Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@18:56:04 GMT

جمعیت کیفری زندان‌های اردبیل کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۱۲۶۶

جمعیت کیفری زندان‌های اردبیل کاهش می‌یابد

سیدمجتبی حسینی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: کسانی که واقعا مستحق زندان هستند در زندان ماندگار و کسانی که با جرایم سبک وارد زندان می‌شوند یا دارای جرایم غیرعمد ، مالی و مهریه باشند از زندان آزاد خواهند شد.

وی اظهارداشت: زمینه آزادی کسانی که به جرم مهریه، نفقه و یا بدهی مالی غیرعمد در زندان هستند و مدت‌هاست که بخاطر عجز از پرداخت دین در زندان مانده‌اند با بررسی مجدد و با هماهنگی و وحدت فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: رسیدگی به وضعیت زندانیان دارای رد مال‌های بدون تقاضای شاکی، پیگیری درخواست‌های زندانیان برای استفاده از پابندهای الکترونیکی ، استفاده از تاسیسات حقوقی مانند آزادی مشروط، تعلیق مجازات و مرخصی منجر به پایان حبس و همچنین شناسایی و آزادسازی زندانیان بیمار جسمی و روحی مشمول ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری ۶ ماده این دستورالعمل می‌باشند که انتظار می‌رود با اجرایی شدن این قانون تعداد قابل ملاحظه‌ای از زندانیان از زندان‌ها آزاد شوند.

او همچنین با اشاره به افزایش محدودیت‌های مالی و اعتباری در زندان‌ها افزود: وضعیت اعتباری زندان‌های استان متناسب با ماموریت زندان و اقدامات تامینی و تربیتی نیست و کمک فرمانداران به اداره زندان‌ها از طریق افزایش اعتبارات در نظر گرفته شده در شورای برنامه‌ریزی ضرورت دارد.

او گفت: برغم اینکه در ۲ بخش مهم اعتبارات و نیروی انسانی دچار کمبود شدید هستیم ، اما با سخت‌کوشی همکاران و نظارت‌های مستمر مسوولان نظارتی اداره کل و زندان‌ها و تعامل سازنده با مقامات قضایی استان ، امنیت پایداری را در زندان‌ها شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل برخی از برنامه‌های در حال اجرا در زندان های استان در حوزه‌های اصلاحی و تربیتی ، مددکاری ، رعایت حقوق شهروندی و فعالیت‌های عمرانی و تعمیر و نگهداری را برشمرد و با اشاره به حجم بالای کار و گستردگی ماموریت بودجه اختصاص داده شده به مجموعه زندان‌های استان را متناسب با برنامه‌های تعریف شده ندانست.

حسینی گفت: در مجموعه‌هایی که همکاران بصورت ۲۴ ساعته مشغول کار هستند تخصیص بودجه جاری باید واقعی و همخوان با وظایف محوله باشد ولی متاسفانه ما کسری زیادی داریم که در جلسات مختلف استانی نیز مطرح کرده‌ایم ، به حدی که حتی نمی‌توانیم مزایا و اضافه کاری کارکنان سخت‌کوش و همیشه مظلوم خود را پرداخت کنیم.

 وی افزود: توقع داریم در برابر این همه تلاش بی‌منت کارگزاران نظام در بخش اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته ، دولت دست ما را در تامین امنیت زندان‌ها و تهیه امکانات مدرن امنیتی که می‌تواند کمبود نیروهای انسانی را تا حدودی جبران کند، بگیرد.

فریدون بابایی ،فرماندار خلخال نیز در این نشست با اعلام آمادگی فرمانداری برای کمک به زندان خلخال افزود: کار در زندان بسیار دشوار است و لازم است که تا جایی که در توان داریم به همکاران‌مان در اداره زندان‌های استان کمک کنیم.  

وی با تقدیر از تلاش مدیر و کارکنان سخت‌کوش ندامتگاه خلخال ، امنیت زندان‌ها را فارق از امنیت جامعه ندانست و گفت: امنیت در زندان‌ها کمک به امنیت روانی و پایدار جامعه بوده و همه مسوولان استان باید به ارتقای امنیت کمک کنند. 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان اردبیل حقوق زندان قانون نیروی انسانی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زندان های استان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره زندان شهرستان فریدن گفت: با کمک ۲۸ میلیارد ریالی خیران این شهرستان، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان در سال گذشته زمینه آزادی ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد فراهم شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمدتقی حسنی، ۱۷ زندانی محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان فریدن چشم انتظار کمک خیران برای آزادی دانست و گفت:مجموع بدهی این افراد ۲۵ میلیارد ریال است که در صورت کمک خیران آزاد خواهند شد.
محمدجواد کوهستانی رئیس دادگستری و انجمن حمایت از زندانیان فریدن نیز درباره دیگر حمایت‌های انجمن از زندانیان گفت: در طول سال ۷۰ بسته حمایتی هر کدام به ارزش ۱۸ میلیون ریال به خانواده زندانیان این شهرستان اهدا شده است.

دیگر خبرها

  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • خوشحالی مردم خلخال از تنبیه موشکی اسرائیل
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال