شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی بود که برای ۲۵۰ اتوبوس شامل ۵۰ اتوبوس ۱۸ متری و ۲۰۰ اتوبوس ۱۲ متری توافق انجام و توسط شورای شهر تایید شد و در مرحله تایید فرمانداری و مذاکره با سرمایه گذار است.

وی افزود: در مقطعی ما ۱۳۰ میدل باس درخواست کرده بودیم که ۳۰ دستگاه تحویل داده شد اما بعد از آن به دلیل مشکلاتی با کارخانه تولیدکننده توافق شد ۱۰۰ دستگاه دیگر به اتوبوس ۱۲ متری تبدیل شود که ۵۵ تا ۶۰ اتوبوس می شود.

نژادحسین ادامه داد: قبل از عید با یک شرکت اتوبوس آلمانی وارد مذاکره شدیم که لایحه آن در شورا تایید شد و در مرحله انعقاد قرارداد است. در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه تحویل داده می شود اما پیش بینی شده که می توانند تا ۲۰۰ دستگاه نیز تحویل دهند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: در حال مذکره با یک سرمایه گذار خوشنام مشهدی هم هستیم تا به ازای هزینه پروانه ای که قرار است به ما پرداخت کند، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد نماید. در حال حاضر ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهد داریم که اگر این ۵۰۰ دستگاه جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی ما اضافه شود، قطعا رضایتمندی خوبی ایجاد می شود.

وی بیان کرد: از میدل باس هایی که قرار بود به اتوبوس تبدیل شود تا قبل از عید۱۰ دستگاه اتوبوس به سیستم وارد شد و۵۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان تیرماه تحویل می شود. هر ۱۰۰ دستگاه شرکت آلمانی آماده بوده و کارهای گمرکی آن در حال انجام است. ۲۵۰ دستگاه نیز در مرحله انعقاد قرارداد است که از ماه سوم بعد انعقاد قرارداد به مرور وارد سیستم خواهد شد. هر ماه تعدادی از این اتوبوس ها وارد سیستم می شود و در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در حوزه حمل ونقل خواهد افتاد.

نژادحسین خاطرنشان کرد: نحوه سرویس دهی اتوبوس ها با توجه به اولویت ها و مشکلات احصا شده در خطوط مختلف اتوبوسرانی از جمله کمبود اتوبوس، مسیرهایی که نیاز به تقویت دارند، محوریت حرم مطهر و محوریت حاشیه شهر خواهد بود تا موجب رضایتمندی شهروندان شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در خط یک مترو در حال حاضر ۶۰ واگن فعال بوده و به ۶۰ واگن دیگر نیاز دارد تا خط یک به کارایی مناسب برسد. در این زمینه مناقصه انجام و شرکت انتخاب شده که در مرحله مذاکره هستند. اواخر اردیبهشت یا در خردادماه قرارداد ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد که می توانست چندین سال قبل انجام شود، منعقد می شود و بعد از ۱۰ ماه واگن ها مرحله به مرحله وارد مشهد خواهد شد.

وی در خصوص تاکسی و اتوبوس برقی گفت: در حال حاضر با چند سرمایه گذار در این زمینه صحبت شده و حتی نمونه ماشین های خود را ارائه کردند اما فعلا اتفاق خاصی که منجر به قرارداد و تفاهم نامه شود، رخ نداده است؛ با این حال ما همچنان در حال مذاکره هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود
  • قرارداد واردات ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد منعقد می‌ شود
  • اعلام زمان گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت