Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:16:25 GMT

شناسایی ۲۳ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۱۲۹۷

شناسایی ۲۳ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی بیان داشت: این افراد شامل همه بیماران با علائم تنفسی، خصوصاً شبیه به بیماری آنفولانزا، و در مرحله انجام آزمایش هستند.

وی با اشاره به اینکه از این شمار متأسفانه آزمایش یکی از بیماران که مسافری از استان قم به شهر قشم بود، مثبت اعلام شده است، افزود: اکنون هرمزگان از نظر حساسیت بالای بیماری در حالت نیمه قرمز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه البته این مورد مثبت اعلام شده وارده است، یعنی انتقال داخل استانی ویروس از یک بیمار به بیمار دیگر هنوز گزارش نشده است، تصریح کرد: تا دو روز آینده جواب سایر آزمایش‌های موارد مشکوک در استان به ترتیب اعلام می‌شود.

فرشیدی تصریح کرد: با تعطیلی مدارس و شرایط آب و هوایی مناسب استان در این فصل از سال به‌ویژه در جزایر قشم و کیش، سیل ورود مسافر به هرمزگان رخ داده است.

وی عنوان کرد: به همین علت مقرر شد در مبادی ورودی همه شهرهای استان، راه‌آهن و فرودگاه‌ها، به‌ویژه در بندرعباس و جزایر، کنترل اولیه مسافران صورت گیرد تا در صورت ابتلاء فردی به ویروس کرونا، شخص به قرنطینه منتقل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، به حداقل رساندن تماس دست‌ها با اشیا غیر آشنا در محیط بیرون، کاهش سفرهای غیرضروری، استفاده از ماسک در افراد بیمار و کسانی که در محیط‌های عمومی فعالیت می‌کنند، تأکید کرد.

کد خبر 4863863

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین سیلاب شیراز بارش باران بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضائی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضائی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

کد خبر 6087369

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد