Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور بستانیان چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ مردم نباید نسبت به مصرف تمامی فرآورده های خام دامی که به صورت مجاز تهیه و عرضه می‌شود دغدغه‌ داشته باشند.
وی بیان کرد: ویروس کرونا در لبنیات اثربخشی ندارد و تاکنون هیچ گزارشی در زمینه آلودگی دام و فراورده‌های دامی به این ویروس در استان فارس گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اداره کل دامپزشکی استان فارس با اشاره به توصیه های بهداشتی برای سلامت تولیدات لبنی، تصریح کرد: حرارت هر گونه ویروسی را غیرفعال می‌کند و لازم است شهروندان شیر را در دمای جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانند.
بستانیان گفت: مردم شیر و فرآورده‌ لبنی را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی  خریداری کنند.

پیش‌ازاین، رییس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه ویروس کرونای جدید از انسان به انسان منتقل می شود اما از دام به انسان سرایت نمی کند، گفته است: در عین حال دامپزشکی برای رعایت جانب احتیاط، با کشورهایی که در آنجا ویروس کرونا مشاهده شده، مکاتبه و به آنها تاکید کرده است که تا زمان رفع بحران، امکان ورود هیچ دام و پرنده ای به ایران را نخواهند داشت.
علیرضا رفیعی‌پور افزود: این ویروس افزون ‌بر ۱۰ سال است که بین انسان و حیوان مشترک بوده و از حیوان به انسان منتقل می‌شد، اما اکنون این ویروس در بدن انسان جهش ژنتیکی یافته و ویروس جدید کرونا خطرناک تر از ویروس انتقال‌ یافته از حیوان است.
رییس سازمان دامپزشکی همچنین ضمن رد ادعای شیوع بیماری واگیردار در مرغداری های کشور گفت: هموطنان به ‌منظور رعایت بهداشت و حفظ ایمنی خود، محصولات و فرآورده‌های گوشتی را از مراکز مجاز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور فارس ویروس کرونا سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور فارس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف در تهران با حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود محمدیان اظهار کرد: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان تهران، اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران، بیش از ۶۰۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند.

وی افزود: در این طرح که از نوزدهم اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت، ۴۶ اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه‌برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطرنشان کرد: ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف با حکم قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمدیان با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است از ارجاع پرونده ۳۲ واحد متخلف به مراجع قضائی و پلمب ۱۰ واحد صنفی خبر داد و گفت: شهروندان ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب از طریق سامانه ۱۵۱۲ جهت پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: فارس

کد خبر 745027

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • ۱۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف پلمب شد
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان