Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:14:42 GMT

پیشنهاد کرونایی یک شاعر آئینی به هیئت‎های مذهبی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۱۸۶۱

پیشنهاد کرونایی یک شاعر آئینی به هیئت‎های مذهبی

وحید قاسمی شاعر آئینی و ذاکر اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اتفاقات پیرامون «کرونا ویروس» و تعطیلی جلسات مذهبی و آئینی هیئت‌های مذهبی با هدف ممانعت از شیوع بیشتر ویروس گفت: با توجه به اینکه در این ایام به دلیل شیوع ویروس «کرونا» جلسات مذهبی تعطیل شده و سو مدیریت دولت و مسئولان را شاهدیم و عموماً مردم با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی روبرو هستند، پیشنهادم این است که هیئت‌های مذهبی ایستگاه‌های صلواتی یا موکب‌هایی در سطح شهرها راه‌اندازی کنند و به جای برگزاری مراسم در کار خداپسندانه توزیع این لوازم به مردم به صورت صلواتی سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاعر و ذاکر اهل‌بیت (ع) درباره این پیشنهاد توضیح داد: هیئات با کمک خیرین و ارتباط‌های ارگانی‌ای که دارند می‌توانند با برپا کردن ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی با نام و ذکر حضرات معصومین و اهل بیت (ع) که قرار بود برای مناسبت‌هایشان مراسمی برگزار شود، در سطح شهر ماسک و مواد بهداشتی را به صورت صلواتی بین مردم پخش کنند.

قاسمی اظهار کرد: به راحتی می‌توان ثابت کرد که هیئات مذهبی کارکردهای اجتماعی زیادی دارند، همان‌گونه که در سال‌های گذشته در بحران‌های طبیعی ظرفیت‌های بالقوه خود را نشان دادند.

کد خبر 4863901 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید قاسمی ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی گردشگری ادبیات ترجمه انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه کتاب تهران ادبیات جهان بازار نشر نقد کتاب نشر مرکز مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست

رییس سازمان صدا و سیما می‌گوید: مسئولیت اظهارات مهمانان یا کارشناسان مذهبی برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.

پیمان جبلی بیان کرد: طبیعتاً اتاق فکر‌های تخصصی در شبکه‌های مختلف ما وجود دارد و موضوعات مربوط به مهمانانی که دعوت می‌شوند از جمله سطح و تخصصشان و سایر ویژگی هایشان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شورای معارف در سازمان صدا و سیما وجود دارد که آن هم به این موضوع از بعد سیاستگذاری‌های کلان توجه می‌کند، اگر مواردی وجود داشته باشد که باید دقت نظر بیشتری شود، حتما مورد تجدید نظر و بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای ممانعت از بیان صحبت‌های غیر دقیق در برنامه‌های مذهبی نظارت درستی صورت نگرفته است؟ گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های صدا و سیما زنده هستند و در برنامه‌های زنده هم کنترل اظهارات مهمانان کار ساده‌ای نیست. وظیفه ما این است که اولاً دقت‌های لازم را در انتخاب کارشناسان و مهمانان و افرادی که دعوت می‌شوند به عمل بیاوریم و مواردی که در انتخاب مهمانان و کارشناسان احتیاج به بررسی و بازنگری دارد را مدنظر قرار دهیم و بدان توجه کنیم.

جبلی اظهار داشت: نکته بعد اینکه باید مسئولیت رسانه ملی در قبال اظهارات یا مواضعی که در گفتار مهمانان و کارشناسان مطرح می‌شود را روشن کنیم و یادآور شویم که مسئولیت برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.

منبع: شفقنا

tags # صدا و سیما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • رشد ۱۹ درصدی بارگیری راه آهن شرق در فروردین ۱۴۰۳
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • محفل ادبی خاطره خیبر برگزار شد
  • چند درصد از مردم کشورهای مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • جذب مخاطب میلیونی با اعتماد به شعر ایرانی