Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: یک درخت گردوی ۴۰۰ ساله روستای پشتوک ماهنشان در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر ارجمند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این درخت همچنان بارور بوده و سالانه محصول گردوی قابل توجهی دارد.  

وی ادامه داد: این درخت گردو با محیط تنه ای معادل ۶۲۰ سانتیمتر از قدمتی در حدود ۴۰۰ سال برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: از آنجایی که درختان کهنسال جایگاه بالایی در میراث فرهنگی کشور دارند بنابراین با توجه به پتانسیل بالای این درخت در روستای پشتوک از توابع شهرستان ماهنشان پیشنهاد ثبت آن در فهرست میراث ملی مطرح شد و به تایید شورای ثبت رسید.

گفتنی است روستای پشتوک در هشت کیلومتری شهر ماهنشان قرار دارد و به درختان گردوی پر بار و کهن سال خود شهره است.  

گفتنی است با ثبت این پنج اثر در فهرست میراث ملی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی، مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد ۸۴۸ اثر رسید که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و ۴ اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آثار ملی درخت گردو اثر در فهرست میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست بارسا برای ال‌کلاسیکو با دو غایب

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا غمگین و افسرده از شکست برابر پی اس جی و حذف از لیگ قهرمانان، به بازی سرنوشت‌ساز امشب برابر رئال رسیده است. بارسا هشت امتیاز با رئال اختلاف امتیاز دارد و باید برنده شود تا به فاصله 6 هفته تا پایان لیگ، همچنان امیدوار به قهرمانی باشد.

ژاوی امروز فهرست بازیکنانش را برای ال‌کلاسیکو اعلام کرد و در آن همه نفرات اصلی تیم به غیر از گاوی و الکس بالده دیده می شوند. گاوی و بالده فصل را از دست داده اند و شانسی برای بازی امشب نداشتند.

در فهرست بارسا نام بازیکنان جوانی چون دیگو کوچرن و هکتور فورت نیز دیده می شود و انتظار می رود لامین یامال 16 ساله و کوبارسی 17 ساله از ابتدا در ترکیب باشند. امشب اگر گوندوگان، کریستنسن و رومئو کارت بگیرند، بازی بعدی برابر والنسیا را از دست خواهند داد. در بارسا می دانند که این آخرین ترن به سمت قهرمانی لالیگاست و نباید از دستش بدهند.

فهرست بارسا: تراشتگن، اینیاکی پنیا، کانسلو، آرائوخو، اینیگو مارتینز، فران، پدری، لواندوفسکی، رافینیا، ژوائو فلیکس، کریستنسن، فرمین، مارکوس آلونسو، اوریول رومئو، ویتور روکه، دی یونگ، گوندوگان، کنده، لامین یامال، کوچن، کوبارسی.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • فهرست بارسا برای ال‌کلاسیکو با دو غایب