Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@11:01:02 GMT

حمل و نقل عمومی ۲۵درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۷۸۴

حمل و نقل عمومی ۲۵درصد گران شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد علیخانی با اشاره به تصویب لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در کمیسیون عمران و حمل و نقل اظهار داشت: نرخ مصوب در کمیسیون نهایی نیست، باید در صحن شورا به تصویب برسد، پس از تائید این مصوبه در هیئت تطبیق فرمانداری و ابلاغ آن از سوی شهرداری، نرخ‌های نهایی مشخص می‌شود اما پس از بررسی‌های کارشناسانه در کمیسیون حمل و نقل با افزایش ۲۵ درصدی موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد شهرداری، افزایش بر اساس میزان تورم رسمی اعلام شده بود که ما برای آن سقف تعیین کردیم و «افزایش تا ۲۵ درصد» را به تصویب رساندیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ بنزین، رقم تصویبی در کمیسیون عادلانه است، جداول نرخ‌ها مشخص شده که در صحن شورا جزئیات آن اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص افزایش نرخ بلیت مترو افزود: وسایل حمل و نقل عمومی همانند مترو، اتوبوس و تاکسی، سقف افزایش مشابهی خواهند داشت. همچنین نرخ بلیت متروی هشتگرد مشخص شده است.

علیخانی با اشاره به کارت بلیت‌های مترو که برای اقشار خاص صادر می‌شد، گفت: تمام این کارت‌ها به صورت یکپارچه هستند و سقفی برای صدور این کارت‌ها مشخص کرده‌ایم بنابراین خبرنگاران، بازنشستگان، سالمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه و … کارت‌های اعتباری‌شان به صورت یکپارچه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در گذشته کارت‌های اعتباری به گونه‌ای بود که در صورت پایان اعتبار، قابل شارژ نبود و باید برای صدور کارت جدید هزینه‌ای پرداخت می‌شد، تأکید کرد: پیش‌بینی شده که همان کارت‌ها قابلیت شارژ شدن داشته باشند و با وجود آنکه اعلام شد از لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست، کمیسیون اعلام کرد از طریق نرم‌افزارها، امکان شارژ مجدد کارت‌ها وجود دارد و لزومی به صدور کارت و تحمیل هزینه دوباره به شهروندان نیست؛ اصلاحات خوبی در این زمینه انجام شده که جزئیات آن به زودی در صحن مطرح خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتوبوس تاکسی حمل و نقل عمومی شهرداری کرایه اتوبوس حمل و نقل کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد

رئیس سازمان حملو نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: در فروردین سال‌جاری بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان با اشاره به تعداد ترددهای انجام شده طی یک ماه گذشته اظهار کرد: در بخش ملکی ۲۲۶ هزار و ۲۱۹ مسافر و در بخش خصوصی ۶۹۴ هزار و ۴۳۱ مسافر از ناوگان حمل‌ونقل استفاده کردند.

وی افزود: افزایش این تعداد مسافر به این دلیل است که ممکن است یک نفر در روز چند بار با اتوبوس‌های خطوط مختلف در شهر سفر انجام داده باشد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: همچنین طی یک ماه گذشته ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسیده است.

میرزائیان ادامه داد: در راستای رفاه حال شهروندان در حال حاضر سه هزار کارت بلیت الکترونیکی دیگر خریداری شده است که به زودی تحویل سازمان خواهد شد.

کد خبر 746854

دیگر خبرها

  • درخواست مجدد برای ذکر نام مادر در کارت ملی
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • درخواست مجدد برای ذکر «نام مادر در کارت ملی»
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی
  • درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • خزعلی مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • خزعلی: درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی
  • درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی
  • ◄ سونامی و آوار گرانی بر سر رانندگان عمومی از حق بیمه 3 میلیونی تا هزینه دلاری لوازم یدکی