Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سراجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  ضدعفونی  واحدهای آموزشی گیلان برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن از روز گذشته آغاز شده و تمامی مدارس استان مکلف به انجام این کار هستند.

وی افزود : با توجه به تعطیلی واحدهای آموزشی گیلان قرار  شد که کار ضدعفونی قبل از بازگشایی در همه مدارس استان انجام شود اما بعد از شروع به کار مدارس، ضدعفونی واحدهای آموزشی روزانه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان، دستورالعمل ها برای چگونگی ضدعفونی واحدهای آموزشی شامل میز و نیمکت، سرویس های بهداشتی و غیره را ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارات حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان برای ضدعفونی در مدارس کم برخوردار اختصاص داده شده، اضافه کرد: از ظرفیت مدارس برخوردار ، استعدادهای درخشان، شاهد، مدارس  غیردولتی و هیات امنایی نیز بهره گرفته می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: برای تمامی همکاران ستادی ادارات آموزش و پرورش استان بسته هایی شامل پت الکل، دستمال آنتی باکتریال و الکل تهیه شده که از امروز توزیع می شود.

کرونا چیست و چگونه از آن دوری کنیم 

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس‌ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند: بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، تزریق واکسن آنفولانزا، فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد. به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

 ویروس کرونا خیلی کشنده نیست اما  امکان شیوع این ویروس در بین افراد خیلی بیشتر از کرونا ویروس‌های عامل سارس و مرس است و اغلب افراد به نوع خفیف آن مبتلا می‌شوند، چراکه اغلب افراد سیستم ایمنی عادی دارند.
 مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در افراد مبتلا بین ۲ تا ۳ درصد است. عفونت با این ویروس در افراد پرخطر معمولا شدیدتر است و این موضوع به دلیل ضعف سیستم ایمنی یا ضعف شرایط بدنی افراد فوق می‌باشد و توصیه می‌شود این افراد در اماکن عمومی و پرازدحام حضور پیدا نکنند.

 بررسی آمار افرادی که بر اثر این بیماری فوت کرده اند نشان می‌دهد که آنان عمدتا دارای بیماری زمینه‌ای اولیه بودند و با ابتلا به این بیماری تنفسی جدید، دچار مشکلات شدید شده و جان خود را از دست دادند.
 بیماران قلبی و عروقی، ریوی مزمن و افراد مبتلا به دیابت و همچنین زنان باردار به عنوان گروه‌های پرخطر، در معرض خطر بیشتر این بیماری قرار دارند.

 اکثرا کرونا ویروس، بخش فوقانی دستگاه تنفس و حتی در مواردی بخش تحتانی دستگاه تنفس را درگیر می‌کند. اگر سیستم ایمنی بدن این افراد قوی باشد، بیماری کنترل خواهد شد.

اکثر کارشناسان بهداشت عمومی بر این باورند که کرونا از طریق قطرات تنفسی که در حین عطسه یا سرفه کردن با شدت از بدن فرد آلوده خارج می‌شوند، انتشار می‌یابد. این قطرات معمولا به اندازه کافی سنگین هستند تا بلافاصله روی زمین یا سطوح پیرامون بنشینند. اگر این قطرات از طریق دست‌های نشسته‌ای که با سطح آلوده تماس داشته‌اند به دهان، بینی یا چشم کسی که در آن نزدیکی است برسند، عفونت ایجاد می‌شود.

بر همین اساس، سازمان بهداشت جهانی (WHO) افراد را به پرهیز از تماس نزدیک با هر کسی که تب، سرفه یا سایر علائم تنفسی دارد، توصیه می‌کند. این بدان معناست که باید دستکم یک متر از فرد بیماری که این علائم را دارد، فاصله گرفته و از دست دادن، در آغوش گرفتن و بوسیدن این افراد خودداری کنید.

نوشیدن آب بهداشتی ، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است که با توجه به نزدیکی به تهران  هر ساله میلیون ها مسافر در تعطیلات رسمی به ویژه نوروز و تابستان به این استان سفر می کنند. 

گیلان بعد از قم دومین کانون انتشار ویروس در کشور شناخته شد.بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون ۴ مورد ابتلای به کرونا در گیلان اثبات شده که دو نفر از آنها جان باخته  و دو نفر بهبود یافته اند . بیش از ۷۰ مورد مشکوک نیز آزمایش گرفته شده و نمونه برای تشخیص به تهران ارسال شده است.

برچسب‌ها رشت مدارس ویروس کرونا گیلان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدارس ویروس کرونا گیلان بهداشت و سلامت رشت مدارس ویروس کرونا گیلان بهداشت و سلامت واحدهای آموزشی آموزش و پرورش ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد معلم می‌شوند

رضا مراد صحرایی در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار کرد: براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نخبگان بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد و این به معنای استخدام رسمی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای مهر ۱۴۰۳ از میان نخبگان قرآنی یعنی حافظان و قاریان قرآن که مقام دارند، دانشجو معلم استخدام می‌کند.

صحرایی گفت: نخبگان در حوزه‌های ورزشی و هنری هم می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، گفت: اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد، در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با اشاره به اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود نه در جا‌های دیگر افزود: همواره قربانی عدم توجه از سوی دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وی ادامه داد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

طرح اتقان را به رتبه‌بندی مرتبط کنید

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه‌بندی معلمان مرتبط کنیم و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند، اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با قرآن مانوس نبودند، آن را فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مؤسسات مختلف از جمله مؤسسات قرآن نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود

منبع: تسنیم

tags # معلم سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان