Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@14:56:46 GMT

انسداد راه های انتقال بیماری کرونا ضروری است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۰۵۰

انسداد راه های انتقال بیماری کرونا ضروری است

انسداد راه های انتقال بیماری کرونا برای پیشگیری از شیوه این بیماری در استان لرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ با وقوع بارش برف و باران در استان لرستان و انتشار خبر تایید بیماری کرونا دو لرستانی هم اکنون هراسی خاص در بین مردم استان ایجاد شده است و فضای مجازی جولانگاه شایعات و تقویت ترس و هراس در مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیاری از مردم در سردرگمی اطلاعاتی  به سر می برند، پس از انتشار تصاویر ویژه از چین و توجه ویژه مسئولان چین در قرنطینه  و مراقبت از مردم، و هراس ایجاد شده از این ویروس در فضای مجازی بسیاری از مردم به سخنان آرمش بخش مسئولان هم توجه نمی کنند و با بیم و ترس از این بیماری نوظهور روزگار میگذارنند.

 

با توجه به افت دمای استان لرستان در روزهای اخیر، قطع شدن برق و گاز در برخی مناطق سیل زده، تخریب منازل، کمپ های اسکان موقت و احتمال شیوع بیماری کرونا در جامعه، آیا امکانات بهداشتی و درمانی استان محروم لرستان می تواند پاسخ گو باشد.

 

 اجازه نمی دهیم کمبود تجهیزات وجود داشته باشد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  با اشاره به تایید دو مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان لرستان، گفت: این دو مورد در شهرستان های خرم آباد و بروجرد بوده و جنسیت هر دو نفر "مرد" می باشد.

 

« محمد رضا نیکبخت» با اشاره به اینکه ۶۵ بیمار مشکوک به کرونا در این استان بستری و تحت نظر پزشک هستند، افزود: از این افراد نمونه گیری شده و نتیجه آن به اطلاع خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی، افزود: هم استانی های عزیز با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از طریق رسانه های رسمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در پیشگیری از انتشار بیماری کمک کنند.

 

نیکبخت با اشاره به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، افزود:  بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد به سیستم تعیین درجه حرارت لیزری مجهز شده است، بیمارستان شهدای عشایر نیز طی روزهای آینده مجهز خواهد شد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم تا پایان وضعیت شیوع احتمالی "کرونا" در استان کمبود تجهیزات وجود داشته باشد.

 

وی بیان کرد: هماهنگی های لازم با انستیتو پاستور برای آموزش کارشناسان آزمایشگاه استان برای انجام آزمایش نمونه "کرونا" در حال انجام است

 

نیکبخت با اشاره به رویکرد برنامه های پیشگیری از "کرونا"  در استان، ادامه داد: دو میلیارد ریال اعتبار برای خرید وسایل حفاظت فردی پرسنل بیمارستانی تخصیص پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: به منظور تسریع در فرآیند تجهیز پرسنل بیمارستانها به وسایل حفاظت فردی این فرآیند خارج از تشریفات بوده و خرید برای هر بیمارستان مستقیما توسط روسای آنها انجام خواهد شد 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت:  هماهنگی لازم با دادستان به منظور تعطیلی تمامی مراکز عرضه قلیان انجام شود.

 

 توزیع الکل 70 درصد در استان لرستان

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان  هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، از توزیع الکل ۷۰ درصد و اسپری های ضد عفونی کننده دست و سطوح  در استان خبرداد و گفت: این اقلام با نرخ مصوب تعزیرات در تمامی داروخانه های استان در حال توزیع هستند.

 

‍« امین حسنوند» اظهار داشت: ظرف یکی دو روز آینده در تمامی داروخانه ها این اقلام با قیمت مناسب موجود است و از این بابت در استان مشکلی نداریم.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مجوز افزایش تولید مواد ضدعفونی در شرکت های تولیدی استان صادر شده است، ادامه داد: مجوز افزایش تولید مواد ضدعفونی درشرکت های تولیدی استان صادر شده است.

 

امین حسنوند بیان کرد: مجوز تولید پک الکلی ضدعفونی سطوح و دست در حجم های مختلف برای شرکت الکل سازی "گوارا" شهرستان چگنی طی ۲۴ ساعت صادر می شود.

 

وی عنوان کرد: در همین راستا مجوز تولید روزانه ده هزار بطری الکل ۷۰ درصد در شرکت الکل نصر خرم آباد، برای دسترسی راحت مردم به منظور ضدعفونی سطوح نیز صادر شده است.

 

حسنوند ادامه داد: همچنین مجوز تولید ۳۰ هزار عدد ژل و اسپری ضدعفونی برای شرکت پرمون خرم آباد صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه این مجوزها موقتی بوده وتولید آن تا زمان اتمام شیوع احتمالی بیماری "کرونا" ادامه دارد اظهار داشت: عرضه این مواد با نرخ مصوب و  نظارت معاونت غذا و دارو و سازمان تعزیرات حکومتی از  امروز ششم اسفندماه آغازمی شود.

 

حسنوند تاکید کرد: تمامی داروخانه ها موظف می شوند قیمت این محصولات را در معرض دید مردم و مراجعه کنندگان قرار دهند.

 

حدود 95 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا سرپایی درمان می شوند

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن فقط یک تا سه درصد احتمال مرگ و میر دارد و بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد مبتلا به این ویروس هم به صورت سرپایی درمان می شوند.

 

عباس پزشکی با بیان اینکه هم اکنون بیمارستان عشایر بعنوان مرکز مقابله با این بیماری در مرکز استان آماده شده است، اظهار داشت: به دستور وزارت بهداشت بیمارستان‌هایی از شهرهای استان از جمله الشتر و الیگودرز برای این مهم تخلیه شده است.

 

وی بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و لزوم انسداد راههای انتقال این بیماری تاکید کرد و ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و شستشوی مستمر دست و صورت و پرهیز از دست دادن و روبوسی توجه شود.

 

ماسک های معمولی و فیلتر دار از هفته آینده در لرستان توزیع می شود

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: عرضه ماسک به قیمت مصوب ۴۱۰ تومان هفته آینده وارد بازار می شود.

 

محمدرضا صفی خانی افزود:‌ با توجه به توافق های انجام شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع ماسک معمولی و فیلتر دار تنها از طریق وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: اکنون واحدهای تولید ماسک به صورت سه شیفته فعال شده اند که پس از رسیدن تولید این واحدها به حد نصاب و دپوی سازماندهی شده، به وزارت بهداشت تحویل شده تا ماسک های معمولی را با قیمت مصوب هر عدد ۴۱۰ تومان به مردم عرضه کند.

 

صفی خانی تصریح کرد: نظارت بر توزیع این ماسک ها و شرایط تعادلی بازار نیز بر عهده بازرسان سازمان صمت و نهادهای مربوطه می باشد تا با انجام گشت های مشترک از هرگونه قانون شکنی در بازار توزیع ماسک جلوگیری شود.

 

به نظر می رسد در کنار برنامه های مدیریتی مسئولان، راه های انتقال ویروس کرونا در استان بسته شود.

 

همچنین لازم است، ادامه تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و تعطیلی ادارات در راستای  پیشگیری از شیوع این بیماری مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی لرستان استان لرستان بیماری کرونا صادر شده ویروس کرونا خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از مبارزه با بیماری زنگ زرد در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، ظهر امروز، در نشست طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان، گفت: 370هزار هکتار از اراضی دیم این استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته‌است.

او با بیان اینکه 326 مهندس کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی مجری طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان هستند، اضافه کرد: 69 شبکۀ مراقبت با 420نیرو کار رصد و پایش بیماری‌ها را در سطح مزارع انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه 24درصد از اراضی کشاورزی این استان آبی و 76 درصد اراضی دیم است، تأکید کرد: 311 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سامانۀ دیمزارها ثبت شده‌است.

هشدار برای مبارزه با «آفت سن» در گندمزارهای لرستان

شاهرخی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در امسال 104درصد، جو صددرصد، نخود 73درصد، عدس 62 درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد، دانه‌های روغنی 106درصد و گیاهان دارویی 71 درصد تحقق پیدا کرده‌است.

او یادآور شد: 51 هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان تحت‌پوشش بیمه است و حفظ 30درصدی بقایای گیاهی 135درصد تحقق یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: کشت عمود بر جهت و شیب 102 درصد، کشت مستقیم بدون شخم 71 درصد، تبدیل آیش به کشت 115درصد ، رعایت تراکم بهینه 130 درصد و مصرف 80 درصد اوره به پایه صددرصد در لرستان تحقق پیدا کرده‌ است.

او شرح داد: بذور اصلاح‌شدۀ گندم 93 درصد، جو‌ 55 درصد، نخود 54درصد، عدس 80 درصد، دانه‌های روغنی 45 درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد و گیاهان دارویی صددرصد تحقق پیدا کرده‌ است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان، خاطرنشان کرد: کنترل علف‌های هرز در سطح 113هزار هکتار گندم و 54 هزار هکتار جو انجام شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطح 400 هکتار از اراضی این استان، یادآور شد: مبارزه با آفات در سطح 15هزار هکتار در طرح جهش تولید در دیمزارها انجام شده‌ است.

او با اشاره به اجرای دو پایگاه نوآوری در راستای ارتقای بهره‌وری و انتقال دانش نوین به مزارع کشاورزی لرستان، اضافه کرد: این دو پایگاه در راستای تراکم غلات و حبوبات در خرم‌آباد و کوهدشت مستقر است.

شاهرخی گفت: میزان مصرف کودهای پتاسه 30 درصد و فسفاته 20درصد در سال زراعی جدید افزایش یافته‌ است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه