Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@00:32:34 GMT

فعالیت ۱۲۸ واحد گلخانه در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۷۱۳

فعالیت ۱۲۸ واحد گلخانه در استان قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۲۸ واحد گلخانه در استان در مساحت بیش از ۶۵ هکتار انواع محصولات گلخانه‌ای را تولید می‌کنند.

اکبری افزود: ۹۲ واحدگلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در استان فعال است که سطح زیر کشت این گلخانه‌ها ۴۸ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: سالانه ۹ هزار و ۴۳۹ تن انواع محصولات گلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در این واحد‌ها تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر ۲۰ واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی در استان فعالیت دارد که ۷ و نیم هکتار از اراضی کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

اکبری اضافه کرد: همچنین ۱۲ واحدگلخانه تولید نشا سبزی و صیفی در سطح ۷.۷ هکتار؛ نشاسبزی و صیفی و پایه رویشی را تولید می‌کنند.

اکبری افزود: سالیانه ۳۹۶ میلیون نشا در این واحد‌های گلخانه تولید نشا سبزی و صیفی تولید می‌شود.

او اضافه کرد: تعداد واحد‌های گلخانه تولید پایه‌های رویشی استان ۵ واحد است که این واحد‌های تولیدی در سطح ۲.۵ هکتار پایه‌های رویشی تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جهانشیر سراج الدین میرقاید در بازدید از طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی شهرستان گتوند، گفت: این طرح که مشتمل بر ۱۱ طرح از جمله؛ گلخانه تولید نشا و محصولات زراعی، زنبورداری، کشت گیاهان دارویی، کشت علوفه، زراعت چوب و ... نمونه‌ای از اراضی ملی واگذار شده محسوب می‌شود که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.

وی افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌ها و وظایف محوله واگذاری اراضی ملی و دولتی در چهارچوب قوانین و مقررات برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال و جذب سرمایه و رونق اقتصادی است.

سراج الدین ادامه داد: واگذاری اراضی می‌تواند موجب افزایش تولید انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه