Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی خیره کننده در جنوب استان ادلب تلاش می‌کنند راه را برای محاصره و پاکسازی مناطق اشغالی شمال غرب استان حماه باز کنند و همین مسئله حامیان تروریست‌ها را در شوک فرو برده است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته عملیات علیه گروهک های تروریستی در شمال سوریه تا حدودی متوقف شد اما نیروهای سوری از عصر روز یکشنبه (چهارم اسفندماه) عملیات جدیدی را در مرکز و جنوب استان ادلب (جبل اربعین و جبل زاویه) برای پاکسازی مناطق اشغالی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز عملیات در مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب، چند گروه از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه با تجهیزات نظامی سنگین به مناطق درگیری از جمله منطقه «جبل زاویه» در جنوب استان ادلب اعزام شدند.

نیروهای ارتش سوریه عملیات را با پشتیبانی یگان های توپخانه، موشکی و جنگنده های روسی و سوری شروع کردند و در همان گام نخست توانستند شهرک «حنتوتین» را در محور منطقه «جبل اربعین» در مرکز استان ادلب از اشغال تروریست ها خارج کنند.

نقشه میدانی مرکز و جنوب استان ادلب در شروع عملیات

نیروهای سوری در شروع عملیات جدید، پاکسازی مناطق اشغالی را در جنوب استان ادلب در دستور کار قرار دادند و روز دوشنبه (پنجم اسفنده ماه) شهرک‌های «کفرسجنه، الرکایا، النقیر، الشیخ دامس و الشیخ مصطفی، سطوح الدیر و ارینبه و...» را در شرق منطقه «جبل زاویه» هم به کنترل درآوردند.

از صبح روز سه شنبه (ششم اسفندماه) نیروهای ارتش سوریه عملیات را با پشتیبانی یگان‌های هوایی، موشکی و توپخانه ای در محور جنوبی منطقه «جبل زاویه» در جنوب استان ادلب (حومه شمالی شهرک کفرنبوده) ادامه دادند و موفق شدند روستای «بعربو» و شهرک «بسقلا» را پاکسازی کنند

نیروهای سوری حملات گسترده‌ای را هم از محور غربی شهر معره نعمان علیه گروهک تروریستی ترتیب دادند و شامگاه روز سه شنبه پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند شهرک مهم و راهبردی «کفرنبل» را در شمال منطقه جبل زاویه (جنوب استان ادلب) از اشغال خارج کنند.

این شهرک یکی از مهم ترین پایگاه تروریست ها در جنوب استان ادلب محسوب می شود و در مسیر جاده «معره نعمان - عنکاوی» واقع شده است؛ نیروهای ارتش سوریه در ادامه هم موفق شدند شهرک های «حزارین و الدار» را به کنترل دربیاورند.

نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند از محورهای «غرب و جنوب غرب شهر معره نعمان، حومه شمال غرب شهر خان شیخون و شمال شهرک کفرنبوده» که در نقشه میدانی ذیل با شماره ۳ مشخص شده اند عملیات پاکسازی جنوب استان ادلب که منجر به تامین امنیت منطقه مهم و راهبردی «جبل زاویه» و آزادی کامل جاده «معره نعمان - عنکاوی» می شود را تکمیل کنند.

با پاکسازی شهرک های اشغالی در این سه محور، جنوب استان ادلب به طور کامل امن می شود و فشار بر تروریست ها در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه از محور شرقی چند برابر افزایش می یابد.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی کامل مناطق اشغالی در «جبل اربعین و جبل زاویه» در مرکز و جنوب استان ادلب، تروریست ها را در شمال غرب استان حماه دور بزنند و شبه محاصره کنند.

نیروی های سوری در ماه ها و سال های گذشته چندین مرتبه تلاش کردند شمال غرب استان حماه به ویژه منطقه دشت الغاب را از اشغال تروریست ها خارج کنند اما بافت جغرافیایی و اشراف گروهک های تروریستی مانع از به سرانجام رسیدن عملیات ها شد.

با امن شدن کامل مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب، نیروهای ارتش سوریه از محور جنوبی نیز به ورودی شهر ادلب (آخرین مرکز تجمع تروریست ها در خاک سوریه) می رسند و ارتباط گروهک های تروریستی را در این محور به طور کامل قطع می کنند و همچنین «جاده معره نعمان - عنکاوی» امن می شود.

رسیدن نیروهای سوری به ورودی دشت «الروج» از محور جنوبی نیز یکی دیگر از نتایج پاکسازی مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب (آزادی سازی جبل اربعین و جبل زاویه) است و شهر راهبردی «اریحا» که دروازه جنوبی شهر ادلب در آستانه پاکسازی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، با تصمیم دولت سوریه برای پاکسازی مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب، ماجراجویی های آنکارا برای حمایت از تروریست ها افزایش یافته و در روزهای اخیر چند کاروان دیگر از نیروهای و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به سمت مناطق اشغالی (جبل زاویه) فرستاده شد که البته با واکنش قاطع جنگنده های روسی و سوری مواجه شد و در چندین مرحله این کاروان های نظامی هدف قرار گرفتند تا پیامی واضح برای دولت ترکیه ارسال شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا جنوب استان ادلب شمال غرب حماه دشت الغاب کفرنبل سوریه تحولات سوریه ارتش سوریه نقشه میدانی سوریه تحولات میدانی سوریه تحولات منطقه شمال غرب استان حماه نیروهای ارتش سوریه جنوب استان ادلب پاکسازی مناطق تروریست ها نیروهای سوری مناطق اشغالی معره نعمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خودرو در «الشهابیه» لبنان هدف قرار گرفت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی ۲ خودرو را در شهرک «الشهابیه» واقع در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد.

منابع پزشکی به خبرنگار الجزیره گفتند که در نتیجه این حمله‌ها ۲ نفر به شهادت رسیده‌اند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این شهرک‌های «علما الشعب» و «یارون» در جنوب لبنان نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک «الخیام» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یکی از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به نام «اسماعیل یوسف باز» (ابو جعفر) متولد سال ۱۹۷۲ میلادی از اهالی شهرک «الشهابیه» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

پیش از این نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی در شهرک «عین بعال» در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده در نتیجه این حمله یک نفر به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «کفرشوبا»، «حلتا» و «الخیام» در جنوب لبنان را هدف حمله‌های توپخانه‌ای قرار داد.

کد خبر 6080230

دیگر خبرها

  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک + فیلم
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیست بود
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب در جنوب استان
  • ۲ خودرو در «الشهابیه» لبنان هدف قرار گرفت+ فیلم
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران