Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@21:37:45 GMT

‌آیا کرونا به استان خوزستان رسیده است؟

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۳۶۷

‌آیا کرونا به استان خوزستان رسیده است؟

ویروس کرونا چند روزی است که در ایران شیوع پیداکرده و به طبع آن اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی نیز گسترش یافته است. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، با اعلام خبر ابتلا 2 نفر به ویروس کرونا در قم اخبار کرونا در ایران داغ‌تر شد و موجی از نگرانی در میان مردم ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیز خوزستان به کیت تشخیص کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا از روز دوشنبه در اختیار خوزستان قرار گرفت و از این‌ پس نیازی به ارسال آزمایش‌ها به تهران نیست.

دکتر فرهاد ابول نژادیان بیان کرد: این کیت‌ها برای تشخیص ویروس کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز قرار گرفته است.

تعطیلی مدارس خوزستان تا پایان هفته

بنا به دستور استاندار خوزستان به‌منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مدارس و مراکز آموزشی در سطح استان خوزستان تا پایان هفته جاری تعطیل است.

استاندار گفته است این تصمیم باوجود نظر مخالف کارشناسی و عدم وجود گزارش ابتلا به کرونا در سطح خوزستان در پاسخ به دغدغه مندی مردم گرفته شد.

تکذیب وجود بیمار مشکوک به کرونا در آبادان

شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان، در خصوص شایعات مطروحه مبنی بر مثبت بودن یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در آبادان، اظهار کرد: این موضوع قویاً از سوی این دانشکده تکذیب می‌شود و اگر چنین موردی وجود داشته باشد، طبق آزمایشاتی که در این دانشکده صورت می‌گیرد، تشخیص داده و اعلام خواهد شد نه از طریق رسانه‌هایی که بدون اطلاع ما این خبر را منتشر می‌کنند.

جواب آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا منفی بود

مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ضمن اشاره به بستری 4 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی، اظهار کرد: با توجه به هم‌زمانی شیوع کرونا با فصل آنفلوانزای نوع B و شباهت این دو ویروس به هم، هر بیماری که با تظاهرات بالینی آنفلوانزا به مراکز درمانی مراجعه کند به‌نوعی مشکوک به کرونا نیز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: درحال حاضر چهار بیمار در بیمارستان رازی بستری هستند که جواب آزمایش کرونا ویروس دو نفر از این بیماران منفی بوده است.

وی افزود: بیماری دو نفر آنفلوانزای نوع B بوده اما هنوز جواب آزمایش دو بیمار دیگر آماده نشده است.

آماده‌سازی پزشکان و تجهیزات برای مقابله با کرونا

ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور در تشریح تمهیدات اندیشیده شده در کنترل ویروس کرونا عنوان کرد: در اهواز 4 آمبولانس را برای جابه‌جایی بیماران مشکوک در نظر گرفته و کارکنان آن را آموزش داده‌ایم و هر دفعه طی انتقال بیمار مشکوک، گندزدایی خواهند شد.

وی افزود: آمبولانس‌هایی نیز که انتقال بیماران مشکوک از شهرستان‌ها را برعهده دارند به‌محض رسیدن به مرکز استان و انتقال بیمار، گندزدایی‌ شده و تا بهبود وضعیت این آمبولانس از چرخه ارائه خدمات آن شهرستان خارج خواهد شد که همه این اقدامات در جهت احتیاط بیشتر است.

ابول‌نژادیان در رابطه با تعداد پزشکان و نحوه ارائه خدمات بیان کرد: تعداد پزشکان را در اورژانس‌ها افزایش داده‌ایم تا تجمع بیماران کمتر شود چراکه یک سرفه از بیماری که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کند می‌تواند منبع خطر باشد.

با داروخانه‌های متخلف برخورد می‌شود

نعمت‌الله بیرانوند مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان اظهار کرد: با داروخانه‌هایی که درفروش ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده تخلف کنند به‌شدت برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سوءاستفاده عده‌ای سودجو پس از انتشار اخبار ویروس کرونا گفت: گشت‌های تعزیرات برای برخورد با داروخانه‌های متخلف در استان خوزستان و اهواز آغازشده است و تخلفات احتمالی را تذکر داده‌اند.

ممنوعیت صادرات الکل به خارج از خوزستان

امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: هرگونه صادرات الکل و مواد شوینده بهداشتی از خوزستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

دعوای کرونایی رژیم صهیونیستی و کره جنوبیایجاد شرایط ویژه برای مقابله با کرونا در مازندران؛ مردم تا اطلاع ثانوی مازندران نروندتمام مبتلایان کرونا در ویتنام بهبود یافتند

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود در خصوص کرونا ویروس و تأمین اقلام موردنیاز بهداشتی مردم خوزستان مقررشده تا هرگونه صادرات مواد شوینده از این استان ممنوع شود.

تعطیلی فروشگاه تجهیزات پزشکی در پی گران‌فروشی ژل ضدعفونی

نعمت‌الله بیرانوندی‌ مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، گشت مشترک این اداره با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد و در این گشت‌ها ضمن تذکر به برخی اصناف که احتمال تخلف را داشتند، یک واحد صنفی متخلف پلمپ شد.

وی افزود: این واحد، ژل ضدعفونی 26000 تومانی را به مبلغ 85000 تومان عرضه می‌کرد که با دستور رئیس شعبه در محل پلمپ شد.

آغاز شست‌وشو و ضدعفونی فرودگاه اهواز

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، هم‌اکنون درحال ضدعفونی و شستشوی فرودگاه‌های استان هستیم.

وی افزود: درزمینهٔ کنترل مسافران تاکنون هیچ اکیپ نظارتی در فرودگاه مستقر نشده اما قرار است تا فردا در جلسه‌ای که با حضور مسئولان علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود، این موضوع پیگیری و در صورت نیاز نسبت به استقرار اکیپ‌های کنترل مسافران در فرودگاه اقدام شود.

ضدعفونی اتوبوس‌های شهری و پایانه‌های مرزی خوزستان

غلام عباس بهرامی نیا با تأکید بر لزوم مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا در پایانه‌های مرزی و اتوبوس‌های بین‌شهری اظهار کرد: برای دستگاه‌های اجرایی استان که به‌نوعی با اماکن عمومی مرتبط هستند، وظایف و دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ابلاغ‌شده است تا دستگاه‌ها براساس شرح وظایف ابلاغ‌شده عمل کنند.

وی افزود: در راستای این دستورالعمل‌ها، در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه که عمدتاً مسافر تردد می‌کند بنرهای اطلاع‌رسانی و توصیه‌های لازم در خصوص بیماری کرونا نصب‌شده است.

بهرامی نیا با اشاره به بحث شست‌ و شو پایانه‌های مرزی و اتوبوس‌های بین‌شهری، عنوان کرد: متولی پایانه‌های مسافربری، شهرداری‌ها هستند و در این زمینه قرار است تا شهرداری‌ها نسبت به شست‌ و شو و ضدعفونی این پایانه‌ها به‌منظور کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام/331/ش

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خوزستان اظهار مشکوک به کرونا بیمار مشکوک ویروس کرونا پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت خدمات لایروبی صبا سازمان آب و برق خوزستان گفت: با هدف رسوب زدایی و پاکسازی رودخانه کارون بخش دوم عملیات لایروبی رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفت.

عادل سواری افزود: در اجرای این طرح   رودخانه کارون بزرگ اهواز حد فاصل پل غدیر تا پل سلمان فارسی لایروبی و رسوب زدایی شد.

وی ادامه داد: عملیات لایروبی رودخانه کارون توسط دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ جهاد بهمنشیر ۲ انجام شد.

رودخانه کارون دارای ۹۵۰ کیلومتر می‌باشد که در مسیر خود از شهر اهواز عبور می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • مدیرعامل فولاد شکایت مهدی رحمتی را تکذیب کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • لغو دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم