Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@11:26:02 GMT

رشد تولید ۸محصول منتخب معدنی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۵۹۲

رشد تولید ۸محصول منتخب معدنی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولید محصولات منتخب معدنی در ۱۰ ماهه سال جاری، هشت محصول افزایش تولید ۳.۱ درصد تا ۱۹.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ تجربه کرده‌اند.

براین اساس ظروف شیشه‌ای و ظروف چینی به ترتیب رشد تولید ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ و ۱۶.۲ درصدی را در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند. در ۱۰ ماهه سال جاری میزان تولید ظروف شیشه‌ای بیش از ۴۴۰ هزار تن و ظروف چینی ۴۶ هزار تن بوده است. این دو محصول در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب در حدود  ۳۶۸ هزار تن و نزدیک به ۴۰ هزار تن تولید شده‌اند.

 در مدت یاد شده تولید سیمان نیز با رشد ۱۲.۲ درصدی از ۴۵ میلیون و ۶۶۴ هزار تن در ۱۰ ماهه سال گذشته به ۵۱میلیون و ۲۲۷هزار تن در ۱۰ ماهه امسال رسیده است. پس از آن شیشه جام نیز با رشد ۸.۴ درصدی در مدت یاد شده سال جاری ۸۸۵ هزار تن تولید شده است در حالیکه میزان تولید این محصول معدنی در ۱۰ ماهه سال ۹۷، ۸۱۶ هزار تن بوده است.

همچنین فولاد خام و محصولات فولادی نیز هریک در ۱۰ ماهه سال جاری ۶.۸ درصد و چینی بهداشتی ۶ درصد رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند. در این مدت در سال جاری بیش از ۲۰ میلیون تن فولاد خام، ۱۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تن محصولات فولادی و ۸۸ هزار تن تولید شده است. در ۱۰ ماهه سال گذشته میزان تولید فولاد خام ۱۸ میلیون و ۷۳۴ هزار تن، محصولات فولادی ۱۶ میلیون و ۹۴ هزار تن و چینی بهداشتی ۸۳ هزار تن بوده است.

طبق آمار کمترین رشد تولید در محصولات معدنی در مدت یاد شده، مختص کاتد مس بوده که با ۲۰۷ هزار تن تولید شده در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۱ هزار تن بوده است، رشد ۳.۱ درصدی تولید داشته است.

در مقابل شمش آلومینیوم، کنسانتره زغال‌سنگ و آلومینا نیز به ترتیب ۱۹.۷ درصد، ۶.۱ درصد و ۱.۹ درصد در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، کاهش تولید داشته‌اند.

براین اساس شمش آلومینیوم در ۱۰ماهه امسال ۲۱۷ هزار تن، کنسانتره زغال‌سنگ یک میلیون و ۲۶۷  هزار تن و آلومینا ۱۹۲ هزارتن تولید شده است که به ترتیب میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۰ هزار تن، یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن و ۱۹۶ هزار تن بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محصولات معدنی فولاد خام معادن وزارت صنعت معدن و تجارت کنسانتره زغال سنگ نسبت به مدت مشابه سال مدت مشابه سال گذشته ۱۰ ماهه سال جاری هزار تن تولید شده هزار تن بوده میزان تولید رشد تولید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بهنام دادایی افزود: در تلاش هستیم تا در سال جاری ۱۵۰ هزار تن انواع شن و ماسه شامل شن شسته، شکسته، بادامی و... در کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد تولید شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۹ هزار و ۳۹۵ تن شن و ماسه تولید شده است، تصریح کرد: در فروردین ماه سال جاری نیز ۴ هزار و ۲۱۷ تن شن و ماسه تولید شده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است