Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:10:58 GMT

فشار خون بالا در پی رژیم غذایی کم فیبر

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۰۱۷

فشار خون بالا در پی رژیم غذایی کم فیبر

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، محققان دانشگاه «موناش» در استرالیا در این مطالعه تفاوت میان رژیم غذایی کم فبیر و پر فیبر را بر روی موش‌ها آزمایش کردند. نتیجه این مطالعه نشان داد، موش‌هایی که رژیم غذایی کم فیبر داشتند بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا بودند.

این مطالعه از این جهت حائز اهمیت است که برای اولین بار نشان می‌دهد، فیبرهای رژیم غذایی بطور مستقیم سلامت قلب و رگ‌های خونی را تنظیم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از یافته‌های منحصر به فرد این مطالعه این است که پروفایل باکتریایی روده به نام «میکروبیوم روده» با ابتلا به فشار خون بالا ارتباط نزدیکی دارد و این ارتباط در نتیجه مواد شیمیایی است که توسط باکتری روده در جریان خون آزاد می‌شود.

فشار خون بالا که اغلب به آن به عنوان بیماری خاموش اشاره می‌شود، در صورتی که درمان نشود، می‌تواند باعث ابتلا به سکته مغزی، سکته قلبی، سخت شدن شریان ها و عضلات و همچنین ابتلا به مشکلات کلیوی شود.

فشار خون بالا همچنین یک عامل خطرناک مهم برای مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی است.

به گفته محققان، رژیم غذایی کم فیبر با شیوع فشار خون بالا ارتباط دارد اما این مطالعه مصرف فیبر را تنها به عنوان یک عامل پیشگیرانه تغییر داده و نشان می دهد که کمبود فیبر می تواند در واقع به ابتلا به فشار خون بالا و ابتلا به بیماری قلبی و عروقی منجر شود و این وضعیت از طریق میکروبیوم روده رخ می‌دهد.

برچسب‌ها خبرگزاری شین‌ هوا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت و سلامت بهداشت و سلامت فشار خون بالا رژیم غذایی کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

محققان به ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به سرطان کولون دست یافته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه میرور در گزارشی نوشت: دندانپزشکان نسبت به تأثیر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در تشدید سرطان هشدار دادند. 

به گفته این پزشکان، بر اساس تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، ارتباط خیره‌کننده‌ای بین نحوه توجه به دندان‌ها و خطر ابتلا به سرطان کولون پیدا شده است که ظاهراً نوع خاصی از باکتری که در دهان ما ایجاد می‌شود، عامل به وجود آورنده آن است.

طبق گفته این دانشمندان، اگر ما به شکل صحیحی اقدام به شستن دندان‌های خود نکنیم باکتری به نام Fusobacterium nucleatum در دهان ما رشدونمو می‌کند و باعث می‌شود تا شرایط افراد مبتلا به سرطان کولون و روده بزرگ تشدید شود.

اما اگر روزانه دو بار مسواک بزنیم، این فعالیت ساده می‌تواند به شکل عمده‌ای از انتقال این باکتری مضر از دهان به بقیه بدن جلوگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟