Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصالح جوکار گفت: نقش خود دولت به عنوان کسانی که نمایندگانی در مجلس داشتند بیشتر نقش لابی‌گری بود اتفاقاتی که می‌افتاد این بود که برخی نمایندگان به عنوان راهگشا و لابی دولت در مجلس عمل می‌کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: با نگاهی به ساختار و ترکیب حوزه سیاسی مجلس دهم می‌بینیم سه فراکسیون در مجلس وجود داشت یک فراکسیون که نمایندگان ولایی و انقلابی بودند، یک فراکسیون امید و اصلاح طلب‌ها بودند و یک فراکسیون هم مستقلین بودند که هماهنگ با دولت و وابسته به دولت بودند که این ترکیب در تعیین هئیت رئیسه کاملا مشهود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاید اصلاح طلب‌ها در وهله اول می‌گفتند که بیشترین نماینده را در مجلس دهم دارند و اعتقاد داشتند که 140 نماینده در مجلس دارند در حالی که اینگونه نبود، انتخاب کاندیداها در زمان انتخابات با گرایش‌های مختلف بود ولی بعد از ورود به مجلس، علیرغم اینکه میثاق نامه را امضا کردند با تغییر رویه و نگرش همراه بود و این نشاندهنده این بود که اینها نتوانستند فراکسیونی ایجاد کنند که کل مجلس را در بربگیرد و بتواند بیشترین آرا را داشته باشد. 

نماینده منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم افزود: در اعضای هیئت رئیسه زمانی که «عارف» برای انتخابات رئیس مجلس آمادگی اعلام می‌کرد رأی نمی آورد اما به دلیل مسائل پشت پرده‌ای بود که اتفاق می‌افتاد، بسیاری از نمایندگان مجلس دهم در لیست امید بودند اما با امید و اصلاح طلبان نبودند و با دولتی‌ها می‌بستند.

جوکار تصریح کرد: نقش خود دولت به عنوان کسانی که نمایندگانی در مجلس داشتند بیشتر نقش لابی‌گری بود اتفاقاتی که می‌افتاد این بود که برخی نمایندگان به عنوان راهگشا و لابی دولت در مجلس عمل می‌کردند، این لابی‌گری بیشتر در حوزه عملکردی بود و اگر تعدادی نمایندگان از عملکرد یک وزیر ایراداتی داشتند اینها رفع و رجوع کنند.

وی با بیان اینکه ساختار و ترکیب مجلس دهم به گونه‌ای نبود که بتواند کارآمدی لازم را داشته باشد، گفت: افرادی که وارد مجلس دهم شدند چون از طریق لیست وارد مجلس شدند افرادی ناشناخته بودند و کارآمدی لازم را برای ایفای نقش نمایندگی نداشتند، بسیاری از این نمایندگان زد و بندهای مسائل پشت پرده را با خود دولتی‌ها و وزارتخانه‌ها و یا با بخش‌های خصوصی داشتند.

جوکار افزود: نماینده‌ای که قائل به ایفای نقش اصلی نباشد قدر مسلم آن کارآمدی لازم را در بخش قانونگذاری از دست خواهد داد و چنین اتفاقی افتاد در ماه‌های پایانی مجلس دهم شاهد این بودیم که 90 نماینده به دلیل مسائل مالی و مسائل اخلاقی از طرف شورای نگهبان رد صلاحیت شدند در حالی که این حجم رد صلاحیت را در هیچ کدام از دوره‌ها نداشتیم و در واقع مباحث درونی مجلس در بخش رد صلاحیت بخشی از نمایندگان نمود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت مجلس نیز، نقش رئیس مجلس، نقش تعامل با دولت بود تا مطالبه‌گری و پاسخگو کردن دولت، عنوان کرد: شاید بخشی از بدنه مجلس دنبال این بود که دولت را پاسخگو کند و مطالبات خود را پیگیری کند اما هیئت رئیسه نقش تعدیل کننده دراین موضوع داشت نه نقش تسهیل کننده و این خودش جای سوال بود که چرا این اتفاقات در مجلس دهم افتاد.

نماینده منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم افزود: بنا بر اظهار خود نمایندگان و مسئول برخی کمیسیون‌ها، در طول تاریخ انقلاب اسلامی، مجلسی ضعیف‌تر از این مجلس نداشتیم، نمایندگان کارآزموده و متخصص در این مجلس کمتر بودند و بیشتر افرادی از یک لیستی آمده بودند که در فضای کشورشکل گرفت که این فضای کارآمدی نبود بلکه فضای سیاسی بود و در حقیقت فریب کاری انجام شد و این افراد رأی آوردند و چهار سال واقعا در حوزه قانونگذاری و نظارت با مشکلات جدی مواجه شدیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است گفت: اردوگاه تربیتی مناسب نسل جوان و نوجوان در همدان راه اندازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی امسال که با حضور قاسمی فرزاد استاندار همدان، حاجی بابائی نماینده مردم در مجلس و جمعی از اعضای شورا و مسئولان استان برگزار شد اظهار داشت: خروجی این جلسات باید منجر به رفع مشکلات مردم شود.

وی با ابراز اینکه زیر ساخت‌های تربیتی در استان ضعیف است گفت: نیازمند راه اندازی اردوگاه تربیتی مناسب نسل جوان و نوجوان هستیم چرا که مراکزی که امروز به اسم اردوگاه‌های تربیتی از آن یاد می‌شود، تنها کاربرد تفریحی دارند و تربیت محور نیستند.

وی بیان کرد: از سال 98 در باره ایجاد اردوگاه‌های فرهنگی برای نسل نوجوان تاکید می شود اما تاکنون اقدامی در این خصوص نشده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ایجاد اردوگاه تربیتی در همدان هم در سند فرهنگی به آن تأکید شده و هم در مصوبات سال گذشته آمده است عنوان کرد: ظرفیت‌هایی که امروز در اختیار نهادها و ادارات مختلف قرار دارد، همه متعلق به مردم و جوانان این شهر است و هیچ کس مالک آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود کاربری اردوگاه‌ها در اختیار رشد و تعالی فرهنگ شهرها باشد افزود: یکی از مراکز بهزیستی در محدوده عباس‌آباد سالیان سال متروکه بود که سال گذشته با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی این ظرفیت شناسایی شد. در این جلسه مصوب شود، این اردوگاه اگر به مزایده گذاشته شود، زیر نظر بهزیستی و در اختیار توانیابان و نسل جوان قرار گیرد. این مرکز باید به اردوگاه تربیتی برای استفاده جوانان تبدیل شود نه صرفا باغ تفریحی باشد.

آیت الله شعبانی موثقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وجود خوابگاه دانشجویی از مطالبات اصلی دانشجویان دانشگاه زینب کبری(س) است که باید فکر جدی برای آن شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه منطقه خضر در همدان محلی است که جمعیت فراوان دارد اما مرکزیت فرهنگی ندارد گفت: امامزاده خضر(ع) و مزار مطهر شهید گمنام در منطقه کوی خضر دارای ظرفیت فرهنگی خوبی برای مردم منطقه است که باید زیر ساخت‌های لازم برای آن فراهم شود که در این راستا از میراث‌فرهنگی، اوقاف و شهرداری انتظار همکاری داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند