Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:42:55 GMT

تعطیلی مراکز غیردولتی تابع ضوابط آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۷۴۵

تعطیلی مراکز غیردولتی تابع ضوابط آموزش و پرورش است

مجتبی زینی وند امروز -چهارشنبه - در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش افزود: مراکز غیردولتی آموزشی تابع تصمیماتی است که برای مدارس دولتی گرفته می شود و هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد، در هر استانی که مسوولان مربوطه تشخیص تعطیلی دهند، مراکز غیردولتی نیز تعطیل می شوند.

وی همچنین درباره ضدعفونی مراکز و مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: ضدعفونی این مراکز هم تابع ضوابط کلی آموزش و پرورش است، همانطور که مدارس دولتی ضدعفونی می شود، وزارت بهداشت موظف است که مدارس و مراکز غیردولتی را هم ضدعفونی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی یادآور شد: مدارس و مراکز غیردولتی از وزارت آموزش و پرورش جدا نیستند، هر مکانی که محل تجمعات دانش آموزان باشد، حتما باید ضدعفونی شود تا دانش آموزان امکان حضور پیدا کنند.

زینی وند تصریح کرد: استان ها هم نباید میان مدرسه دولتی و غیردولتی تفاوتی قائل شوند، مرکز بهداشت استان ها هم باید مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی را ضدعفونی کنند، چراکه همه دانش آموزان این کشور هستند و تفاوتی باهم ندارند.

وی در ادامه درباره امکان آموزش از راه دور به دانش آموزان اظهار داشت:در حال حاضر کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده که درمورد تعطیلی مدارس و آموزش از راه دور دانش آموزان کار می کند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با یادآوری این که سیستم آموزش از راه دور را پیش از این در مناطق زلزله و سیل زده در حدود ۵۰ مدرسه اجرا کردیم، گفت: در حال حاضر در مدارس بازمانده از تحصیل سیستم آموزش از راه دور ایجاد شده اما این موضوع تا کنون برای تعداد محدودی از مدارس صورت گرفته است.

زینی وند خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد سامانه مرکز آموزش از راه دور برای کل کشور فعالیت کند، باید ظرفیت بیشتری و امکانات بیشتری در اختیار این سازمان قرار گیرد چراکه امکانات کافی در این خصوص مهیا نیست.

وی یادآورشد: نماینده سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در کارگروه دفتر وزارت آموزش و پرورش حضور دارد و گفته شده که تجربه و امکانات خود را در اختیار این کارگروه قرار می دهیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کرد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور توضیح داد: موارد جدید ابتلا ۱۵ نفر در استان قم، ۹ نفر در استان گیلان، ۴ نفر در استان تهران، یک نفر در استان مرکزی، ۳ نفر در استان خوزستان، ۲ نفر در استان سیستان و بلوچستان، یک نفر استان کرمانشاه، یک نفر استان اردبیل، یک نفر استان مازندران، یک نفر استان لرستان، ۲ نفر استان فارس، یک نفر استان سمنان، ۲ نفر استان کهگیلویه و بویراحمد و یک نفر در استان هرمزگان است.

برچسب‌ها مدارس مجتبی زینی وند سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مجتبی زینی وند سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی دانش آموزان مدارس مجتبی زینی وند سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی دانش آموزان سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش از راه دور آموزش و پرورش یک نفر استان نفر در استان دانش آموزان زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون هیچ گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، بهنام اسماعیلی در پی انتشار نامه‌ای از یکی از شهرستان‌های استان در فضای مجازی با موضوع توزیع نشدن شیر در مدارس تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: با توجه به مشکوک شدن مدیران دو آموزشگاه در یکی از شهرستان‌ها نسبت به کیفیت شیر، توزیع شیر در آن منطقه به صورت موقت متوقف شد تا بررسی‌های لازم توسط مسئولان بهداشت صورت پذیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: طبق دستوالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی و کنترل کیفی شامل خط تولید تا محصول نهایی شیر مدارس قبل از خروج از کارخانه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد، نمونه‌برداری و بررسی می‌شود، بعد از انجام آزمایشات مربوطه و اطمینان از سلامت محصول شیر توزیع می‌شود.

وی افزود: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز در فرایند حمل شیر تا توزیع در مدارس نظارت مستمر دارند و مربیان بهداشت و مدیران مدارس نیز در نهایت قبل از توزیع کیفیت شیر را بررسی می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در تمام نقاط استان فرآیند توزیع شیر همچنان ادامه دارد و این مورد جزئی در شهرستان فارسان است که از امروز توزیع شیر در این شهرستان نیز به طور معمول ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

کد خبر 746846

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته