Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@10:53:23 GMT

روسیه: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۰۳۲

روسیه: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا غیرقانونی است

مقامات روس با غیرقانونی دانستن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۳ شخصیت حقیقی و حقوقی به خاطر حمایت از برنامه هسته‌ای ایران، یادآور شدند که این در شرایطی است که واشنگتن خود به‌طور یکجانبه از برجام خارج شده است. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی»، اعلام کرد که مسکو هرگونه تحریم یک‌جانبه از سوی دولت ایالات متحده را غیرقانونی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات در تفسیر اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه تعدادی از شرکت‌های روسی و ایرانی، گفت: «هرگونه تحریم یک‌جانبه و بدون تأیید شورای امنیت سازمان ملل، غیرقانونی است.»

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز امروز تحریم‌های آمریکا علیه 13 سازمان و فرد ، از جمله روسی، را بدبینی مطلق (absolute cynicism) نامیده و گفت: «بدبینی مطلق این اقدامات حتی به این خاطر نیست که واشنگتن مجدداً قوانین داخلی خود را روی خارجیان اجرا کرده است ، ولی همانطور که می دانید ، در این حالت کشوری" مجازات " تعیین کرده است که خود به طور یک جانبه از مهمترین توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران خارج شده است.»

این سناتور روس یادآور شد: «اقدامات محدود کننده آمریکا در واقع علیه افرادی در نظر گرفته شده که متهم به نقض قانون آمریکا برای منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در ایران ، کره شمالی و سوریه هستند که در حقیقت به معنای اولویت قانون ملی نسبت به قوانین بین المللی است.»

آمریکا 13 شخص و شرکت را به بهانه نقض قانون تحریم‌ها علیه ایران، کره شمالی و ترکیه تحریم کردترامپ تحریم‌های ضدروسی به‌خاطر اوکراین را تمدید کرد

صبح امروز اعلام شد که ایالات متحده تحریم‌ها علیه 13 شخصیت حقیقی و حقوقی در روسیه ، عراق ، چین و ترکیه را گسترش داده است. این محدودیت‌ها به مدت دو سال و به خاطر حمایت از برنامه هسته‌ای ایران اعمال می شوند. البته اینکه کدامیک از شرکت‌ها یا اشخاص روسی در معرض این تحریم‌ها قرار دارند، مشخص نشده است.

علاوه بر این، در اوایل امروز ، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا نیز سری مجازات‌های اقتصادی که قبلاً در رابطه با اوضاع در مناطق شرقی اوکراین، علیه روسیه اعمال شده بود، را برای مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه بین الملل تحریم ها یک جانبه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا امروز دوشنبه از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل امروز دوشنبه گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

گروهی متشکل از ۹ کشور از جمله آلمان، فرانسه، هلند و لیتوانی ماه فوریه خواستار گسترش تحریم‌های موجود علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد