Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@01:02:17 GMT

هدایت آبهای سطحی به مسیلها و کانالهای منطقه سه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۶۷۹

هدایت آبهای سطحی به مسیلها و کانالهای منطقه سه

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، با ورود سامانه بارشی باران جهت جلوگیری از بروز برخی مشکلات در سطح شهر و عمدتا در زمینه تردد شهروندان، نیروهای خدمات شهری با گشت زنی و کنترل موارد احتمالی نسبت به هدایت آبها به کانال ها، انهار و استقرار عامل ثابت کارگری در نقاط حساس و آبگیر اقدام کردند.

در ادامه بازدید شبکه های زباله گیر و رسوب گیر، لایروبی و پاکسازی کانال های روبسته و مسیل های روباز در سطح منطقه توسط دو اکیپ کارگری، سرکارگری و مقنی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال ها بصورت مستمر و دائمی در این منطقه انجام می شود همچنین با توجه به پیش بینی ها و هشدار های هواشناسی ، لایروبی و رسوب برداری آنها با حساسیت ویژه ای در حال انجام است.

منطقه سه دارای پنج مسیل اصلی به نام های زرگنده، غیاثوند، شهرزاد، ولنجک و نیل است که مسیل زرگنده به طول 4000 متر یکی از پرآب ترین مسیل های تهران به شمار می آید که از شمال به جنوب امتداد دارد و ادامه رودخانه مقصودبیک می باشد . در مجموع این منطقه دارای 27 کیلومتر طول مسیل ها و کانال ها است.

مديريت شهري منطقه با به کارگيري تمام توان و امکانات خود تلاش دارد در روزهاي بارندگي از ورود هر گونه آبگرفتگي و اختلال در رفت و آمد شهروندان پيشگيري کند.

ضمن اینکه مشارکت شهروندان در عدم تخليه زباله و نخاله هاي ساختماني در انهار باعث جلوگيري از آبگرفتگي در زمان بارش باران مي شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کانال ها مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: کیفیت هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، الهیه، ویلا، رسالت و طرق کلانشهر مشهد در سی امین روز فروردین ۱۴۰۳ در شرایط پاک برای تنفس شهروندان قرار دارد.

 

مهدی اله‌ پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۷ نشانگر هوای سالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر حکایت دارد.

 

وی ادامه داد: کیفیت هوای سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت سالم است.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌ روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

 

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

 

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنایآلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌ شود.

دیگر خبرها

  • حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....
  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش