Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:47:57 GMT

چاپ ششم «آخرین پرنده، آخرین سنگ» سیدمهدی شجاعی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۱۴۰

چاپ ششم «آخرین پرنده، آخرین سنگ» سیدمهدی شجاعی

کتاب «آخرین پرنده، آخرین سنگ» نوشته سیدمهدی شجاعی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد و به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس،کتاب «آخرین پرنده، آخرین سنگ» به نویسندگی سیدمهدی شجاعی از کتاب‌های انتشارات پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ ششم رسید.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است: «ابرهه، پادشاه یمن، از این‌که کعبه مرکز توجه مردم خداپرست قرار گرفته است، احساس حسادت می‌کند؛ بازرگانان بزرگ، حجاز را به خاطر وجود کعبه مرکز تجاری خود ساخته و به یمن بی‌توجه مانده‌اند؛ همین امر، ابرهه را عذاب می‌دهد و او را به ساختن معبدی بزرگ و مجلل در «صنعا» وا می‌دارد، اما سرانجام آتش خشم او به نزدیکی کعبه می‌رسد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..»

کتاب، روایت واقعه حمله این فرمانده یمنی به مکه برای تخریب کعبه است و شرح سنگباران شدن او و سپاهش از سوی پرندگان که بیان آن در قرآن و در سوره فیل آمده است.

زنده‌یاد علی اصغرزاده، طراحی و سازندگی لوح‌های کتاب «آخرین پرنده، آخرین سنگ» را برعهده داشته است.

این کتاب که مناسب کودکان بالای ۱۱ سال است در چاپ ششم با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۰ هزار تومان به چاپ رسیده است. پیش‌تر نیز ۴۵ هزار و ۴۵ نسخه از این کتاب از سوی کانون منتشر شده است.

کتاب «آخرین پرنده، آخرین سنگ» که اولین بار در سال ۱۳۷۸ منتشر شده است، اکنون در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری سراسر کشور و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب کودکان نوجوانان یمن آخرین پرنده آخرین سنگ چاپ ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره تالابهای محیط زیست استان آذربایجان‌غربی درحاشیه بازدید از تالاب درگه سنگی شهرستان نقده با بیان اینکه تالاب درگه سنگی بیشترین حجم آب را در بین تالابهای فصلی این شهرستان دارد، گفت: آبگیری تالاب بین المللی درگه سنگی با بیش از 600 هکتار از اواخر آذر ماه سال گذشته آغاز شده و بیش از هشت میلیون مترمکعب آب به داخل تالاب رها شده است.

لیدا شجاعی فر، با اشاره به اینکه منبع تغذیه این تالاب رودخانه گدار است، افزود: در سالهای گذشته این تالاب در طول فصل تابستان خشک می‌شد اما امسال پیش بینی می‌شود با این حجم آبگیری انجام شده، خشک نشود.

شجاعی فر اظهارکرد: تالاب درگه سنگی نقده از اواخر تیرماه بهترین مکان برای استراحت و تغذیه فلامینگوهاست بطوریکه این تالاب پارسال پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود.

وی گفت: این تالاب بدلیل داشتن منبع غذایی عالی زیستگاه مهمی برای زمستان گذرانی، زادآوری و استراحت پرندگان است.

شجاعی فر افزود: تالاب درگه سنگی از نظر وسعت بزرگترین تالاب شهرستان نقده است و تالابهای سولدوز، آق قلعه(شورگل حسنلو)، یادگارلو و طالقان به ترتیب در رتبه های بعدی تالابهای این شهرستان از نظر وسعت قرار دارند.

رئیس اداره تالابهای محیط زیست استان اضافه کرد: چنگر، مرغابی ها،اردک سرسفید و فلامینگوها از پرندگان شاخص این تالاب هستند.  

دیگر خبرها

  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • جام جهانی پاراتیراندازی|شجاعی در تفنگ بادی هشتم شد
  • شجاعی: به لیگ یکی بودن حریف توجه نمی‌کنیم
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • چالش مسعود شجاعی در جام شیرین