Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@07:01:39 GMT

تدابیر شدید کنترلی در بنادر باری و مسافربری هرمزگان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۱۹۸

تدابیر شدید کنترلی در بنادر باری و مسافربری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) و براساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و کنترلی جهت جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در تمامی بنادر استان اعم از مسافری و تجاری، اقدامات پیشگیرانه ای در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ضد عفونی نمودن کلیه اماکن اداری و عمومی و شناورهای مسافری به شکل مستمر، برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بندر شهید رجایی، برگزاری دوره آموزشی برای خدمه شناورهای مسافری در بندر حقانی اشاره کرد و افزود: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به کلیه شرکتها و همچنین استقرار تیم‌های از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب سنجی اتباع کشورهای مختلف به شکل ۲۴ ساعته از مهمترین اقداماتی است که با محوریت کارگره مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید ۱۹ در بنادر هرمزگان در حال انجام است.

این مقام مسؤول گفت: پس از ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر اقدامات پیشگیرانه، این اداره کل اقدام به تشکیل کارگروهی با محوریت مرکز HSE، اداره امور عمومی و خدمات، یگان حفاظت، اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی و روابط عمومی نمود.

وی افزود: با توجه به حضور گسترده‌ای رانندگان کامیون‌ها از سراسر کشور، نصب بیلبوردها با موضوع عوامل پیشگیری از بیماری‌های تنفسی – عفونی و توزیع بروشور از جمله اقدامات پیشگیرانه ای می‌باشد که با نظارت کارگره ویژه مقابله با پیشگیری و کنترل ویروس کووید ۱۹ در مبادی ورودی بنادر در حال انجام است.

عفیفی پور به ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری خطرناک و نوپدید کرونا اشاره کرد و گفت: تبدیل سیستم ورود و خروج کارکنان از بانچ انگشتی به شناسایی چهره در شرکت‌ها، انجام تب سنجی در تمام شرکت‌های مستقر در بنادر، نظارت بر بهداشت آب شرب و کنترل کلر باقی مانده، تسریع در خروج زباله‌های دریافتی از کشتی‌ها و محوطه‌های عملیاتی از جمله مصوباتی بوده که به همه شرکتها مستقر در بنادر استان و تعاونی‌ها مربوطه ابلاغ شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان لغو کلیه مأموریت‌ها، جلسات، دوره‌ها، مراسمات و اجتماعات غیر ضروری، برگزاری دوره‌های آموزشی (به غیر از دوره‌های مقابله با ویروس‌های عفونی - تنفسی) تا زمان کاهش فراوانی، از دیگر اقدامات این کارگروه در حوزه دریایی و بندری استان برشمرد.

عفیفی پور در پایان از مساعدت و تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی، شورای اداری، فرمانداری‌های بنادر و جزایر، تعاونی‌های قایقداران و مردم شریف استان هرمزگان که در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه مشارکت نمودند قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و رعایت نکات بهداشتی و به کار گیری دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بزودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس نوپدید باشیم.

کد خبر 4863926

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین سیلاب شیراز بارش باران بیرجند اقدامات پیشگیرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فرماندار یزد در حاشیه این جلسه گفت:پیرو هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ضرورت داشت ستاد بحران شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط و خدمات رسان برگزار و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آید.

سید محمدرضا مدرسی افزود: برای به حداقل رساندن خسارت احتمالی بارش‌های پیش رو به شهروندان و زیرساخت‌ها شهری، هماهنگی بین بخشی برای هم پوشانی خدمات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه و سوابق مدیران در سال‌های گذشته نسبت به حوادث احتمالی برنامه ریزی انجام و کشیک‌هایی برای آمادگی دستگاه‌ها و نیرو‌های خدماتی برای ۴۸ ساعت آینده در نظر گرفته شده است.

مدرسی خاطر نشان کرد: با تشریح خدماتی که لازم است رقم بخورد و با ظرفیت دستگاه‌هایی که وجود دارد، ان شاء الله شاهد بارش‌های پرخیر و برکت و بدون حادثه باشیم. 

تعطیلی تمامی کمپ‌های کویرنوردی و دیگر تفرجگاه‌های خارج از شهر که در مسیر احتمالی سیلاب می‌باشند و اطلاع رسانی سازمان جهادکشاورزی به دامداران و کشاورزان برای آمادگی و مقابله با خسارات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • خارج سازی مغرقه باری آبکوهی از سواحل جاسک