Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی عمل جراحی تعویض همزمان دو مفصل زانوی یک بیمار مبتلا به هموفیلی برای اولین بار در شمال غرب کشور توسط دکتر امین مرادی، فلوشیپ جراحی زانو در مرکز آموزشی درمانی شهدا تبریز به طور موفقیت آمیز انجام شد.

دکتر امین مرادی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فلوشیپ جراحی زانو در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: این عمل جراحی بر روی مرد مبتلا به هموفیلی ۴۹ ساله با پروتز LCCK انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بیماران هموفیلی به دلیل خونریزی‌های مکرر در مفاصل زانو در سنین پایین دچار آرتروز شدید می‌شوند، از این رو مجبور به تعویض همزمان هر دو مفصل زانوی این بیمار شدیم.

وی یادآور شد: این عمل جراحی با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت درمان، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سازمان هموفیلی و زحمات سرویس بیهوشی بیمارستان شهدای تبریز که فرایند بیهوشی این عمل زمانبر را پذیرفتند، انجام شد.

مرادی خاطرنشان کرد: در کانون هموفیلی آذربایجان شرقی نیز زحمات زیادی برای تامین فرآورده‌های خونی و پروتزها کشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: بیماران هموفیلی حتی چند ماه پس از عمل و حین فیزیوتراپی هم باید از فرآورده‌های خونی استفاده کنند.

این فلوشیپ جراحی تاکید کرد: فاکتور خونی برای چنین عمل‌هایی حتما باید تامین شود، در غیر این صورت بیمار دچار عوارضی مانند محدودیت حرکتی یا خونریزی و در نهایت خراب شدن نتیجه عمل می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش توصیه کرد: بیماران در صورت داشتن مشکل حرکتی شدید، درد و خونریزی مفصلی بهتر است برای داشتن زندگی راحت‌تر، جراحی شوند.

بر اساس این گزارش، تعویض همزمان دو مفصل زانوی بیمار مبتلا به هموفیلی ۲۹ بهمن ماه سال جاری برای اولین بار در شمال غرب کشور انجام شد، این بیمار هم اکنون رو به بهبودی بوده و قادر به راه رفتن است.

هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده است که در حدود یک نفر از هر 10 هزار نفر جمعیت جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است. افراد مبتلا به هموفیلی به اندازه کافی فاکتور انعقادی هشت یا 9 نداشته و مستعد خونریزی طولانی مدت‌تر از حالت طبیعی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هموفيلي فاکتور 8 مبتلا به هموفیلی تعویض همزمان مفصل زانوی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری