Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:28:11 GMT

هوای استان سمنان سرد و برفی می شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۱۳۳۸

هوای استان سمنان سرد و برفی می شود

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، وزش باد شدید از بعدازظهر امروز در غالب نقاط استان سمنان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به کاهش ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دمای هوای سمنان از اواخر وقت امروز، بیان کرد: جوی پایدار در ۲۴ ساعت آینده بر استان حاکم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفوی با بیان اینکه سامانه فعال بارش‌زای کنونی در استان از صبح پنجشنبه به تدریج از نیمه شرقی خارج می‌شود، ابرازداشت: بارش برف در برخی نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده به بیش از ۳۰ سانتیمتر نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برف ۲۴ ساعت اخیر در فولادمحله با ۵ سانتیمتر ثبت شد، افزود: با کاهش دما از امروز بارش بیشتر برف در برخی نقاط استان سمنان به ویژه  مناطق سردسیر و کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، بارش باران در ده‌صوفیان مهدیشهر به ۴۱ میلی‌متر رسید و بیشترین شدت وزش باد در فرومد میامی و به میزان ۷۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۰ و بیشینه دمای آن ۱۲ درجه سانتیگراد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: فولادمحله با هفت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و کوهان با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

برچسب‌ها سمنان بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان بارش باران سازمان هواشناسی سمنان بارش باران سازمان هواشناسی استان سمنان نقاط استان ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این روند افزایشی موجب افزایش پنج تا هشت درجه‌ای دما می‌شود که در مناطق جنوبی و شرقی محسوس تر خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: روز گذشته، بارش‌های پراکنده مناطق جنوبی خراسان رضوی را فرا گرفت که کاخک گناباد با ۶ و نیم میلیمتر بیشترین میزان بارش را به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: وزش باد یکی دیگر از پدیده‌های غالب در استان است که در مناطق غربی با احتمال وقوع خسارت خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: در شبانه روز گذشته، قوچان با چهار و سرخس با ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۱۹ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۰ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۱ تا ۲۳ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • افزایش دمای هوای همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • افزایش دمای هوای استان گلستان برای روزهای پایانی هفته
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی