Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:26:53 GMT

مدارس خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا ضدعفونی شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۸۴۲

مدارس خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا ضدعفونی شد

مهدی گلدانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی فضاهای آموزشی از قبیل راهرو ، کلاس‌های درس، نمازخانه‌ها، خوابگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و سایر فضاها کاملا ضدعفونی شده است.

وی ادامه داد: ملزومات بهداشتی اعم از صابون مایع در تمامی مدارس وجود دارد و مدارسی که در این زمینه کمبود دارند در اسرع وقت ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلدانی مقدم اظهار داشت: با توجه به اینکه ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی پایدار نیست تاکید بر تکرار ضدعفونی در فضاهای آموزشی است.

 وی گفت: دانش‌آموزانی که سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی طبق کارت سلامت دانش‌آموزی دارند ورود به کلاس درس آنها باید همراه با نامه‌پزشک متخصص باشد.

 گلدانی مقدم افزود: خانواده‌ها نحوه شستن دست و صورت را به مدت ۲۰ تا ۴۰ ثانیه به دانش‌آموزان آموزش دهند تا سلامت فرزندانشان حفظ شود.

 وی یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی پیگیر ارسال مواد ضدعفونی به تمام مناطق آموزشی ویژه دانش‌آموزان است که در صورت تحقق توزیع خواهد شد.

 گلدانی مقدم در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی بیماری های تنفسی ویژه ویروس کرونا برای تمامی کارکنان این اداره کل و مناطق آموزشی خبر داد و گفت: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی سلامت جامعه حفظ شود.

بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون هیچ گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

مدارس، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک استان خراسان جنوبی به منظور افزایش ضریب اقدامات پیشگیرانه از روز دوشنبه پنجم اسفند تا پایان هفته جاری تعطیل است.

اماکن ورزشی هم تعطیل و بسیاری از همایش‌ها تا اطلاع ثانوی در این استان لغو شد.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان کشور همجوار است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش افغانستان بیماری قلبی خراسان جنوبی کلاس های آموزشی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد

احمد رضا اجتهادی گفت: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع است که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز به انجام رسید که در حال ساخت است.

اجتهادی بیان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس قم، طرح استفاده از ظرفیت‌های خیری برای درآمدزایی و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع را در استان در دستور کار دارد که یکی از جلوه‌های این امر، پیگیری تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی در پشت بام مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم  بیان کرد: سال گذشته همزمان با آیین بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در ایام الله دهه فجر، سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید که ۲۰ کیلووات ظرفیت دارد و طبق نرخنامه مصوب سال گذشته، می‌تواند در هر ماه حدود ۹۰ میلیون ریال درآمد برای مدرسه کسب کند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • ۱۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع دستی بهره‌مند شدند
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند