Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:58:08 GMT

توسعه دامداری کرمانشاه با نژادهای خارجی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۱۴۶۸

توسعه دامداری کرمانشاه با نژادهای خارجی

«محمدسعید آل آقا» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: با هدف استفاده از توانایی ژنتیکی نژادهای پربازده گوسفند در جهت بهبود راندمان تولید و افزایش بهره‌وری در کرمانشاه، توسعه دامهای سبک نژادهای پربازده وارداتی در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی این استان  قرار گرفته است.

وی به واحدهای جدید پرورش دام های وارداتی در استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲ واحد پرورش گوسفند شامل شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر به ظرفیت ۱۰ هزار راس در بخش دینور  و مجتمع تولیدی اجداد ماهیدشت به ظرفیت پنج هزار راس فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: در این ۲ واحد بیش از سه هزار راس گوسفند شامل نژادهای رومن، رومانف، ایل دو فرانس، شاروله، سافولک، فن شیپ، لاکن و بلانش مسیف سنترال پرورش داده می شوند.

آل آقا به خصوصیات گوسفندهای نژادهای وارداتی اشاره کرد و اظهارداشت: چندقلوزایی، درصد باروری بالا، کیفیت بالای لاشه، افزایش تولید در واحد سطح(ضریب افزایش وزن روزانه)، ماندگاری بالا و توانایی شیردهی بره ها را از جمله مزایای این نژادها برشمرد.

وی ادامه داد: هر کدام از گوسفندهای نژادهای  وارداتی دارای ویژگی منحصر به فرد هستند به همین منظور دورگ گیری با استفاده از این نژادهای برتر وارداتی بر روی نژادهای بومی استان در قالب سیستم صنعتی انجام می شود که هدف افزایش راندمان تولید در واحد دامی است.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است به طوریکه اکنون پنج درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه اکنون حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره اکنون در استان فعال است.

همچنین در این استان ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

سال گذشته بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور کرمانشاه اتحادیه سراسری دامداران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور کرمانشاه اتحادیه سراسری دامداران وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور کرمانشاه اتحادیه سراسری دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: جهش تولید اتفاق نمی افتد مگر اینکه تامین مالی صورت گیرد.

بهزاد فر در جمع مسئولان کشاورزی استان در هشتم فروردین ماه در ارتباط با موضوع شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: یکی از شیوه های تامین مالی برای انجام کار، تنوع بخشی به این شیوه هاست.

وی افزود: بخش کشاورزی در توسعه استان و در سند برنامه آمایش سرزمینی استان از اهمیت بالایی برخوردار است و جز اولویت های ما قرار دارد.

بهزاد فر ادامه داد: سازمان ملی بهره برداری نیز در تدوین برنامه ها بهره وری بر این حوزه تاکید داشته و تکلیف قرار داده است.

وی تاکید کرد: صندوق توسعه کشاورزی با بخش دوم شعار سال یعنی مشارکت مردم انطباق کامل دارد و انطباق درستی است و اگر بخواهیم زمینه مناسبی را برای مشارکت مردم در حوزه کشاورزی تعریف کنیم شاید بهترین سازوکار صندوق های توسعه کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: این صندوق ها یکی از شیوه های تامین مالی صندوق کشاورزی هستند و می توان به عنوان یکی از الگوهای موفق از آن یاد برد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های ما در حوزه تسهیلات آن است که همچنان برای دریافت تسهیلات متقاضی وجود دارد و تسهیلات نیز پرداخت می شود اما به هدف نمی خورد اما در صندوق های کشاورزی تسهیلات پرداخت شده و موجب توسعه بخش کشاورزی و اشتغال شده است.

وی گفت: ما در برنامه ششم توسعه در طرح توسعه پایدار روستایی وضعیت خوبی نداریم و بهتر است سرمایه‌ها به سوی این صندوق‌ها سوق پیدا کند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر از زبان معاون سازمان انرژی اتمی
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • احیا ۲۳۹ واحد غیر فعال و نیمه فعال لرستان