Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ گونه مورد مثبت ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان قدس گزارش نشده است، گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه ضرورتی ندارد و فقط افراد دچار علائم آنفولانزا و پرسنل بهداشتی درمانی نیاز به استفاده از ماسک دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در جلسه شورای اسلامی شهرقدس اظهار داشت: کروناویروس‌ها دسته بزرگی از ویروس ها هستند که بیماری‌هایی مشابه سرماخوردگی را ایجاد می کنند و در انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی نوع جدیدی از ویروس های کرونا به نام covid-۱۹ در شهر ووهان چین شناسایی شد و در تاریخ ۳۰ بهمن ماه اولین مورد بیماری در شهر قم گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علایم شایع ابتلا  به این ویروس شامل تب، لرز، سرفه، خس خس سینه ، علایم گوارشی و اسهال و در مراحل شدید، درگیری و عفونت ریه و تنفس دشوار می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس بیان داشت: شواهد نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا دچار علایم خفیف این بیماری می‌شوند که با استراحت در منزل و مصرف مایعات و میوه و سبزیجات تازه بهبود می یابند.

میرشریفی گفت: توصیه اکید اینجانب به مردم، پرهیز از هرگونه رفتار و حرکات هیجانی با حفظ آرامش بوده و بدانند که این بیماری هیچ چیزی فراتر از آنفلوآنزا فصلی نبوده و فقط کمی ناشناخته و با سرایت بیشتر است و لذا ضروری است مردم حتی المقدور از هرگونه رفت و آمد بی دلیل و تردد غیرضروری خودداری نموده و خود مراقبتی انجام دهند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه ضرورتی ندارد و فقط افراد دچار علائم تنفسی، سرفه و عطسه و آبریزش بینی، فرد مراقبت کننده از بیمار و نیز پرسنل بهداشتی درمانی نیاز به استفاده از ماسک دارند و لذا توصیه می شود مردم شریف شهرستان، از پیگیری و دغدغه در خصوص تهیه و استفاده مداوم از ماسک اجتناب ورزند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس خاطرنشان کرد: به افراد مبتلا به علائم تنفسی توصیه کرد که در مکان های تجمعی کمتر حاضر شوند و حتی المقدور از ماسک استفاده کنند؛ این بیماری از طریق تنفس، تماس نزدیک با فرد مبتلا و یا تماس با سطوح آلوده منتقل می‌شود و رعایت آداب تنفسی و اصول شستشوی دست‌ها مهمترین راه پیشگیری از این بیماری می‌باشد. 

میرشریفی گفت: اوضاع به هیچ عنوان بحرانی نیست و تا به امروز هیچ گونه مورد مثبت کرونا ویروس و مرگ ناشی از کرونا ویروس در شهرستان قدس گزارش نشده است.

وی ادامه داد: یک مورد متوفی که شایعاتی مبنی بر فوت بر اثر کرونا در شهرقدس گزارش شده بود، حقیقت خلاف این است و فرد مورد نظر بر اثر مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون و مرض قند فوت شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس تصریح کرد: ضمناً تمهیدات پیشگیرانه و کنترلی لازم توسط کلیه مسئولین شهرستان بویژه فرماندار محترم، اعضای محترم شورای تامین، شورای اسلامی شهر و شهرداری شهرقدس انجام شده و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نیز نظارت و آمادگی کامل جهت حفظ سلامت مردم شهرستان را دارد.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان بهداشت ویروس قدس استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر گفت: با تلاش و پیگیری کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر، یک مرکز غیر مجاز که در خصوص ارائه خدمات پوست، تزریق ژل و بوتاکس و مزوتراپی فعالیت می‌کرد به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان، شناسایی و مهر و موم شد.
دکتر سید مهدی حسینی افزود: وسایل و تجهیزات در مرکز غیرمجاز یادشده پس از طی مراحل قانونی با دستور مقام قضائی و با حضور نماینده اداره اماکن، کارشناسان بهداشت محیط و امور حقوقی، ضبط و به منظور صیانت از سلامت مردم، متخلفان این مرکز به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران