Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، فرزانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وقتی درآمدهای نفتی زیاد می شود پیامدهای آن سرمایه گذاری در واحدهای مسکونی می شود گفت: متاسفانه در یک دوره ای از اقتصاد کشور این موضوع بیشتر شد و منجر به تولید واحدهای مسکونی لوکس شد.

وی افزود:برخی بانکها نیز وارد مسکن شدند و منجر به بیشتر شدن واحدهای خالی از سکنه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلانی گفت:این موضوع باعث شد تا تجمع و شکاف میان عرضه و تقاضا ایجاد شود پس به هر حال ابزار سامانه املاک می تواند به ما کمک کند که اگر کسی سرمایه گذاری می خواهد انجام دهد اشکالی نیست اما باید واحدهایی تولید کند که توانایی خرید باشد و اگر واحد لوکس می سازد باید مالیات خالی ماندن آنرا نیز پرداخت کند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:با رونمایی از سامانه املاک در ۲۹ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی این سامانه از منظر نرم افزاری آماده است تا اطلاعات لازم را از دستگاههای ذیربط دریافت کند و به اطلاعات سازمانها متصل شود.

اصلانی خاطر نشان کرد:این سامانه می تواند به خوبی با شناسایی واحد های خالی از سکنه از آنها بابت خالی ماندن مالیات اخذ کند.

به گقته وی در لایحه بودجه ۹۹ همچنین قرار است از واحدهای لوکس نیز مالیات اخذ شود حتی اگر آن واحد مسکونی خالی نباشد.

وی تاکید کرد:سامانه املاک می تواند کشور را در حوزه سیاستگذاری کمک کند و مشخص کند کشور چه تعداد مسکن و چه تعداد مالک داریم و کشور را در تعادل بازار مسکن کمک کند.

اصلانی ادامه داد:با شناسایی واحدهای خالی از سکنه و عرضه آنها می توانیم تعادل را به بازار مسکن تا حدودی برگردانیم

وی گفت: ۲۴ میلیون خانوار داریم و ۲۷ میلیون مسکن داریم اما نکته ای که هست این است که دو میلیون و ۵۷۰ هزار مسکن خالی داریم پس سامانه املاک می تواند اطلاعات کشور را در بخش مسکن به ما به خوبی بدهد چرا که به ما می تواند نشان دهد که این ساخت و ساز ها اکثرا برای تولید ثروت بوده است.

اصلانی ادامه داد:پس نباید تمام کارها را به بازار بسپاریم و این منطقی نیست پس ورود دولت هم ضروری است.چرا که وقتی حاشیه سود برای واحدهای لوکس زیاد می شود بازار به این سمت حرکت می کند.

وی تصریح کرد:به هر حال سامانه املاک و طرح اقدام ملی مسکن می توانند به تعادل سازی بازار مسکن کمک کنند ولی اینکه بگوییم سامانه املاک به تنهایی می تواند تعادل را به بازار مسکن برگرداند صحیح نیست.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سامانه املاک بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالی‌شهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

کد خبر 6085920

دیگر خبرها

  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن