Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی از برگزاری جلسات روزانه ستاد تنظیم بازار به منظور رصد و پایش و تأمین به موقع کالاهای اساسی در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: طبق تصمیمات روزانه کارگروه تنظیم بازار کشور و کمیته های رصد و پایش که ذیل کارگروه تشکیل شده، مقرر گردید با توجه به تأمین بسیار خوب ارز کالاهای اساسی، ترخیص این کالاها مانند روغن خام، برنج، ذرت و شکر بدون هیچ گونه محدودیت و یا مجوزی از سوی گمرک ایران اقدام گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: بر اساس بررسی وضعیت تولید و تأمین کالاهای مهم و ضروری کشور باید به این نکته توجه داشت در کشوری که اندازه بازار آن 400 میلیارد دلار است، ضریب وابستگی به حدود 40 میلیارد دلار یعنی معادل 10 درصد می رسد به طوری که علیرغم اینکه اکثر واحدهای تولیدی کشور در فضای رقابتی تاکنون کمتر از 50 درصد ظرفیت خود را استفاده می کردند، این امکان برای کشور فراهم است که میزان تولید و عرضه در این واحدها تا سقف صددرصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با درخواست و همراهی تمامی واحدهای تولیدی کشور در کالاهای پرمصرف ایام پایانی سال با تصویب ستاد تنظیم بازار و همراهی بخش خصوصی، تولید با سه شیفت کاری به صورت حداکثری در حال انجام است و از بُعد تأمین مواد اولیه نیز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

کلامی با قدردانی از حس مسئولیت و همراهی بخش تولید کشور خاطرنشان کرد: قطعا با درایت و هوشمندی طرف تقاضا یعنی مصرف کنندگان، بازار در تعادل کامل خواهد بود، این در شرایطی است که طبق اختیار محوله از سوی کارگروه تنظیم بازار به دفتر تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت و با عنایت به ذخایر مکفی کشور مقرر شده عرضه حداکثری کالاهای اساسی و ضروری به هر میزانی که استان ها نیاز داشته باشند، در اولویت قرار گیرد.

وی تأکید کرد: طبق تصمیمات امروز کارگروه تنظیم بازار، علاوه بر روند عادی تأمین و توزیع کالاهای اساسی، مقرر گردید سهمیه ویژه ای در روغن، شکر، برنج، گوشت قرمز و مرغ به شبکه های مطمئن و منتخب از جمله فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار اختصاص یابد که این علاوه بر سهمیه های قبلی ابلاغی خواهد بود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: تأکید دولت بر حفظ آرامش و تأمین به موقع کالاهای اساسی موردنیاز مردم است و این روند استمرار خواهد یافت، ضمن اینکه در جلسه تنظیم بازار عرضه گوشت از محل ذخایر با حداکثر 10 درصد سود در شبکه های توزیع مصوب و ابلاغ گردید به نحوی که علاوه بر گوشت منجمد وارداتی با نرخ 41800 تومان برای مصرف کنندگان، قرار است گوشت ران با نرخ 44000 تومان به صورت حداکثری در شبکه های منتخب از جمله میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی توزیع گردد.

کلامی ادامه داد: علاوه بر سهمیه های عادی عرضه شکر، قرار بر این است که سهمیه ویژه تخصیصی به استان ها به میزان 30 هزار تن شکر برای دو شبکه فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در بسته بندی های یک کیلوگرمی تخصیص یابد تا با قیمت هر بسته 5 هزار و 900 تومان عرضه گردد، لذا مشکلی از بُعد تأمین کالا در کشور وجود ندارد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تقاضای کاذب ناشی از برخی شایعات با شیوع ویروس کرونا با توزیع ویژه تمامی کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به نرخ مصوب پاسخ داده می شود و توزیع حداکثری کالاها مستمرا ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طبق اعلام دبیر انجمن صنایع شوینده، واحدهای تولیدی محصولات شوینده اقدام به تولید به صورت سه شیفت کرده تا بتوان کالاهای پرمصرف از جمله مایع دستشویی و ژل ضدعفونی کننده را با نرخ مصوب به صورت گسترده توزیع کرد، به نحوی که مقرر گردید تا عرضه گسترده مایع دستشویی و ژل ضدعفونی کننده دست با قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار، ایستگاه های مترو و کانتینرهای سیار در میادین اصلی و سایر نقاط شهر انجام شود.

کلامی تصریح کرد: علاوه بر شبکه های رسمی فعلی، عرضه مستقیم در کانکس هایی که در فضاهای مختلف شهر از جمله میادین میوه و تره بار استقرار خواهند یافت، مواد شوینده و ژل ضدعفونی کننده دست به صورت بدون واسطه، مستقیم و با قیمت مصوب توسط واحدهای تولیدی عرضه شود.

کد خبر 4864051 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: تنظیم بازار ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی تولید نفت بورس تهران قیمت یورو سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه بازار سهام میادین میوه و تره بار ستاد تنظیم بازار واحدهای تولیدی ضدعفونی کننده کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلفات صنفی در بازار استان سمنان ۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه آرامش خوبی در سطح بازار استان حاکم شده است، ابراز داشت: اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم ویژه ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و همچنین ماه مبارک رمضان به وفور در سطح بازار وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه طی ایام پایانی سال، تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسی‌های ستاد تنظیم بازار استان ۱۱۳ درصد افزایش داشت، افزود: تخلفات در سطح بازار نیز با کاهش هشت درصد مواجه بود.

استاندار سمنان بابیان اینکه توزیع عادلانه میوه ویژه تنظیم بازار شب عید در دستور کار قرار داشت، بیان کرد: توزیع میوه در بخش‌ها، شهرها و روستاها و حتی مناطق دور افتاده و محروم از دیگر اقداماتی بود که توسط ستاد تنظیم بازار استان سمنان انجام گرفت.

هاشمی ضمن بیان اینکه برای جوجه‌ریزی و کشتار مرغ و توزیع گوشت گرم مرغ نیز اقدامات بسیار خوب و کم نظیری در راستای تأمین نیاز مردم به انجام شدند، تصریح کرد: مشکلی در تأمین این اقلام برای استان سمنان نیست.

وی افزود: تنظیم بازار، جهش تولید، کاهش تورم، بهبود معیشت، احیای واحدهای راکد، ایجاد فرصت‌های شغلی و سایر بخش‌های حوزه اقتصادی تنها با همراهی دستگاه‌های ذی ربط با مشارکت مردم محقق می‌شود.

کد خبر 6062332

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است
  • تداوم طرح توزیع میوه تنظیم بازار در فارس
  • تأمین ۱۰۱ هزار تن گندم برای خراسان جنوبی
  • تخلفات صنفی در بازار استان سمنان ۸ درصد کاهش یافت