Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران، کتاب‌های زیر به‌عنوان نامزدهای دریافت تندیس کتاب سال این دوره از جایزه شعر خبرنگاران، معرفی شدند:
به رنگ دانوب، سروده واهه آرمن، چشمه
پشیمانم کن، سروده عباس صفاری، چشمه
سه‌گانه خاورمیانه از  گروس عبدالملکیان، چشمه
و احتمال چاقوی ابراهیم، سروده سیدرضا ملکی، مانیا هنر
هفتاد کشیش یخی اثر علی نجفی، روزنه

مروری بر دو دوره کتاب سال شعر به انتخاب « خبرنگاران»

بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه، آیین پایانی این دوره از جایزه که طبق روال هر ساله قرار بود در نیمه دوم اسفندماه برگزار شود، بنا به شرایط اجتماعی و ضرورت‌های احتیاطی در زمینه‌ شیوع بیماری کرونا، ممکن است با تاخیر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهاردهمین دوره‌ جایزه‌ کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران»، همچون دوره‌های گذشته، در سه بخش کتاب سال، ویژه (شاعران بدون کتاب) و تجلیل (یک عمر فعالیت شعری)، با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه فرهنگ و ادبیات، برگزار می‌شود.

دبیرخانه‌ این دوره از جایزه‌ کتاب سال شعر خبرنگاران از ناشران دعوت کرده بود که براساس ملاک و شاخص های زیر آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

- کتاب در سال ۱۳۹۷ منتشر و در شناسنامه‌ آن درج شده باشد.

- چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

- برگزیده‌ اشعار یا مجموعه‌ی گروهی نباشد.

در بخش ویژه هم که برای کشف استعدادهای شعری است، آن دسته از شاعرانی که در هر سنی تاکنون مجموعه‌ شعر منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر باید ارسال می کردند:

‌ - شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) کتاب مجموعه‌ شعر در ایران منتشر کرده یا در نوبت نشر داشته باشند.

- شرکت علاقه‌مندانی که قبلا کتابی غیر از "مجموعه شعر" منتشر کرده‌اند، یا در دست انتشار دارند، در این بخش، منعی ندارد.

- مجموعه‌ شعرها باید به زبان فارسی باشد.

- تعداد شعرها دست‌کم بین ‌۴۰ تا ‌۵۰ قطعه بوده، یا تعداد صفحه‌های مجموعه‌ شعرها دست‌کم بین ۸۰ تا ‌۱۰۰ صفحه باشد.

- شعرها همگی در قالب یک فایل وُرد (قلم بی‌میترا ۱۲) باشد. از فرستادن اثر در قالب فایل پی‌دی‌اف یا پرینت کاغذی از طریق پُست، جدا پرهیز شود.

- در این بخش تنها آثاری در گردونه‌ رقابت قرار داده می‌شوند که کلیه‌ی ویژگی‌های بالا را رعایت کرده باشند.

سال گذشته هم در سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران»، مجموعه شعر مهدی مظفری ساوجی در بخش کتاب سال، سیده محبوبه بصری از بوشهر در بخش ویژه شاعران بدون کتاب و «فرزانه خجندی» از تاجیکستان نیز در بخش تجلیل از یک عمر فعالیت و دستاورد شعری، ازسوی هیات داوران این جایزه انتخاب و تقدیر و تجلیل شدند.

در بخش ویژه‌ شاعران بدون کتاب این جایزه، با داوری سعید اسلام‌زاده، عباس کریمی عباسی، هادی حسینی‌نژاد، مسعود شهریاری و علیرضا بهرامی، نیز سیده محبوبه بصری از بوشهر، رضا عظیمی از قم، نیلوفر شاطری از خوزستان و بیتا علی‌اکبری از خراسان، مقام‌های اول تا سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.
همچنین در بخش تجلیل از پیشکسوتان، از «فرزانه خجندی»، شاعر اهل تاجیکستان، تجلیل شد.

امسال نیز در دوره چهاردهم، شاعرانی از شهرها و استان‌های مختلفی چون لرستان، خوزستان، زنجان، تهران و کابل موفق شدند به‌عنوان نامزد بخش ویژه این جایزه معرفی شوند.

برچسب‌ها موسسه خانه کتاب ایران نمایشگاه کتاب استانی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه خانه کتاب ایران نمایشگاه کتاب استانی کتاب موسسه خانه کتاب ایران نمایشگاه کتاب استانی کتاب کتاب سال شعر به انتخاب بخش ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

کد خبر 747198

دیگر خبرها

  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران