Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کهگیلویه گفت: در شرایطی که مردم باید به یکدیگر کمک کنند عده‌ای با بی‌انصافی نرخ اقلام ضروری را خودسرانه تعیین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، علیرضا اتابک امروز در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به التهاب بازار در شرایط شیوع کرونا ویروس اظهار داشت: اولویت اول متولیان بازار می‌بایست کنترل نابسامانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کهگیلویه گفت: افزایش ناگهانی قیمت برخی اقلام در روزهای اخیر غیر منطقی و به دور از انصاف است چرا سیر به کیلویی 60 هزار تومان و میوه به نرخ آنچنانی عرضه شود؟

اتابک احتکارهای ناشی از کرونا ویروس را مورد اشاره قرار داد و گفت: کسانی که از این وضعیت سوء استفاده و بازار را نا آرام و دچار اضطراب می‌کنند شناسایی و برخورد شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که باید به یکدیگر کمک کنیم عده‌ای با بی‌انصافی نرخ اقلام ضروری را افزایش می‌دهند.در مقطع حوادثی باید بازار بیشتر کنترل شود.

اتابک با اشاره به بازرسی بیش از سه هزار مورد از بازار گفت: نقش نظارتی زمانی مؤثر خواهد بود که نتیجه آن مشهود باشد.

 

اتابک تصریح کرد: در شرایطی که مردم به ماسک ساده نیاز دارند اما در دسترس نیست! اگر در شهرستان وجود ندارد و به مقدار لازم تأمین نشده بحث جداست اما اینکه با قیمت بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد پذیرفتنی نیست و نشان می‌دهد جلوی احتکار کننده را نگرفتیم.

رئیس ستاد تنظیم بازار کهگیلویه گفت: از نظر ما وضعیت بازار خوب نیست نباید به آمار کمی بسنده کرد کیفیت نظارت و بازرسی می‌بایست ارتقا یابد.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار تنظیم بازار کهگیلویه فرماندار کهگیلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود

مشاور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت برنج با سیستم آبیاری از آب‌های زیرزمینی توجیه اقتصادی ندارد و حذف این روش اجتناب‌ناپذیر است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مجید حسنی‌مقدم، امروز_ چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در نشست کارگروه اصلاح کشت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اصلاح آرایش کشت، اصلاح شیوه کشت و اصلاح نظام راهبری و مدیریت کشت سه اصل مهم در برنامه اصلاح الگوی کشت هستند، اظهار کرد: نگاه سنتی که اصلاح الگوی کشت را تنها جابه‌جایی سطح محصول می‌دانست، جایگاهی ندارد و ارتقای بهره‌وری و نظام‌مند کردن ۲۰ خدمت رایگان دولت در بخش کشاورزی از جمله تحقیق و آموزش ترویج، یارانه تولید، یارانه صادرات و دیگر موارد لازم در این برنامه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از سال ۹۳ و پس از اجرای قانون انتزاع، از تولید محور به سمت محصول محور پیش رفته است و از مزرعه تا سفره دغدغه دارد و از آنجا که قیمت محصول در بازار روی نوع کشت تأثیر می‌گذارد، اجرای این برنامه امری مهم به نظر می‌رسد.

مشاور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تغییر اقلیم و نیروهای بازار را دو مورد مهم در اجرای اصلاح الگوی کشت دانست و گفت: اجرای آن نیازمند تغییر تعریف قدیمی این برنامه و دیده شدن به صورت یک زنجیره پیوسته تا مزرعه، در مزرعه و پس از مزرعه است.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب پس از اجرای برنامه اصلاح الگوی کشت، پیش رفتن به سمت اصلاح آمار به عنوان اولین قدم برنامه‌ریزی است، به‌طوری که در تولید با برآورد، اما در بازار با آمار واقعی سروکار داریم و اصلاح آمار، آمار بهینه و به موقع در مدیریت بخش کشاورزی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

حسنی‌مقدم با بیان این نکته که بازخورد کشاورز از بازار به عنوان مرحله چهارم پس از کاشت، داشت و برداشت به کشاورزی اضافه شده است، خاطرنشان کرد: تولید در جغرافیای استان مدیریت می‌شود اما بازار مرز نمی‌شناسد و یکی از اهدافی که در تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات مورد توجه قرار می‌گیرد این است که بیش‌بود و کمبودی را در بازار شاهد نباشیم.

وی افزود: تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت درون وزرات‌خانه است اما اجرای آن فرآیندی بین وزراتخانه‌ای است که در زمان ابلاغ آن، مقام عالی اجرای این برنامه به درستی استاندار دانسته شده‌است و جهاد کشاورزی دبیر اجرای این برنامه در استان‌ها است و همکاری استانداری‌ها در اجرای آن امری ضروری و مهم است.

مشاور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به محصول مهم برنج در کهگیلویه و بویراحمد و تقاضای افزایش سطح آن در برنامه اصلاح الگوی کشت توسط کارگروه استانی، گفت: حلقه آخر وصل به مزرعه نقش بسیار مهمی در زمینه اصلاح سطح کشت خواهند داشت و مزارع برنجی که از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند، توجیه اقتصادی ندارد و حذف آنها امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی سازماندهی ۲۰۰۰ متخصص در کل کشور، گفتمان‌سازی و اصلاح آمار را از جمله دستاوردهای اجرای برنامه اصلاح الگوی کشت طی دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت به معنی نظام‌مندی و مدیریت پذیر کردن کشاورز بوده و مباحث اجتماعی و فرهنگ خاص هر استان در این زمینه اثرگذار است.

حسنی‌مقدم اصلاح الگوی کشت را برنامه مادر و تکلیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: نظرات کمیته استانی و بازدیدها از کهگیلویه و بویراحمد در راستای تغییرات مورد نظر در کارگروه کشوری به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

کد خبر 745372

دیگر خبرها

  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است