Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@08:57:01 GMT

تهدید امنیت روانی مردم ‌مجازات دارد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۵۷۹

تهدید امنیت روانی مردم ‌مجازات دارد

دادستان مرکز استان یزد در یادداشتی به پیامدهای ویروس کرونا و ضرورت دوری از تشکیک، ابهام‌آفرینی و هراس‌افزایی در فضای مجازی پرداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا حدادزاده دادستان مرکز در یادداشتی اختصاصی به بیان  توصیه‌هایی در ارتباط با ویروس کرونا و پیامدهای روانی آن در جامعه وفضای مجازی پرداخته که در ادامه متن این یادداشت را مطالعه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همراهی مناسب مردم و رسانه‌ها با مدیران استان در مواجهه مناسب با پیامدهای بیماری کرونا مهمترین ضرورتی است که امروز احساس می‌شود.

تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله در استان با محوریت مدیران بهداشت ودرمان و راهبری استانداری و عضویت دستگاه قضایی، گام موثری بود که نتایج اولیه آن تعطیلی مراکز آموزشی، لغو تجمعات و مراسمات استان، اقدامات بهداشتی و ضدعفونی و موارد دیگر بود.

در بعد قضایی نیز، پلمپ چند مرکز متخلف توسط کمیته مشترک دادستانی و تعزیرات، برنامه‌ریزی مناسب جهت زندانیان و پلمپ مراکز عرضه قلیان و صدور برخی مجوزهای قضایی خاص که ذکر آن ضرورتی ندارد اقدامات اولیه‌ای بود که انجام گرفت.

دیگر وظیفه ما حمایت از همه دست اندرکارانی هست که در خط مقدم پیشگیری و مقابله‌اند؛ آنچه در این چند روز در استان از آنها دیده شد جز تلاش فروتنانه و اطلاع‌رسانی صادقانه نبود.

روا نیست که تشکیک، ابهام‌آفرینی و هراس‌افزایی در فضای مجازی، هم بار دیگری بر دوش آنها بیفزاید و هم امنیت‌روانی مردم را هدف قرار دهد؛ که اگر چنین شد به همان اندازه که تهدید سلامت جسمی مردم موجب مجازات است ایجاد حس ناامنی و بی‌اعتمادی هم.

باید توجه داشته باشیم که اولا منبع آمار و اطلاعات در این حوزه "تنها و تنها" ستاد پیشگیری و مقامات بهداشت و درمان استان است و نه سلفی فلان پرستار با عکس بیمار مشکوک یا عکس آمبولانس در حال انتقال یا کامنت‌ها و خبرهای شهروندان بی‌نام و نشان.

در روزهای آتی توجه به این مهم بیشتر مورد انتظار است و نخبگان رسانه‌ای استان می‌توانند  فضای مجازی استان را هوشمندانه به نفع شهروندان مدیریت کنند.

و پایان سخن؛ امید که خداوند متعال در این آغازین روزهای ماه رجب جمیع شرهای دنیا و آخرت را از ما دور بدارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرای اردبیل کمیته امنیت روانی استان تشکیل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، جلال آفاقی در تشریح برنامه‌های عملیاتی دادسرا در سال جدید اظهار کرد: شناسایی بستر‌های فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آنها به عنوان شعار سال دادستانی اردبیل انتخاب شده است و نظارت بر ضابطین و زندان‌ها، مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان‌یافته جزو اولویت اقدامات دادسرا خواهد بود.
وی به اهمیت حقوق عامه اشاره و تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، امور حسبی، امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت، صیانت از حقوق بیت‌المال و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به عنوان بخشی از برنامه‌های عملیاتی سال جاری دادسرا در استان خواهد بود.
دادستان مرکز استان اردبیل با اشاره مجدد به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی بستر‌های فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آن، افزود: در سال جدید، نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و ارزیابی و رصد مستمر تکالیف از حیث ترک خدمت با جدیت و بیش از پیش دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • دادسرای اردبیل کمیته امنیت روانی استان تشکیل می‌دهد
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه ۲ در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه 2 در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه غرق دو مسافر در ساحل بوشهر