Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@10:37:43 GMT

کرونا دامن بیت کوین را هم گرفت!

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۵۹۹

ساعت 24-ارزش بیت کوین در معاملات امروز بیش از چهار درصد کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، پس از آن که کشورهای بیشتری در خاورمیانه و اروپا از ثبت مبتلایان جدید به کرونا خبر دادند، ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی کاهش یافت.   تاکنون بیش از ۸۱  هزار و ۱۲۰ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین، ۲۷۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون در چین، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، هنگ‌کنگ، تایلند، تایوان، مالزی، ایران، ایتالیا، استرالیا، آلمان، آمریکا، ویتنام، فرانسه، ماکائو، کانادا، امارات متحده، اتریش، الجزایر، کرواسی، سوییس، رومانی، انگلیس، فیلیپین، هند، روسیه، اسپانیا، بلژیک، کامبوج، مصر، فنلاند، اسرائیل، کویت، عمان، افغانستان، اسرائیل، لبنان، نپال، سریلانکا و سوئد گزارش شده است. پس از چین بیشترین آمار قربانیان مربوط به ایران با ۱۶ نفر، کره جنوبی و ایتالیا با ۱۱ نفر و هنگ کنگ با دو نفر بوده است.

از سوی دیگر شماری از قانون گذاران آمریکایی در کنگره این کشور با اشاره به پیشرفت سریع چین در حوزه ارزهای دیجیتالی از بانک مرکزی خواسته اند تا به کار بر روی مطالعات ارزهای دیجیتالی شدت بخشد. جروم پاول در واکنش به این انتقادات گفته است که فدرال رزرو به طور جدی در تلاش برای پشت سر گذاشتن چین در توسعه ارزهای دیجیتالی است. این مواضع پاول که اختلاف قابل توجهی با اظهارات قبلی وی دارد باعث افزایش تقاضای خرید ارزهای دیجیتالی شده است. پیش تر پاول گفته بود با توجه به موجود بودن ابزارهای متنوع پرداختی در آمریکا، در آینده نزدیک نیازی به توسعه ارزهای دیجیتالی وجود ندارد.

بهای بیت کوین پس از آن که در هفته های اخیر تا ۱۰ هزار دلار نیز افزایش یافته بود در معاملات امروز با ۴.۲۹ درصد کاهش به ۹۱۷۲.۰۴ هزار  دلار رسید تا در یکی از کمترین سطوح سه هفته اخیر قرار گیرد. نوسانات شدید بیت کوین باعث شده است که بسیاری از افراد نسبت به ورود برای معامله این ارز احتیاط کنند؛ چرا که در بازه زمانی ژوئن تا دسامبر ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین ۴۰۰ درصد افزایش یافت اما در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته ارزش آن ۳۰ درصد کاهش یافت. بیت کوین اکنون حدود ۱.۵ برابر ارزش ابتدای امسال خود قیمت دارد و اختلاف نظر بین مسیر قیمت آینده آن در بین تحلیلگران بالا است.

علاوه بر بیت کوین، قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر نیز نزولی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۸.۷ درصد کاهش به ۲۳۷.۳۳ دلار، لایت کوین با ۱۰.۱۰ درصد ریزش به ۶۶.۷۲ دلار، دش با ۱۲.۳۵ درصد کاهش به ۸۸.۰۷ دلار، نئو با ۱۲.۶۱ درصد کاهش به ۱۱.۵۵ دلار، تتا با ۱۳.۴۵ درصد کاهش به ۰.۱۲۱ دلار، زد کش با ۱۱.۳۲ درصد ریزش به ۵۲.۶۴ دلار، دکارد با ۵.۵۶ درصد کاهش به ۲۰.۷۸ دلار، هایپر کش با ۱۰.۹۷ درصد کاهش به ۱.۶۷ دلار و زدکوین با ۸.۶۱ درصد کاهش به ۵.۵۲ دلار رسید.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ارزهای دیجیتالی درصد کاهش بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت