Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@05:49:21 GMT

چرا گرفتار "بلا" شدیم؟

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۸۸۲

چرا گرفتار 'بلا' شدیم؟

محمد حسین خوشوقت؛ اکنون، در پس پنهانکاری مصلحت اندیشانه اما جاهلانه از نوعی دیگر، بر همگان عیان شده که حدود یک ماه است که از حضور فعال ویروس کرونا در کشور می گذرد و مسوولان ذی ربط، آن گاه که نخستین موارد مرگ ناشی از حمله این ویروس را دیده اند، تازه از خواب برخاسته و مثلا به خود آمده اند!

با این حال، تو گویی هنوز در خلسه اند و نمی دانند که چه اتفاقی در پیش است!

یک سیستم هوشمند و کارآمد اساسا اجازه نمی دهد گرفتار بحران شود و اگر به هر علتی، گرفتار شد با عقلانیت و شجاعت و واقع بینی تمام، بحران را به سرعت فرو می نشاند؛ اما اگر سیستمی اجازه بروز بحران را داد و در مقام مقابله با آن دچار بحرانی دیگر شد، در واقع با صدای بلند فریاد می زند که مستحق تلاشی و اضمحلال است!

وقوع بحران در مقام رفع بحران، خصوصا اگر تکرار شود، حکایت از غیبت عقلانیت و حکمت و واقع بینی و آینده نگری و شجاعت و رویکرد علمی و قهرا کارآمدی در "سیستم کل" یا "زیر سیستم"هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستمی گرفتار این بلا می شود که یا اطلاعات درست لازم و کافی به آن نمی رسد یا به هر علتی نمی خواهد به اطلاعات رسیده اعتنا کند و یا به قدری دچار چندپارگی و ضعف و فقدان اعتماد به نفس و عارضه ی "هردمبیلی" است که حیرت زده در برابر بحران به دور خود می چرخد تا زمین بخورد!

عقل حکم می کند که مدیریت کشور رفتارهایی از خود بروز ندهد که دوست و دشمن تصور کنند، ولو به صورت مقطعی، دچار چنین عارضه مرگباری شده است.

یکی از عوارض سهمگین ناکارآمدی، بی اعتمادی و نا امیدی مردم و نابود شدن یا کم اثر شدن سرمایه های ملی است.

وحشت گروه زیادی از مردم و نشان دادن رفتارهای اضطراب آمیزی مانند حمله برای خرید اجناس و یا فرار از شهر و دیار خود، بر تشدید و تعمیق بحران می افزاید و خود، سبب وقوع بحران هایی از جنس دیگر خواهد شد.

بزرگترین نعمت خداوند متعال به انسان "عقل" است که ما را در برابر آن مسوول می داند و برای آن مورد بازخواست قرار خواهد داد.

کفران نعمت عقل نکنیم تا بنابر وعید خالق متعال، گرفتار عذاب و درد و رنج شدید نشویم.

لَإنْ شَکَرتُم لَأزیدَنّکُم و لئن کَفَرْتُم إنّ عذابی لَشدید...

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: بازی سختی را پیروز شدیم/ استقلال در دربی کارمان را سخت کرد

سید جلال حسینی مربی تیم فوتبال پرسپولیس  پس از برتری  تیمش مقابل پیکان، اظهار کرد: بازی پس از دربی همیشه سخت است، اما مدیون هواداران هستیم که امروز به ورزشگاه آمدند و از تیم حمایت کردند. بازیکنان هم فوق‌العاده زحمت کشیدند و یک بازی سخت را بردیم.

او درباره اینکه با وجود ریتم خوب پرسپولیس به نظر می‌رسد حساسیت دربی باعث تساوی در این بازی شد، گفت: حساسیت دربی بالا بود. استقلال هم با بسته بازی کردن، کار را سخت‌تر کرده بود. امروز پیکان خوب بازی کرد و بازیکنان ما هم ریتم و هماهنگی خوبی داشتند. باید این روند را ادامه بدهیم. باید بیشتر تلاش کرده و برای بازی‌های سخت‌تر آماده شویم.

مربی پرسپولیس درباره  بازی با آلومینیوم اراک در یک هشتم جام حذفی، تصریح کرد: بازی به بازی پیش می‌رویم و همه بازی‌ها سخت شده است. قطعا دیدار با آلومینیوم هم سخت خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • علی پروین: خط موبایلم را ۷ میلیارد می‌خرند!
  • واشنگتن پست: بایدن گرفتار جنگی شده که آن را نمی خواهد
  • بابک مرادی: از استقلال خیلی سَرتر بودیم
  • حسینی: بازی سختی را پیروز شدیم/ استقلال در دربی کارمان را سخت کرد
  • مورایس: شخصیت داشتیم و پیروز شدیم
  • هاآرتص: اسراییل در بحران خطرناکی گرفتار شده است
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • اگر به آسیا اعزام می‌شدیم، شانس پارالمپیکی شدن داشتیم
  • «سردرد فضایی» می‌تواند فضانوردان را گرفتار کند
  • گرفتار شدن کاروان نتانیاهو در میان معترضان + فیلم