Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان این مطلب که دولت برای مبارزه با کرونا در بودجه منبع مشخصی تعریف کند، گفت: شیوع این ویروس در کشور موضوعی ناخواسته بود که نیاز به تجدیدنظر در بودجه دارد، چرا که محل مشخصی برای آن تعیین نشده است.

کمیل طیبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تاثیر کرونا ویروس بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی فعالیت خود را محدود کرده‌اند که این بار هزینه‌ای را ایجاد می‌کند، از سوی دیگر در این شرایط دولت ناچار است منابع مالی را برای مقابله با این ویروس در نظر بگیرد که در مجموع می‌تواند بر بودجه دولت اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که وجود بحران‌های مختلف همانند ویروس کرونا بر رشد اقتصادی اثرگذار است، گفت: شیوع این ویروس در کشور موضوعی ناخواسته بود که نیاز به تجدیدنظر در بودجه دارد، چرا که محل مشخصی برای آن تعیین نشده است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی در بودجه و تاکید بیشتر بر وصول مالیات ها ابراز عقیده کرد: در شرایط کنونی و کاهش فعالیت‌های اقتصادی، احتمالا شاهد رکودی خواهیم بود که بر درآمدهای دولت تاثیر خواهد گذاشت.

طیبی با اعتقاد بر این‌که کرونا ویروس اثر کوتاه مدتی بر اقتصاد کشور ندارد، تصریح کرد: آثار این بیماری را به دلیل هزینه‌های آن می‌توان در میان مدت و بلندمدت بر اقتصاد کشور شاهد بود، چراکه اکنون با پایین آمدن راندمان کار در کشور، بخش دولتی و خصوصی باید همانند گذشته حقوق ها را پرداخت کند و فعالیت‌ها و انجام وظایف را به آینده موکول کند که این منجر به هزینه‌های بالایی در اقتصاد کشور می‌شود.

وی در خصوص دلایل نوسانات موجود در بازار، گفت: به طور قطع بار روانی ایجاد شده در پیوستن و نپوستن ایران به FATF منجر به این نوسانات شده است، از سوی دیگر بحث تسویه های مالی، ایجاد تقاضای اضافه در پایان سال و هم‌چنین افزایش تورم و ... منجر به نوسانات بازار شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان تاکید کرد: از سوی دیگر میزان نقدینگی نیز بر افزایش قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس اقتصاد نوسانات بازار ارز نقدينگي اقتصاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت

احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و گفت: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

او با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره کرد و افزود: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وحیدی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور راببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی، افزود: مبارزه با فساد جزو شعار‌های مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

او گفت: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کار‌های بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

 

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است