Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:28:19 GMT

افزایش 19 موزه به تعداد موزه‌های آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۹۲۹

افزایش 19 موزه به تعداد موزه‌های آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از افزایش تعداد 19 موزه به موزه‌های استان طی هفته میراث فرهنگی سال آتی خبر داد.

مرتضی آبدار با بیان اینکه موزه‌ها نمودی از داشته‌های تاریخی، فرهنگی و هویتی یک ملت است، ادامه داد: «موزه‌ها اهمیت بسزایی در ترسیم چهره ملی و بین‌المللی ملل داشته و می‌توان از موزه به‌ عنوان دریچه‌ای رو به چشم‌انداز توسعه گردشگری فرهنگی یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی همواره در عرصه موزه‌داری یکی از استان‌های پیشرو  بوده و استمرار در این امر را در راستای توسعه گردشگری فرهنگی منطقه در رأس اقدامات ویژه خود قرار داده، گفت: آذربایجان شرقی از پیشگامان موزه داری در کشور محسوب می‌شود و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری استان در نظر دارد با برنامه‌ریزی و مشارکت با دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌مدخل تا هفته میراث فرهنگی سال آتی، 19 موزه به مجموع موزه‌های استان بیافزاید.

آبدار ادامه داد: موزه دیپلماسی، موزه مطبوعات آذربایجان، موزه بنادر و دریانوردی بندر شرفخانه، خانه موزه ستارخان، خانه موزه شیخ محمد خیابانی، موزه کاریکاتور، موزه آثار هنری معاصر استاد احد حسینی، موزه چاپ، نشر، تعلیم و تربیت، موزه علما، خانه موزه پروین اعتصامی و بانوان شاعره آذربایجان، موزه شعر و ادب آذربایجان، موزه هنر مکتب تبریز، موزه مفاخر آذربایجان، موزه خیمه‌شب‌بازی تبریز، موزه کفش و چرم تبریز، موزه هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی کشورهای اسلامی، موزه کبریت ممتاز، موزه محرم و موزه ارسباران اهر"موزه‌هایی هستند که با همکاری دستگاه‌های مشارکت‌کننده و بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهند رسید و تعداد موزه‌های استان به 52 موزه افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، وی افزود: شهرداری تبریز در همکاری مستقیم با اداره کل میراث فرهنگی استان برای مجموعه‌های "عمارت شهرداری تبریز، فوتبال، مشاغل بازار تبریز، خانه علی مسیو و خانه استاد شهریار" که تحت نظر شهرداری کلان‌شهر تبریز مشغول فعالیت هستند، اقدام به اخذ مجوز رسمی موزه‌داری کرده است که در صورت تداوم همکاری شهرداری در این زمینه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آتی، اماکن یادشده، مجوز رسمی موزه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، تراب محمدی اظهار کرد: شهر تبریز همانند سایر روز‌ها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.

وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا ... رخ نداده است.

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد