Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مهدی ترابی گفت: هجوم ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان، استان هرمزگان اول اسفند دیده‌شده است، هجوم ملخ‌ها ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان مشاهده‌شده است.

وی با اشاره به این‌که ستاد بحران در استان هرمزگان ۴ اسفندماه برای مقابله با این آفت تشکیل‌شده است، تصریح کرد: میزان خسارت احتمالی هجوم ملخ‌ها پس از پایان سم‌پاشی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترابی ادامه داد: ۱۵ گروه دیده‌بان و ۱۵ گروه سم‌پاش کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی را در غرب هرمزگان با مرکزیت شهرستان پارسیان بر عهده دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: برای مقابله جدی با موج جدید حمله ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها، مراتع و جنگل‌ها نیاز به همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی اضافه کرد: نخستین دسته ملخ‌های مهاجر صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن‌ماه پارسال در بندر نخیلو از توابع بندرلنگه در غرب هرمزگان گزارش شد این ملخ‌ها به علت نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان به مناطق مختلف ازجمله یمن، عمان و ایران مهاجرت کردند.

ترابی گفت: دومین گزارش از ورود آفت ملخ به هرمزگان دوم اسفندماه سال گذشته از بخش سندرک میناب واقع در شرق این استان (در فاصله ۴۵۰ کیلومتری از کانون اول در بندرلنگه) دریافت شد این ملخ‌ها با عبور از کشور عمان، دریای عمان و سواحل مکران وارد خاک ایران شدند.

کد خبر 487217 برچسب‌ها کشاورزی استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی استان هرمزگان شهرستان پارسیان هجوم ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد دانشور، معاون شرکت آب منطقه‌ای قم، گفت: سهم آب کشاورزی کشاورزان جمکران به دلایل شائبه برانگیزی قطع و مسیر آن به سمت نامشخصی هدایت شده است.

دانشور گفت: این موضوع موجب شده ضمن ضرر به کشاورزان، میزان زیادی از این آب دچار هدر رفت شود.

کشاورزان این محدوده هم ادعا می‌کنند بیش از ١٠ روز است که هیچ آبی از مسیر این حقابه‌ها که در محدوده فلکه ارتش قم است هدایت نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان