Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رشید حیدری مقدم ظهر چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران شبکه‌های بهداشتی در خصوص کرونا ویروس گفت: تاریخ بشر پر از حوادث بهداشتی درمانی مانند آبله، طاعون و غیره بوده و این اولین بحران برای حوزه بهداشت و درمان کشور نبوده و قطعاً آخرین هم نخواهد بود.

وی گفت: وظیفه کارکنان بهداشت و درمان استان همدان مدیریت استرس و تزریق آرامش است چراکه ما سربازان حوزه سلامت عمومی مردم هستیم و برای این مهم باید پیش مرگ هم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری مقدم پرسنل شبکه بهداشت و درمان را از هرگونه رفتار هیجانی برحذر داشت و درخواست کرد: باید با مدیریت فضای رسانه‌ای، رعب و وحشت را از مردم دور کنیم و مراقبت سلامت روانی جامعه باشیم.

وی تاکید کرد: طبق قانون وزارتخانه هیچکدام از همکاران، نباید آمار و اطلاعات محرمانه را در اختیار سایر افراد قرار دهند بلکه آمار هر روز از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان وظیفه همکاران خود در شهرستان‌ها را فقط اطلاع رسانی و انجام آموزش‌های عمومی برای مردم ذکر کرد و افزود: آموزش در خصوص کرونا ویروس، یک وظیفه قانونی، شرعی، ملی و میهنی است.

حیدری مقدم از مدیران شهرستان‌ها خواست با رفتار هوشمندانه و منطقی به این مشکل هم غلبه کنند و مدیران در شهرستان‌ها ضمن تعامل داشتن با فرمانداران و دیگر مدیران سایر سازمان‌ها در شهرستان به یاری مجموعه بیایند.

وی همکاران خود را از انجام هرگونه رفتار قهری با سایر مدیران بر حذر داشته و تاکید بر یکدلی و هماهنگی بیشتر داشت.

حیدری مقدم از واگذاری مدیریت بحران کرونا ویروس به دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و افزود: طبق دستور استاندار همدان، تمام دستگاه‌ها موظفند برای حل این مشکل با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با تاکید بر استفاده از تمام پتانسیل شهرستان‌ها در خصوص ایستگاه‌های اطلاع رسانی، مدیریت فضای رسانه‌ای، استفاده از ظرفیت فرمانداران و دادستانی شهرستان‌ها برای آموزش تاکید کرد و گفت: توجه به کارکنان بهداشتی درمانی، آموزش هدفمند و اطلاع رسانی مستمر، مدیریت فضاهای تجمعی و دو شیفته کردن تعدادی از مراکز بهداشتی درمانی برنامه ریزی شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استرس جامعه حوزه بهداشت و درمان قانون وزارت بهداشت انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ها حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان شبکه بهداشت مراکز شهری و روستایی این شهرستان ، بیش از چهار تن مواد غذایی، اقلام خوراکی فاسد و لوازم آرایشی، بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز  را از مراکز جمع آوری و در سایت دفن زباله معدوم کردند.
کرم نژاد افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیر مجاز، موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد شود.
پژمان حیدری مسئول واحد بهداشت محیط همچنین بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و  صنوف عرضه کننده مواد بهداشتی و آرایشی نظارت دارند.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است