Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@00:18:48 GMT

تغییر نام "رهام" به "شاهین"

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۳۵۰

تغییر نام 'رهام' به 'شاهین'

خبرگزاری میزان- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با پیشنهاد جمعی از پژوهشگران و فعالان محیط زیست موافقت کرد تا نام محصول جدید سایپا که پیشتر با عنوان "رهام" معرفی شده بود به "شاهین" تغییر کند. تاریخ انتشار: 15:09 - 07 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۰۶۵۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، چندی پیش یک پژوهشگر محیط‌زیست و حامی گونه‌های در معرض خطر انقراض شاهین ایرانی، به مدیرعامل سایپا پیشنهاد کرد در راستای حفظ و حراست از این پرنده باشکوه، نام محصول جدید این گروه خودروسازی را از "رهام" به "شاهین" تغییر دهند، در ادامه چند انجمن دیگر نیز این پیشنهاد را به مدیران سایپا ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسی‌های کارشناسی کمیته مذکور با این پیشنهاد موافقت کرد و به دلیل اینکه گروه خودروسازی سایپا در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، دستور داد در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این گروه خودروسازی، محصول جدید سایپا "شاهین" نامگذاری شود.

شاهین سایپا نخستین محصول از مگاپلت‌فرم ملی این گروه خودروسازی، موسوم به SP۱۰۰ به شمار می‌آید و قرار است تولید انبوه آن از سال آینده آغاز شود.

سایپا تولید ۱۲ هزار دستگاه از این محصول را برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد تیراژ تولید آن را در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برساند.

بیشتر بخوانید: همکاری سایپا و مپنا برای تولید خودرو برقی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودروسازی خودروسازان اخبار اقتصادی گروه خودروسازی محصول جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدحسین عطایی در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم افزود: تولید نان کامل باید فرهنگ سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

وی با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده افزود: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول بصورت تضمینی خریداری شده است.

عطایی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۱۱۲ هزار هکتار گندم دیم و ۴۷ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان اشاره کرد و گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود بنابر این برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم خاکورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  یادآور شد: امسال شش هزار و ۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴هزار تن کود ازت بعنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است.

وی آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت، جهش تولید در دیمزار‌ها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی